Extra

Príďte povzbudiť pretekárov!

07.07.11
Dátum 9. júla 2011, kedy na 100 km trasu hrebeňom Nízkych Tatier vyrazí 98 nedočkavých pretekárov, je už za dverami. Príďte ich na trasu povzbudiť! Najlepšie prístupné sú kontrolné stanovištia Telgárt, Čertovica a Donovaly. To, kedy tu môžete pretekárov očakávať, sa dozviete v nasledujúcom článku.

Hromadný štart je o 6:00 v Telgárte pred Základnou školou. Kráľovu hoľu musia pretekári opustiť do 8:00, sedlo Priehyba do 11:30.

Na Čertovici môžeme prvých borcov očakávať možno už okolo poludnia. Časový limit pre pretekárov je 17:00 hod. Tu sa aj rozhoduje, kto ide ďalej, keďže odtiaľto môže pokračovať len polovica účastníkov. Uvidíme, aké napínavé okamihy to prinesie...

Pretekárov môžete ďalej na trase počkať aj na Kamennej chate či na útulni Ďurková, alebo kdekoľvek na červeno značenom hrebeňovom chodníku. Kontrola na Kamennej chate končí o 22:00, na Ďurkovej 2:30. Ak sa rozhodnete počkať pretekárov na týchto kontrolách, prosíme vás o tichšie povzbudzovanie najmä po 22:00 hod.

Predposledná kontrola je Hiadeľské sedlo, kde je časový limit 7:30 hod. Potom už nasleduje len cieľ na Donovaloch, kde môžete zablahoželať úspešným stíhačom v cieli pred Kolibou DAMI’sport na centrálnom parkovisku. Prví pretekári sem budú prichádza cca o polnoci, preteky končia o 10:00 hod. Slávnostné vyhlásenie výsledkov bude tu v nedeľu 10. júla 2011 o 10:15 hod.

Viac o prípravách na tento ročník Nízkotatranskej stíhačky nájdete tu.

Príďte povzbudiť pretekárov! 11/07/11 20:20 11 príspevkov

Túra Detská túra na a popod Sidorovo (+ video) Aladin hlási krásnu nedeľu, a tak uvažujeme, kam vytiahnuť deti, aby program bavil 6-ročného aj 2,5-ročného syna. K jesenným stromom sa rozhodujeme pridať lanovku, skaly a zvieratá, a tak o 10-tej ráno parkujeme v Hrabove pri údolnej stanici kabínkovej lanovky na Malinô brdo. V pláne je vyliezť na bralo Haliny, pozrieť si mini zoo na Vlkolínskych lúkach a potom sa vrátiť do Hrabova tak, že starší chlapček pôjde s tatom cez Sidorovo a ešte stále batoľa s mamou dolinou. 05/11/17 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Správa Sezónna uzávera v TANAPe s novinkami + rozhovor Hoci Tatranský národný park stále nemá platný návštevný poriadok, sezónna uzávera bude platiť ako po iné roky. Okresný úrad Prešov vydal vyhlášku, ktorou túto problematiku upravuje. V nasledujúcom článku vám prinášame prehľad zmien, ktoré nastali oproti minulosti, a tiež vyjadrenia riaditeľa Správy TANAPu Pavla Majka k viacerým bodom. 03/11/17 Soňa Mäkká Správy
Reportáž Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk V tomto roku oslávil náš turistický magazín Hiking.sk 15. výročie svojho vzniku. Počas uplynulého víkendu sme túto udalosť oslávili spolu s našimi autormi a čitateľmi v Račkovej doline v Západných Tatrách. Prostredníctvom nasledujúcich riadkov sa môžete za týmto predĺženým víkendom obzrieť s nami. 24/10/17 Soňa Mäkká Reportáže

Svet Z Kanady na Aljašku (2) – Yukon Let do Whitehorse netrval až tak dlho, ako prvý let z Ottawy do Yelloknife. Na maličkom letisku som si len zobral mapku teritória Yukon a šliapem v neskutočnej horúčave do kempu, ktorý sa nachádza pri brehu rovnomennej, mohutnej rieky Yukon. dnes Jaroslav Cips Svet
Búda Salaš Dlhý grúň nad Suchou dolinou Nedávno som si na počítači prezeral letecké mapy Veľkej Fatry. Už vtedy mi do oka padol chodník vedúci z hlavného hrebeňa Dlhým grúňom dole do Suchej doliny. Hneď ma zaujal. Preto som sa rozhodol, že počas mojich fotograficko-turistických potuliek pohorím ho obzriem. Medzi stromami som si všimol strechu na okraji hôľ. Zbadal som tam stavbu salaša. včera Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Túra Levice – Vápnik (Šiklóš) – Čankov Aj tento rok som sa dostal na rehabilitačný pobyt v kúpeľoch Dudince. Keďže som na rozdiel od predchádzajúcich rokov išiel sám, rozhodol som sa venovať rozhľadniam v širšom okolí Dudiniec. Ako prvé dve sa ponúkali rozhľadňa na Kalvárii priamo v Leviciach a kúsok ďalej, na travertínovej kope Vápnik (Šiklóš). Pátraním po internete sa ukázalo, že vežu na Kalvárii kvôli absolútne nemožným návštevným hodinám jednoducho nemôžem navštíviť, lebo by som sa nedostal včas späť do Dudiniec. 17/11/17 Miroslav Svítek Podunajsko