Bývalý prístrešok Luby

23. 09. 2011
Keď sme s Milanom vyrážali na júnový vander Javorníkmi, na Hikingu bol zaznamenaný len jeden prístrešok na našej plánovanej trase a to pri kaplnke v osade Záblatie. O to viac sme boli prekvapení, keď sme na trase medzi Vrchriekou a Záblatím našli prístrešok aj so studničkami.
Pozor, objekt je od jesene 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Prístrešok sa nachádza priamo na červenej z Vrchrieky do Melocika. Trasa trvá 1.10 h:

- po žltej z Veľkého Rovného, časť Ivor (bus) cez Vrchrieku a ďalej po červenej za 1.30 h,
- po žltej z Vysokej nad Kysucou (bus) cez Solíkovcov a ďalej po červenej za 2.20 h,
- po červenej od rázc. U Melocika (bus) za 0.30 h,
- po zelenej od Veľkého Rovného, časť Ivor (bus) cez Záblatie a ďalej po červenej za 1.30 h.

Drevená stavba je bez bočných stien s pôdorysom cca 4 x 4 m. Strecha je kvalitná, veď ide o nový prístrešok. V prostriedku sa nachádza veľký a štyri menšie pne. Pravdepodobne slúžia na stolovanie. Podlaha nie je upravená a je pokrytá lístím. Treba mať pod spací vak izolačnú podložku. Myslím, že aj v prípade dažďa poskytne úkryt piatim turistom. Z dvoch strán je totiž prístrešok krytý okolitým svahom. Ale dve vhodne pripevnené celty by mohli odstrániť aj tento problém. Pred prístreškom je ohnisko a je tu dokonca vrece na odpadky. Tie by sme si však mali zobrať so sebou.

Pri príchode od Vrchrieky je po 20–tich minútach na ľavej strane zastrešený prameň s veľmi dobrou vodou. Za 15 minút ste pri prístrešku, kde je tiež studnička, no keď sme tu boli, voda v nej bola stojatá. Komu by nevyhovovali tieto dva zdroje, vo Vrchrieke je Koliba s občerstvením a U Melocika, za asi 30 minút od prístrešku, reštaurácia.

Červená značka medzi Vrchriekou a Záblatím je súčasťou plánovaného Náučného chodníka Drotáriou. Nachádzajú sa na nej tri náučné panely o histórii okolitého kraja a na ObÚ vo Veľkom Rovnom je drotárske múzeum. Vo Vrchrieke je zaujímavá plechová kaplnka a rodný dom Š. Hunčíka, jednej z legiend drotárstva, ktorý ju nechal postaviť. V Záblatí je kaplnka z roku 1887, ktorú momentálne rekonštruujú. Vo vysokej nad Kysucou je pamätná izba amerického astronauta E. A. Cernana, ktorý tu má korene. Celá trasa je vhodná aj pre cykloturistov.

Bývalý prístrešok Luby 20/10/18 19:54 4 príspevky

Túra Ako sme nezmizli v pohorí Tríbeč S kamarátom z času na čas vyrážame na vander s prespaním vonku. Tento rok sa nám to pre pandémiu či pracovné povinnosti nedarilo, a tak po celoštátnom špáraní v nose sme sa rozhodli využiť slobodu pohybu s negatívnym testom. Mňa zaujal článok o útulni Žliabok, a tak som vymyslel trasu a Ctibor zohnal ďalšieho parťáka – Petra zo Špačiniec. 01/12/20 Miroslav Svítek Tribeč
Bivak Pivnica Kolovrátok pod Mesačnou Opäť raz som sa presvedčil, že ak som niekade išiel desaťkrát, ešte stále som si všetko poriadne nepozrel. Na lúke Kolovrátok pod kopcom Mesačná vždy bývala kontrola pri Pochode bankových úradníkov. Chalani stanovali pri altánku a od prameňa sa chodilo neznačene k oploteniu obory Biela skala. Že je tam asi uprostred lúky pod stromami v lese pivnica, som si všimol až minulú sobotu, keď som prechádzal zo Sološnice do Píly. 17/10/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra České středohoří – okolím Litoměřic Náš T. O. Bjatek sa v roku 2020 dožíva 20. výročia svojej existencie. Na tento, pre nás tak významný rok, sme si pripravili viacero zájazdov – švajčiarske štvortisícovky, jednodňovky na Madeire, rakúske pohodové dvojtisícovky a České středohoří. Prišla však pandémia a plány nielen na zahraničie, ale aj domáce akcie padali jeden za druhým. 06/10/20 Miroslav Svítek Svet

Príbeh Po bežkárskej stope na Líšku Koniec roka 2017 sa blížil a s ním aj najkrajšie sviatky roka - Vianoce. S týmto obdobím sú spojené rôzne akcie, medzi ktoré patria aj "kapustnice, bašávely a vianočné besiedky" v zamestnaniach. Po jednej takejto akcii som si naplánoval nenáročnú túru, počas ktorej som zažil zimné peklo aj raj. dnes Martin Birka Príbehy
Túra Tematínsky hrad a Tematínska lesostep Alebo mrazivý novembrový slnečný kúpeľ. Sobotnú ozdravnú vychádzku sme si naplánovali v papučiach a s teplým čajom v piatok večer. Kubko navrhol hrad Tematín v Považskom Inovci, ktorý je od Bratislavy približne hodinku jazdy autom. Aby sme sa aj zahriali, pôjdeme z obce Lúka a späť cez Tematínsku lesostep. Vyzerá to aj na chôdzu mimo lesa, čo bude v predpovedanom chladnom počasí príjemné. Rada sa pridávam. včera Daniela Mäkká Považský Inovec
Správa Stane sa Čertovica bežkárskym eldorádom? Po minulej zimnej sezóne má OZ Horské spoločenstvo za sebou testovací ročník, kedy sme sprístupnili 15 kilometrov bežkárskych tratí pomocou staršieho ratraku, ktorého limity nedovoľujú pripraviť seriózne trate do ďalších sezón. Ratrak sme viac času opravovali, ako na ňom jazdili a aj tak ho presvedčili iba na zatáčanie do jednej strany. 02/12/20 Marek Šurina Správy

Bývalý prístrešok Luby 20/10/18 19:54 4 príspevky
    • Javorníky: medzi Vrchriekou a Záblatím (červená značka)
    • maximálne 5 ľudí vo vlastnom spacom vaku a podložkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)