Bývalá stodola na samote Bielovci

10.09.11 → posledná aktualizácia: 17.06.14
Keď sme v júni s Milanom plánovali putovanie po trase Čadca – Portáš – Horná Maríková, márne som hľadal nejaké možnosti ubytovania v okolí sedla Semeteš. Našiel som len súkromnú chatu, no bola v našom termíne obsadená. Spali sme napokon v Turzovke, hoci sme objavili v sedle Semeteš novootvorený penzión U Cipára. No a hoci sme sa pri umeleckom artefakte pri samote Bielovci zastavili, perfektnú možnosť prespania som objavil až v auguste pri túlaní sa Javorníkmi, pre zmenu s manželkou. Pár metrov od smerovníka sú tri drevenice a za prvou z nich je pod stromami, trochu schovaná, celkom slušne zachovaná stodola.
Pozor, objekt je od roku 2014 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

- po zelenej z Veľkého Rovného-Ivor (bus) 1 h,
- po žltej z Dlhého Poľa-Hlaváčovci od smerovníka Nad riekou 1.15 h,
- po žltej a červenej z Vysokej nad Kysucou 1.50 h,
- po zelenej a červenej z Dlhej nad Kysucou 2.35 h.

Ide o trojpriestorovú stodolu s plechovou strechou v perfektnom stave. Stojí na miernom svahu a preto sa v prostrednej časti asi ťažko bude dať prespať. Je tu ohnisko, takže i v nečase sa dá pri rozumnom ohníku ohriať, či variť pod strechou. Miestnosti na ľavej a pravej strane nemajú dvere a tá na pravej strane ani podlahu. Zato ľavá má aj podlahu v perfektnom stave a v priestore cca 4 x 4 m sa určite pohodlne vyspí 8 ľudí. Kto však nechce spať na tvrdom, potrebuje karimatku. Hoci steny sú tvorené neutesnenými brvnami, myslím si že dnu ani pri daždi s vetrom neprší. Dreva je v okolitých lesoch dostatok.

Na samote som našiel dve studne. Jedna z nich je však zamknutá. Druhá je voľne prístupná, no voda je dosť hlboko a voda sa dá asi nabrať len nádobou na špagáte. Kto by mal chuť na niečo iné, 20 minút po červenej je v sedle Semeteš krčma, kde okrem čapovania aj varia. Voda sa dá nabrať aj z prameňa na zelenej značke 20 minút pred smerovníkom Bielovci pri ďalšej samote so zaujímavou tabuľou – Vrcholový tábor.

Kto je umelecky založený, môže si pozrieť Galériu v prírode na Javorníckom chodníku. Jedno dielo je pri smerovníku Bielovci, ďalšie v sedle Semeteš a tu je aj v prístrešku 1 ks guľovitého pieskovcovitého zlepencového útvaru. 14 km od sedla Semeteš sa nachádza Korňanský ropný prameň, Klokočovské skálie, 22 km je vzdialené Kysucké múzeum v Čadci, 34 km Historická úvraťová železnička a Múzeum Kysuckej dediny vo Vychylovke. Rozhľadňa na Kamenitom je vzdialená 1.35 h. Vo východiskových obciach k samote Bielovci je možné na požiadanie si pozrieť na Obecnom úrade vo Veľkom Rovnom a v budove bývalej školy v Dlhom Poli drotárske múzeá. Keďže minimálne druhá drevenica slúži asi ako rekreačný objekt, predpokladom využitia tejto drevenice pre nás tulákov je samozrejmá nevyhnutnosť zachovania čistoty po opustení stodoly a celkovo nehlučné správanie.

Bývalá stodola na samote Bielovci 17/06/14 17:14 2 príspevky

Túra Olbramovice – Prčice Minulý rok som 53. ročník pochodu Praha – Prčice vynechal pre iný, pre mňa významný pochod, no tento rok som bol pevne odhodlaný pokračovať na jednej zo 17 peších trás. Prisľúbili mi spoluúčasť aj Igor a Ivana, moji tradiční parťáci. No a do toho prišiel pricviknutý nerv po Veľkonočnej turistike a zrážka so slovenskou zdravotníckou realitou. Keď píšem tieto riadky koncom mája, ešte stále mám tri týždne do návštevy neurológa, lebo skorší termín vraj nie je! Odtrpel som si svoje na Tomášovom pochode na počesť Štefánika, a tak som dúfal, že podobne zvládnem aj tohtoročnú trasu pochodu Praha – Prčice, len plánovanú z Týnce nad Sázavou som zamenil za kratšiu z Olbramovic. 04/06/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra Zaujímavosti medzi Motyčkami a Dolným Jelencom Keď bol manžel pred dvomi rokmi na Flose a uvidela som jeho zábery, tak najskôr som mu vynadala, že do takého terénu išiel sám, no vzápätí som zahlásila, že tiež chcem! V apríli som mala v oblasti botanický cieľ a tak sme skombinovali trasu, ktorá bola síce dosť náročná, dobrodružná, bláznivá, ale inak veľmi krásna. dnes Danka Tomášiková Starohorské vrchy, Veľká Fatra a Choč
Túra Prírodná rezervácia Peliny a Vinice Prijala som pozvanie na pobyt v českom mestečku Vysoké Mýto počas pracovného jarného týždňa s partiou vysmiatych chalanov, pre ktorých to bola služobná cesta a pre mňa dovolenka. Vyrazili sme ráno o pol šiestej do Mejta. Vysoké Mýto leží na rieke Loučné v orlickom kraji v nadmorskej výške 289 m. Mesto bolo založené v 13. stor. kráľom Přemyslom Otakarom II. Dominantou mesta je gotický chrám sv. Vavřinca, Chocenská, Pražská a Litomyšlská brána. Je tu najväčšie štvorcové námestie v Českej republike (2 ha) a najväčší podnik na výrobu autobusov Iveco. včera Tatiana Filipková Svet
PR Liptov Region Card – výhody aj možnosť výhry Regionálna zľavová karta Liptov Region Card umožňuje jej majiteľovi čerpať výrazné zľavy na ponuku služieb partnerských výletných miest, atraktivít a zariadení. S dobitým pobytovým balíkom má poistenie pátrania a záchrany v horách Slovenskej republiky, ktoré kryje náklady na prípadný zásah horskej služby. 24/06/19 sponzorovaný článok Slovensko

Bývalá stodola na samote Bielovci 17/06/14 17:14 2 príspevky
    • Javorníky: samota Bielovci
    • 8 ľudí na podlahe s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • studňa za chalupou
    • sedlo Semeteš (bus) - Bielovci (červená značka)
    • stodola na horskej samote, ktorá je využívaná na rekreačné účely