Test Treksport Eiger

Pred nedávnom sme informovali o dizajnových zmenách v ponuke Treksportu. Teraz sa mi dostal do rúk jeden z prvých predstaviteľov novej rady – stálica v ponuke slovenského výrobcu, batoh Eiger. Zemetrasenie prežil s kozmetickými úpravami a drobnými vylepšeniami. Je určený pre krátke náročnejšie aktivity a s obľubou ho používajú najmä skiaplinisti.

Výrobca
Obchody
po celom Slovensku

Design a prevedenie

Vzhľad batoha sa veľmi nezmenil oproti predchádzajúcemu modelu. Zmenené boli farby, aby zapadal do nového imáge – vybrať si možno zo šedo-oranžovej, čierno-červenej a šedo-šedej kombinácie. Mne do oka najviac padla prvá farebná kombinácia, ktorá je aj na všetkých obrázkoch. Ďalšou zmenou je nové logo, píšťalka na hrudnom popruhu (teraz u všetkých batohov Treksport) a v názve už nenájdeme objem – pred tým bol Eiger 33 a 22, teraz je Eiger a Eiger Lite, pričom objemy ostaly zachované pre obe verzie.

Batoh je ušitý z kombinácie troch materiálov. Dno a chrbát je z odolnej a odskúšanej Cordury 750 od DuPont-u. Menej namáhané časti sú z Duratexu 600 a (v tomto prípade) oranžové časti z Duratexu Diamond RS. Posledne menovaný materiál je len imidžová napodobenina Cordury Diamond RS. V prípade Cordury sú v látke zapustené hrubšie výstužné vlákna, Duratex však len kopíruje vzhľad - textúra v tvare diamantu nemá výstužné vlastnosti, kedže sa nejedná o ďalšie vlákno, ale iba metódu tkania. Tu vidno snahu výrobcu šetriť náklady v prospech výslednej ceny.

Použitý nosný systém sa od predchádzajúceho Eigera nezmenil – Air Comfort Softening Back System (AS). Charakteristický je jednou stredovou kovovou výstuhou, ktorá je vyberateľná a možno si ju prispôsobiť (poohýbať) tak aby tvar batoha presne sadol na chrbát. Po celej výške a šírke je batoh navyše vystužený plastovým panelom. Bederný a hrudný popruh umožňujú pevné uchytenie batoha na chrbte, čo oceníme najmä pri rýchlejšom pohybe – lyžovanie, bike, beh, … Pozitívne hodnotím, že styčná plocha s chrbátom je malá, čo zvyšuje komfort nosenia (znižuje potenie). Nosný systém je už tradične polstrovaný materiálom Tebox, ktorý odvádza pot do vnútra a znižuje pocit vlhkosti povrchu. Výrobca uvádza maximálnu nosnosť 13 kg.

Interiér tvorí jedna veľká komora, dostaneme sa do nej otvorením hlavného zipsu, ktorý má dĺžku vyše polovice celého obvodu a prekvapivo už nie je od YKK ako sme boli zvyknutí. Vnútri nájdeme jedno menšie vrecko vo vrchnej časti, ktoré poslúži na drobnosti (peňaženka, mobil, nožík, …) a jedno väčšie, využiteľné napríklad na dokumenty – keďže je hneď pri plastovom paneli a je úzke, papier sa v ňom nepokrčí a celý je chránený pred ostatnými vecami. Výpočet drobností v interiéri uzatvára odopínateľná pracka pre kľúče.

Okrem hlavnej komory je ešte k dispozícii predné vrecko, kam sa dostaneme z boku – zips je ukrytý pod pravým lemom. Je určené najmä pre maličkosti, čo potrebujeme mať poruke (mapa, buzola, müssli tyčinky, vreckovky, …). Negatívne hodnotím skutočnosť, že v zavretom stave sa šnúrka od zipsu pletie s gumičkou na uchytenie cepínu a preto je niekedy obtiažne chytiť tú správnu. Tento problém je zjavný aj z titulného obrázka.

Upneš lyže, dva cepíny a ideš!

Cieľová skupina tohto výrobku je jasná pri pohľade na možnosti upnutia výbavy. K dispozíci sú dve menšie, pod postranným lemom šikovne skryté ušká pre cepíny, prípadne teleskopické paličky. Pri konci predného, v tomto prípade oranžového poľa – sú upevňovacie gumičky, takže odpadá nutnosť použitia alpin-clipov. Už pri prvom pohľade na ruksak upúta pozornosť veľké ucho dole v strede. Možno ho použiť na pripevnenie lyží v spolupráci s horným uchom, ktoré je vybavené klipsňou a zaťahovaním. Horné je dostatočne veľké, ale u dolného ucha by som ocenil jeho mierne predĺženie - dnes už aj skiaply sú prevažne carvingového typu. Moje Dynafitky (Tourlite Alpha) len tak tak uchom prejdú.

Ejha, odkiaľ vlastne si?

Pri bližšom pohľade do vnútra ma dosť prekvapil štítok, ktorý hlási “Made In China”. Zdá sa, že lacnejšiu pracovnú silu už využíva aj Treksport. Pevne verím, že sa to negatívne neodzrkadlí na kvalite produktu.

Celkový dojem

Celkovo hodnotím batoh Eiger veľmi pozitívne. Zmeny sú minimálne, pretože batoh už patrí medzi zrelé modely s vykryštalizovanou cieľovou skupinou. Aj napriek jeho špecializácii na krátkodobé skialpinistické, horolezecké a vysokohorské akcie nesklame ani v iných situáciách. Jeho objem a nosnosť (33 l a 13 kg) sú dostatočné, ale batoh nestráca formu ani v prípade, že nie je plne využívaný jeho potenciál. Je to dané jeho tenkým a vysokým tvarom. A navyše je aj pekný :-).

Orientačná cena: 1500,- Sk

Máš skúsenosti s týmto batohom? Či sú už dobré alebo zlé napíš nám do fóra. Skúsenosti sa zídu každému čitateľovi.

Aktualizácia 23. 2. 2006 – Vynovený EIGER NG

Batoh sa dočkal vylepšení. Nový AS II. systém – Tebox nahradil tvrdý penový materiál a viac štrbín sľubuje lepšie odvetranie. Podľa referencii aj lepšie drží na tele. Pribudlo nové malé vrecko na čele batoha, ucho na lyže je väčšie a príjemnou novinkou je aj integrovaná pláštenka. Tá je ukrytá za zipsom v dvojitom dne, nasadenie v prípade dažďa je otázkou pár sekúnd. Nový Eiger NG je súčasťou novej kolekcie, ktorú si môžeš kuknúť v samostatnom článku.