Predstavenie Topánky Asolo Elios GV Lady

Zjari tohto roku som skúšala viaceré modely dámskych turistických topánok, nakoniec som si vybrala ľahký trekový model Elios GV značky Asolo. Potrebujem topánky viacsezónne s využitím od prechádzok do lesa, cez ceprovské túry do hôr, až po zimné vychádzky v meste alebo v prírode. Mám úzku nohu, preferujem ľahké topánky, samozrejme ma zaujíma aj dizajn a farebnosť.

Výrobca
Infocena
116,- €

Materiály, dizajn a vyhotovenie

Podľa výrobcu je model Elios pohodlná vysoká topánka určená na turistiku a ľahký treking. Je ušitá z kombinácie 1,6 mm hrubej červenej brúsenej kože a sivého textilu (Cordura) s použitím výstelky s nepremokavou membránou Gore-Tex. Textilná časť je ozdobne štepovaná na viacerých miestach. Špička má ochranný kryt z čiernej kože. Jazyk je integrovaný a jemne polstrovaný.

Šnurovanie je vonkajšie a pozostáva zo siedmych párov oceľových očiek uchytených o zvršok topánky nitmi. Začína sa cez pásku, ktorá vedie od krytu špičky cez celý jazyk až po ozdobnú značku Asolo na jeho konci. Štyri páry uzavretých očiek zaisťujú dolnú časť topánky. V členkovom zhybe pokračuje opäť popod pásku a štvorcové bočné robustnejšie očko s funkciou stop, čo umožňuje rôznu pevnosť šnurovania dolnej a hornej časti topánky. Posledné dve očká sú otvorené. Šnúrky sú šedé s kruhovým prierezom.

Vnútorná textilná výstelka má švy umiestnené tak, aby nikde nerobili otlaky. Vložka je dierkovaná, čím sa ešte zlepšuje vetranie. Členkový komín je strednej výšky, vzadu má výkroj pre pohodlnejšiu chôdzu. Dva centimetre pod výkrojom vzadu z vonkajšej strany sú očká z textilnej pásky, ktorými sa dajú topánky pohodlne pripevniť karabínkou na batoh.

Okrem mojej červeno-šedej kombinácie sú topánky k dispozícii ešte v šedomodrej a hnedej farbe.

Podrážka

Rad Hike FSN, do ktorého model Elios patrí, je vybavený porážkou s jednoduchou konštrukciou. Základ tvorí podošva Vibram Cross-Walk, ktorá je so zvrškom spojená cez vstrekovanú medzipodrážkou Asoflex 00 SR z EVA peny. V podrážke nie sú žiadne výstuhy ani iné prvky a preto je Elios veľmi ľahká, poddajná a príjemná, avšak určená výhradne na spevnený povrch a turistické chodníky.

Skúsenosti z používania

Topánky mám od jari. Používala som ich na prechádzkach a jednodňovkách v Malých Karpatoch a Vysokých Tatrách. Sedia mi veľmi dobre. Držia spoľahlivo klenbu nohy a taktiež päta je dobre zaistená, prsty vpredu majú dosť miesta v horizontálnom aj verikálnom smere. Podrážka je pevná a terénne nerovnosti, príp. kamene zvláda veľmi dobre. Integrovaný jazyk nie je veľmi hrubý a po zašnurovaní neomína ani netlačí. Šnurovanie s funkciou stop mi veľmi vyhovuje. Pri prechádzkach v lesoparku si utiahnem viac spodnú časť nohy a vrchnú okolo členka si nechám voľnejšiu. V náročnejšom teréne si utiahnem aj vrchnú časť. Výkroj vzadu síce menej fixuje nohu, avšak zvyšuje pohodlie pri chôdzi. Teším sa, že sú ľahké, nemám ani po celodennej túre veľmi unavené nohy. Spojením kože a textilu sú topánky vzdušné a nepotím sa v nich tak, ako v celokožených. Farebná kombinácia červenej a sivej s čiernou špicou mi pekne ladí k môjmu outdoorovému oblečeniu. Veľa rôznych švov topánky zdobí. Verím, že v budúcnosti na týchto miestach nebudú topánky premokať.

Svoj výber neľutujem. Teším sa na každú príležitosť, keď si ich obujem. Radosť z pohybu v prírode mi nepokazia. Odporúčam ich turistkám, ktoré preferujú ľahké vzdušné topánky a náročné vysokohorské túry ponechajú radšej kamzíkom.

A ešte pre zaujímavosť doplním, že moje topánky talianskej značky Asolo boli vyrobené na Ukrajine.