Extra

Príďte povzbudiť pretekárov!

07.07.11
Dátum 9. júla 2011, kedy na 100 km trasu hrebeňom Nízkych Tatier vyrazí 98 nedočkavých pretekárov, je už za dverami. Príďte ich na trasu povzbudiť! Najlepšie prístupné sú kontrolné stanovištia Telgárt, Čertovica a Donovaly. To, kedy tu môžete pretekárov očakávať, sa dozviete v nasledujúcom článku.

Hromadný štart je o 6:00 v Telgárte pred Základnou školou. Kráľovu hoľu musia pretekári opustiť do 8:00, sedlo Priehyba do 11:30.

Na Čertovici môžeme prvých borcov očakávať možno už okolo poludnia. Časový limit pre pretekárov je 17:00 hod. Tu sa aj rozhoduje, kto ide ďalej, keďže odtiaľto môže pokračovať len polovica účastníkov. Uvidíme, aké napínavé okamihy to prinesie...

Pretekárov môžete ďalej na trase počkať aj na Kamennej chate či na útulni Ďurková, alebo kdekoľvek na červeno značenom hrebeňovom chodníku. Kontrola na Kamennej chate končí o 22:00, na Ďurkovej 2:30. Ak sa rozhodnete počkať pretekárov na týchto kontrolách, prosíme vás o tichšie povzbudzovanie najmä po 22:00 hod.

Predposledná kontrola je Hiadeľské sedlo, kde je časový limit 7:30 hod. Potom už nasleduje len cieľ na Donovaloch, kde môžete zablahoželať úspešným stíhačom v cieli pred Kolibou DAMI’sport na centrálnom parkovisku. Prví pretekári sem budú prichádza cca o polnoci, preteky končia o 10:00 hod. Slávnostné vyhlásenie výsledkov bude tu v nedeľu 10. júla 2011 o 10:15 hod.

Viac o prípravách na tento ročník Nízkotatranskej stíhačky nájdete tu.

Príďte povzbudiť pretekárov! 11/07/11 20:20 11 príspevkov

Túra Tatranskou magistrálou na Popradské pleso v zime Keď vyšla vyhláška Okresného úradu Prešov so zoznamom trás podliehajúcich sezónnej uzávere vo Vysokých Tatrách, neobsahovala viaceré úseky červeno značenej Tatranskej magistrály, ktoré tam doteraz boli. Jedným z nich je krajinársky veľmi pekný úsek od rázcestia Trigan nad Štrbským Plesom po Popradské pleso. V jeden januárový deň, keď sme uvážili, že lavínové podmienky sú priaznivé, som sa vybrala ukázať ju nášmu 6-ročnému turistovi. 14/01/18 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Detská zimná túra na Zamkovského chatu Ako tradične, kým nám do toho nevstúpi školská dochádzka, unikáme pred predvianočným zhonom do Vysokých Tatier. Jedným z našich častých zimných cieľov je Zamkovského chata. Túto zimu ju 6-ročný Kubko prvýkrát zvládol bez použitia pozemnej lanovky. 07/01/18 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa V Tatrách bez mačiek a cepínu ani na magistrálu Riaditeľ HZS Jozef Janiga varuje, že podmienky na túry v Tatrách v nasledujúcich dňoch nebudú priaznivé. Sčasti ľad, sčasti nestabilné snehové útvary, hrozia lavíny. Terén je po oteplení a následnom poklese teplôt zľadovatený, k tomu pribudne vietor a sneženie. Je nevyhnutné mať so sebou zimný výstroj a výzbroj a to i na Tatranskú magistrálu. 28/12/17 Soňa Mäkká Správy

Túra Slovenská 56-stka alebo od Burdy až na Gerlach 2. Pokračujem v strelenom nápade, ktorý sa mi čím ďalej, tým viac páči. Zatiaľ čo väčšina mojich rovesníkov sa opíja po krčmách, spoznávam krásy Slovenska. Ale je to na každom, čomu dá prednosť. V putovaní po Slovensku pokračujem vrchmi: Poľana 1458 m, Ďumbier 2046 m, Ostredok 1596 m a Veľký Choč 1611 m. Túry neboli vôbec dopredu plánované, väčšinou vznikne nápad deň pred tým, ako niekam idem (niekedy aj v deň, keď idem). Takže je to dosť spontánne, pozriem do mapy a vrch, ktorý mi padne do oka, si vyberiem. dnes Pavel Forgáč Nízke Tatry, Poľana, +
Túra PR Hlinianska jelšina a Stredná hora Jeseň je obdobie, keď po nádherných farebných pohľadoch na prírodnú scenériu v jej druhej polovici, keď opadáva lístie zo stromov, nám umožňuje pohľad ďalej do útrob hôr. Objavia sa vzdialené, počas leta ukryté skalné miesta a skaly. Tak aj dnes sa na dve takéto vyberiem. Sú v blízkosti turistických trás, ktorými budem prechádzať v priebehu sviatočného dňa. Už vopred sa teším na nové miesta, ktoré pripojím k známym, a tak rozšírim obzor v milovaných Slanských vrchoch. včera Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Okruh Galmusom: Spišské Vlachy – Poráč – Slovinky Po rokoch, keď bolo tradíciou a povinnosťou chodiť na Veľkonočný pondelok oblievať kamarátky, začínam novú tradíciu veľknonočnopondelkových turistických akcií. Voľbu lokality som dlhšie zvažoval, ale kvôli ľahšej dostupnosti padla na planinu Galmus a jej modro-zelenú kombináciu. 18/01/18 Henrich Tomáš Volovské vrchy