Extra

Príďte povzbudiť pretekárov!

07.07.11
Dátum 9. júla 2011, kedy na 100 km trasu hrebeňom Nízkych Tatier vyrazí 98 nedočkavých pretekárov, je už za dverami. Príďte ich na trasu povzbudiť! Najlepšie prístupné sú kontrolné stanovištia Telgárt, Čertovica a Donovaly. To, kedy tu môžete pretekárov očakávať, sa dozviete v nasledujúcom článku.

Hromadný štart je o 6:00 v Telgárte pred Základnou školou. Kráľovu hoľu musia pretekári opustiť do 8:00, sedlo Priehyba do 11:30.

Na Čertovici môžeme prvých borcov očakávať možno už okolo poludnia. Časový limit pre pretekárov je 17:00 hod. Tu sa aj rozhoduje, kto ide ďalej, keďže odtiaľto môže pokračovať len polovica účastníkov. Uvidíme, aké napínavé okamihy to prinesie...

Pretekárov môžete ďalej na trase počkať aj na Kamennej chate či na útulni Ďurková, alebo kdekoľvek na červeno značenom hrebeňovom chodníku. Kontrola na Kamennej chate končí o 22:00, na Ďurkovej 2:30. Ak sa rozhodnete počkať pretekárov na týchto kontrolách, prosíme vás o tichšie povzbudzovanie najmä po 22:00 hod.

Predposledná kontrola je Hiadeľské sedlo, kde je časový limit 7:30 hod. Potom už nasleduje len cieľ na Donovaloch, kde môžete zablahoželať úspešným stíhačom v cieli pred Kolibou DAMI’sport na centrálnom parkovisku. Prví pretekári sem budú prichádza cca o polnoci, preteky končia o 10:00 hod. Slávnostné vyhlásenie výsledkov bude tu v nedeľu 10. júla 2011 o 10:15 hod.

Viac o prípravách na tento ročník Nízkotatranskej stíhačky nájdete tu.

Príďte povzbudiť pretekárov! 11/07/11 20:20 11 príspevkov

Túra Letná Bystrá - okruh z Podbanského A keď hovorím letná, tak tým myslím naozaj mimoriadne horúčavy, ktorú udreli na prelome júla a augusta aj v Tatrách. Aspoň budem mať pekné fotky po poslednej upršanej túre, teším sa, balím opaľovací krém, klobúk a dva a pol litra tekutín. O siedmej ráno vyrážam od smerovníka v Podbanskom v ústrety najvyššiemu vrcholu Západných Tatier. 06/09/17 Soňa Mäkká Západné Tatry
Pozvánka Festival Slnko na skalách 2017 Aj túto jeseň sa uskutoční Slnko na skalách - outdoorový festival pod holým nebom. Tento raz v predĺženom termíne: 6-7.9. vo veľkej kinosále na Mestskom úrade Žilina a 8.-10.9. v kempe Slnečné skaly Poluvsie pri Žiline. V hlavnom programe návštevníci uvidia prezentáciu Petra Hámora - prvého Slováka, ktorý dosiahol korunu Himalájí, Dalibora Carbola, Tomáša Greksáka, Miša Sabovčíka a mnohých ďalších. 30/08/17 Soňa Mäkká
Recenzia Najkrajšie vyhliadky Pekný výhľadový bod, z ktorého vidieť okolitú krajinu, zaujíma asi každého turistu. Samozrejme, aj zahmlený les a zučiaci potok majú svoje čaro, ale túry obsahujúce pekné výhľady sú jednoducho považované za atraktívne. Ešte minulý rok sa tejto témy chopilo vydavateľstvo Dajama a svoju zbierku publikácií rozšírilo o knihu venovanú najkrajším vyhliadkam na Slovensku. 23/08/17 Soňa Mäkká Mapy a knihy

Túra Krajné – Veľký Plešivec – Vaďovce – Višňové Po návrate z rozpálenej, skalnatej, horiacej a často bezstromovej Čiernej Hory som zatúžil po túlaní po nízkych kopcoch v tieni stromov. Zároveň som si tak mohol vyškrtnúť posledných päť kopcov z Malých Karpát medzi Jablonicou a Novým Mestom nad Váhom, ktoré som ešte nenavštívil. V piatok po práci som docestoval k rodine v Krakovanoch, pospomínal si na detstvo a ráno v sobotu ma autobus o 6.32 h odviezol do Krajného. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Pozvánka 15 rokov HIKING.SK – stretnutie v Račkovej doline V tomto roku HIKING.SK oslavuje už 15 rokov svojho fungovania. Za tento čas sa na našich stránkach uverejnilo mnoho úžasných túr a sprievodných príbehov, ktoré priniesli informácie a potešenie tisíckam čitateľov. Tiež sa nám podarilo sprevádzkovať obľúbenú turistickú mapu a vyhľadávač turistických trás. Radi by sme 15. narodeniny oslávili spolu s vami, preto vás pozývame na jesenné narodeninové stretnutie do Račkovej doliny, kde sme mali podobnú akciu už v roku 2006. 13/09/17 Redakcia Hiking akcie
Ferrata Dolomity - výstup na Sas Rigais Do Dolomitov prichádzame na konci augusta 2014 takmer na záver nášho pobytu Nemecko – Lichtenštajnsko – Švajčiarsko – Taliansko. Ako prvý výlet plánujeme výstup na trojtisícovku Sas Rigais v skupine Puez/Odle. Vytipovala som si ju aj kvôli keške nad 3000 m aj kvôli krásnemu nástupu lúkami, ktoré mám veľmi rada. včera Andrea Morongová Svet