Bývalý prístrešok Luby

23. 09. 2011
Keď sme s Milanom vyrážali na júnový vander Javorníkmi, na Hikingu bol zaznamenaný len jeden prístrešok na našej plánovanej trase a to pri kaplnke v osade Záblatie. O to viac sme boli prekvapení, keď sme na trase medzi Vrchriekou a Záblatím našli prístrešok aj so studničkami.
Pozor, objekt je od jesene 2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Prístrešok sa nachádza priamo na červenej z Vrchrieky do Melocika. Trasa trvá 1.10 h:

- po žltej z Veľkého Rovného, časť Ivor (bus) cez Vrchrieku a ďalej po červenej za 1.30 h,
- po žltej z Vysokej nad Kysucou (bus) cez Solíkovcov a ďalej po červenej za 2.20 h,
- po červenej od rázc. U Melocika (bus) za 0.30 h,
- po zelenej od Veľkého Rovného, časť Ivor (bus) cez Záblatie a ďalej po červenej za 1.30 h.

Drevená stavba je bez bočných stien s pôdorysom cca 4 x 4 m. Strecha je kvalitná, veď ide o nový prístrešok. V prostriedku sa nachádza veľký a štyri menšie pne. Pravdepodobne slúžia na stolovanie. Podlaha nie je upravená a je pokrytá lístím. Treba mať pod spací vak izolačnú podložku. Myslím, že aj v prípade dažďa poskytne úkryt piatim turistom. Z dvoch strán je totiž prístrešok krytý okolitým svahom. Ale dve vhodne pripevnené celty by mohli odstrániť aj tento problém. Pred prístreškom je ohnisko a je tu dokonca vrece na odpadky. Tie by sme si však mali zobrať so sebou.

Pri príchode od Vrchrieky je po 20–tich minútach na ľavej strane zastrešený prameň s veľmi dobrou vodou. Za 15 minút ste pri prístrešku, kde je tiež studnička, no keď sme tu boli, voda v nej bola stojatá. Komu by nevyhovovali tieto dva zdroje, vo Vrchrieke je Koliba s občerstvením a U Melocika, za asi 30 minút od prístrešku, reštaurácia.

Červená značka medzi Vrchriekou a Záblatím je súčasťou plánovaného Náučného chodníka Drotáriou. Nachádzajú sa na nej tri náučné panely o histórii okolitého kraja a na ObÚ vo Veľkom Rovnom je drotárske múzeum. Vo Vrchrieke je zaujímavá plechová kaplnka a rodný dom Š. Hunčíka, jednej z legiend drotárstva, ktorý ju nechal postaviť. V Záblatí je kaplnka z roku 1887, ktorú momentálne rekonštruujú. Vo vysokej nad Kysucou je pamätná izba amerického astronauta E. A. Cernana, ktorý tu má korene. Celá trasa je vhodná aj pre cykloturistov.

Bývalý prístrešok Luby 20/10/18 19:54 4 príspevky

Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. 03/07/20 Miroslav Svítek Biele Karpaty
Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. 06/06/20 Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik
Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. 25/05/20 Miroslav Svítek Vtáčnik

Rada Ako zlepšiť svoj výkon (nielen) v turistike (4) Ak by som mal naozaj iba štyri rany (a to pre tento článok mám) poslednú by som stavil na regeneráciu. Pojem nikomu vysvetľovať nemusím, dôležité však je pochopiť nakoľko je komplexný. dnes Tomáš Deneš Zdravie
PR V Adamsport.eu zľava minimálne -30% na všetko oblečenie skladom Chcete si užiť skvelé letné zážitky na horách a chýba Vám kvalitné turistické oblečenie? V Adamsport.eu sme si pre Vás tento týždeň pripravili časovo obmedzenú akciu na všetko oblečenie, ktoré máme aktuálne na sklade, s minimálnou garantovanou zľavou -30%. včera sponzorovaný článok
Túra Prechod Štiavnických vrchov (Žiar nad Hronom – Tlmače) Z hrebeňovky Javorníkov som plánoval rovno zbehnúť do Malej Fatry a pár dní sa tam pomotať. Počasie sa však dosť výrazne zmenilo. Ochladilo sa a zároveň začal fúkať dosť silný vietor. Na noc to vyzeralo už na mráz, takže nič vhodné na prespávanie vonku, hlavne v ľahkom letnom spacáku. včera Pavel Forgáč Štiavnické vrchy

Bývalý prístrešok Luby 20/10/18 19:54 4 príspevky
    • Javorníky: medzi Vrchriekou a Záblatím (červená značka)
    • maximálne 5 ľudí vo vlastnom spacom vaku a podložkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)