Bývalá stodola na samote Bielovci

10. 09. 2011 → posledná aktualizácia: 17. 06. 2014
Keď sme v júni s Milanom plánovali putovanie po trase Čadca – Portáš – Horná Maríková, márne som hľadal nejaké možnosti ubytovania v okolí sedla Semeteš. Našiel som len súkromnú chatu, no bola v našom termíne obsadená. Spali sme napokon v Turzovke, hoci sme objavili v sedle Semeteš novootvorený penzión U Cipára. No a hoci sme sa pri umeleckom artefakte pri samote Bielovci zastavili, perfektnú možnosť prespania som objavil až v auguste pri túlaní sa Javorníkmi, pre zmenu s manželkou. Pár metrov od smerovníka sú tri drevenice a za prvou z nich je pod stromami, trochu schovaná, celkom slušne zachovaná stodola.
Pozor, objekt je od roku 2014 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

- po zelenej z Veľkého Rovného-Ivor (bus) 1 h,
- po žltej z Dlhého Poľa-Hlaváčovci od smerovníka Nad riekou 1.15 h,
- po žltej a červenej z Vysokej nad Kysucou 1.50 h,
- po zelenej a červenej z Dlhej nad Kysucou 2.35 h.

Ide o trojpriestorovú stodolu s plechovou strechou v perfektnom stave. Stojí na miernom svahu a preto sa v prostrednej časti asi ťažko bude dať prespať. Je tu ohnisko, takže i v nečase sa dá pri rozumnom ohníku ohriať, či variť pod strechou. Miestnosti na ľavej a pravej strane nemajú dvere a tá na pravej strane ani podlahu. Zato ľavá má aj podlahu v perfektnom stave a v priestore cca 4 x 4 m sa určite pohodlne vyspí 8 ľudí. Kto však nechce spať na tvrdom, potrebuje karimatku. Hoci steny sú tvorené neutesnenými brvnami, myslím si že dnu ani pri daždi s vetrom neprší. Dreva je v okolitých lesoch dostatok.

Na samote som našiel dve studne. Jedna z nich je však zamknutá. Druhá je voľne prístupná, no voda je dosť hlboko a voda sa dá asi nabrať len nádobou na špagáte. Kto by mal chuť na niečo iné, 20 minút po červenej je v sedle Semeteš krčma, kde okrem čapovania aj varia. Voda sa dá nabrať aj z prameňa na zelenej značke 20 minút pred smerovníkom Bielovci pri ďalšej samote so zaujímavou tabuľou – Vrcholový tábor.

Kto je umelecky založený, môže si pozrieť Galériu v prírode na Javorníckom chodníku. Jedno dielo je pri smerovníku Bielovci, ďalšie v sedle Semeteš a tu je aj v prístrešku 1 ks guľovitého pieskovcovitého zlepencového útvaru. 14 km od sedla Semeteš sa nachádza Korňanský ropný prameň, Klokočovské skálie, 22 km je vzdialené Kysucké múzeum v Čadci, 34 km Historická úvraťová železnička a Múzeum Kysuckej dediny vo Vychylovke. Rozhľadňa na Kamenitom je vzdialená 1.35 h. Vo východiskových obciach k samote Bielovci je možné na požiadanie si pozrieť na Obecnom úrade vo Veľkom Rovnom a v budove bývalej školy v Dlhom Poli drotárske múzeá. Keďže minimálne druhá drevenica slúži asi ako rekreačný objekt, predpokladom využitia tejto drevenice pre nás tulákov je samozrejmá nevyhnutnosť zachovania čistoty po opustení stodoly a celkovo nehlučné správanie.

Bývalá stodola na samote Bielovci 17/06/14 17:14 2 príspevky

Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. 03/07/20 Miroslav Svítek Biele Karpaty
Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. 06/06/20 Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik
Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. 25/05/20 Miroslav Svítek Vtáčnik

Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. dnes Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Jelšavský hrad a Skalka Hurá!!! Koronokríza takmer skončila a môžeme konečne ísť na náš prvý tohoročný viacdňový pobyt. Tento raz nazrieme do regiónu Gemer. Niektoré časti Gemera poznáme celkom dobre, no oblasť okolo Revúcej a Jelšavy je pre nás Terra incognita. Je načase to zmeniť. Veľkým lákadlom sú tri hrady, na ktorých som ešte nebola – Jelšavský, Šivetický a Rákoš. včera Danka Tomášiková Revúcka vrchovina
Túra Hrebienok – Tatranská Lomnica Jarné prázdniny sme sa nakoniec rozhodli stráviť vo Vysokých Tatrách. Ako východiskový bod vyhrala Tatranská Lomnica, odkiaľ sa dá v pohode všade dostať vláčikom a nemusím riešiť presuny autom, ani plné parkoviská. A keď sme boli vo Vysokých Tatrách, nemohli sme minúť Studenopotocké vodopády. 09/07/20 Martina Haratíková Vysoké a Belianske Tatry

Bývalá stodola na samote Bielovci 17/06/14 17:14 2 príspevky
    • Javorníky: samota Bielovci
    • 8 ľudí na podlahe s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • studňa za chalupou
    • sedlo Semeteš (bus) - Bielovci (červená značka)
    • stodola na horskej samote, ktorá je využívaná na rekreačné účely