Bývalý prístrešok Luby

23. 09. 2011
Keď sme s Milanom vyrážali na júnový vander Javorníkmi, na Hikingu bol zaznamenaný len jeden prístrešok na našej plánovanej trase a to pri kaplnke v osade Záblatie. O to viac sme boli prekvapení, keď sme na trase medzi Vrchriekou a Záblatím našli prístrešok aj so studničkami.
Pozor, objekt je od jesene 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Prístrešok sa nachádza priamo na červenej z Vrchrieky do Melocika. Trasa trvá 1.10 h:

- po žltej z Veľkého Rovného, časť Ivor (bus) cez Vrchrieku a ďalej po červenej za 1.30 h,
- po žltej z Vysokej nad Kysucou (bus) cez Solíkovcov a ďalej po červenej za 2.20 h,
- po červenej od rázc. U Melocika (bus) za 0.30 h,
- po zelenej od Veľkého Rovného, časť Ivor (bus) cez Záblatie a ďalej po červenej za 1.30 h.

Drevená stavba je bez bočných stien s pôdorysom cca 4 x 4 m. Strecha je kvalitná, veď ide o nový prístrešok. V prostriedku sa nachádza veľký a štyri menšie pne. Pravdepodobne slúžia na stolovanie. Podlaha nie je upravená a je pokrytá lístím. Treba mať pod spací vak izolačnú podložku. Myslím, že aj v prípade dažďa poskytne úkryt piatim turistom. Z dvoch strán je totiž prístrešok krytý okolitým svahom. Ale dve vhodne pripevnené celty by mohli odstrániť aj tento problém. Pred prístreškom je ohnisko a je tu dokonca vrece na odpadky. Tie by sme si však mali zobrať so sebou.

Pri príchode od Vrchrieky je po 20–tich minútach na ľavej strane zastrešený prameň s veľmi dobrou vodou. Za 15 minút ste pri prístrešku, kde je tiež studnička, no keď sme tu boli, voda v nej bola stojatá. Komu by nevyhovovali tieto dva zdroje, vo Vrchrieke je Koliba s občerstvením a U Melocika, za asi 30 minút od prístrešku, reštaurácia.

Červená značka medzi Vrchriekou a Záblatím je súčasťou plánovaného Náučného chodníka Drotáriou. Nachádzajú sa na nej tri náučné panely o histórii okolitého kraja a na ObÚ vo Veľkom Rovnom je drotárske múzeum. Vo Vrchrieke je zaujímavá plechová kaplnka a rodný dom Š. Hunčíka, jednej z legiend drotárstva, ktorý ju nechal postaviť. V Záblatí je kaplnka z roku 1887, ktorú momentálne rekonštruujú. Vo vysokej nad Kysucou je pamätná izba amerického astronauta E. A. Cernana, ktorý tu má korene. Celá trasa je vhodná aj pre cykloturistov.

Bývalý prístrešok Luby 20/10/18 19:54 4 príspevky

Túra Okolím Holíča Prešli dva týždne od mojej túry z Gbiel do Holíča, a keďže sa každoročná SKLADANIA nekonala pre operáciu jej organizátora, nič mi nebráni ísť dokončiť putovanie za zaujímavosťami Holíča a jeho okolia. Ani sychravé počasie, ani to, že sa ku mne nikto, napriek prísľubom, napokon nepridal. Pri prestupovaní v Kútoch som si aspoň zalomil palce s Bačom, ktorý pre zmenu išiel vlakom na Cerovú a potom na osadnú lúku pod Lipovým vrchom. 19/01/21 Miroslav Svítek Záhorie
Túra Gbely – Kopčany – Holíč V Slovenskom rozhlase som zachytil reláciu o výsadbe stromoradia pod dohľadom pamiatkárov medzi Holíčom a cyklomostom cez Moravu pri Kopčanoch. To mi pripomenulo, že sa roky chystám ísť pozrieť pozorovateľňu vtáctva na Adamovských jazerách a kostol sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch. Napokon sa z toho vyvinula celkom zaujímavá túra za našou históriou. 03/01/21 Miroslav Svítek Záhorie
Túra Zliechov – Rohatá skala – Košecké Podhradie Vďaka osobnému odovzdávaniu odznakov OTO 24 vrcholov MK v BSK absolvujem v posledných mesiacoch desiatky rozhovorov s turistami a dozvedám sa tak o ich rôznych aktivitách. Tak som sa dozvedel o aktivite Trenčianskeho turistického vysokohorského klubu k 25. výročiu ich vzniku. Síce oficiálne skončila k 31. januáru 2020, no to mi nebránilo napísať pánovi Petrincovi a poprosiť ho, aby mi zaslal podklady k TTO Poznávanie Strážovských vrchov. 22/12/20 Miroslav Svítek Strážovské vrchy

Cyklotúra Okolo Ženevského jazera Toto bude naozaj veľká výprava. Cyklotúra okolo Ženevského jazera. Prejsť by som mal približne 180 kilometrov, za dva dni. Prejdem cez územie dvoch štátov, okrem Švajčiarska aj cez susedné Francúzsko. Začínam vo švajčiarskom Lausanne. dnes Dominik Baco Svet
Správa Aký bol rok 2020 – návštevnosť a najlepšie články Prelom rokov je dobrá príležitosť na bilanciu. Návštevnosť nám opäť narástla, no minulý rok bol špeciálny kvôli epidémii koronavírusu a preto bol nárast veľmi výrazný. Objavili nás totiž aj ľudia, ktorí bežne do hôr nechodia alebo chodia len príležitostne. Vďaka pandemickým opatreniam však boli iné možnosti rekreácie obmedzené a tak turistika zaznamenala boom. Z pohľadu autorov nám opäť tradične aktívni autori aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Okrem klasických popisov túr ďalej pokračujeme v rozvoji tém ochrany prírody a veľký nárast obľúbenosti zaznamenali aj naše podcasty. 17/01/21 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti
Túra OTO 24 vrcholov Malých Karpát v BSK I. V roku 2020 vznikol vďaka Klubu bratislavských turistov a zanieteniu pána Miroslava Svíteka nový Oblastný turistický odznak (OTO) 24 vrcholov Malých Karpát v Bratislavskom samosprávnom kraji. Ako už názov napovedá, ide o 24 vrcholov v časti Malých Karpát, ktoré patria do územia BSK. Podľa slov autora je cieľom, aby pri plnení podmienok získania odznaku všetci záujemcovia z radov turistov, prípadne aj cykloturistov, spoznávali mnohé krásne miesta Malých Karpát. V tejto časti sa pozriem na moje výstupy na prvých 14 vrcholov, neskôr pridám druhú časť, ktorá bude obsahovať môj pohľad na putovanie po zvyšných desiatych miestach. včera Miloš Hajdin Malé Karpaty

Bývalý prístrešok Luby 20/10/18 19:54 4 príspevky
    • Javorníky: medzi Vrchriekou a Záblatím (červená značka)
    • maximálne 5 ľudí vo vlastnom spacom vaku a podložkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)