Prístrešok Ostré-Samuhlovci

30.09.11
Začiatkom augusta 2011 som sa s manželkou vybral na týždeň do Javorníkov a pochodili sme všetky chodníky medzi Bytčou, Čerenkou, Neslušou, Divinou a Kolárovicami. Za týždeň túlania sa po bočných hrebeňoch, dolinách i naprieč celým pohorím, sme nestretli ani jediného turistu. Zato som tu našiel pár prístreškov, ktoré by sa dali využiť pri nástupe na hlavný hrebeň, alebo pri zostupe z neho.

Prístrešok sa nachádza v nadmorskej výške 750 m na lúke medzi dvomi najvrchnejšími domami osady, pár metrov od smerovníka Ostré-Samuhlovci na križovatke žltej značky z Nesluše do Rudinskej a modrej značky z Nesluše na Jakubovský vrch.

- po žltej značke z Nesluše-horná škola za 0.50 h,
- po žltej značke z Rudinskej za 1.20 h,
- po modrej značke z Nesluše za 1.00 h,
- po modrej značke od rázcestia pod Jakubovským vrchom za 0.50 h.

Prístrešok slúži asi majiteľom rekreačných chalúp ako altánok pri grilovaní. Má rozmery asi 3 x 2 m. Na šiestich kovových stĺpoch je pripevnená drevená konštrukcia altánku, vrátane dvoch lavíc a stola. Dve steny za lavicami sú kryté stenou z rákosia. Strecha je kvalitná a jej konce sú prepojené stenou z latiek. Podlaha je z udupanej hliny. V prípade veľkej núdze by sa tu mohli ukryť piati turisti. Traja by mohli prespať na laviciach a stole a dvaja na zemi pod stolom a lavicami. Ak by sa na latkové steny pod strechou pripevnili dve celty, vznikne celkom solídne, dažďu odolné prístrešie. Pred altánkom sa nachádza gril, ktorý môže poslúžiť na prípravu stravy. Dreva je v okolitom lese dosť. Latrína sa nachádza oproti domu bližšiemu k smerovníku. V čase nášho pobytu v ani jednom z domov nik nebol a tak si myslím, že pri slušnom správaní sa a zanechaní poriadku po sebe, by nemal byť problém tu prespať. Ak by domáci boli doma, treba sa radšej opýtať.

Zdroj vody sa nachádza v krytej skruži vedľa chodníka so značkou nad prvým domom.

Kúsok od smerovníka Nesluša-horná škola po značke je penzión Les s krčmou otvorenou po 15-tej hodine. Od altánku je to 35 minút dolu kopcom. Kúsok pod smerovníkom smerom na Neslušu sa nachádzajú ešte štyri chalupy. Pri smerovníku je pekný, typický drevený kríž. Krčma je aj v Rudinskej, vzdialenej 60 minút. Má dokonca obrovskú krytú terasu s betónovou podlahou, kde by sa vyspal aj celý autobus. V čase našej návštevy bola však zatvorená a nemala vypísané ani otváracie hodiny.

Prístrešok Ostré-Samuhlovci 30/09/11 00:00 nová téma

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra GSB: Krościenko nad Dunajcem – Schronisko Jaworzyna Po štvrtýkrát sa vyberám po Hlavnej beskydskej magistrále (GSB). Naplánovať si trasu z bodu, kde sme skončili pred rokom k bodu, odkiaľ sa dá relatívne ľahko vrátiť na Slovensko, nebol problém. Problémom sa ukázalo ako sa dostať čo najrýchlejšie z Bratislavy do Krościenka, z Nowa Wieś do Bratislavy a zohnať na trase ubytovanie. Striedavo intenzívne som na tom pracoval od októbra 2018 a nebyť kamarátky Beaty z Poľska, tak si tak spokojne 7. 6. 2019 piati do vlaku po práci asi nesadneme. Parťák, kvôli ktorého účasti na Trnavskej stovke sme to o týždeň odložili, ležal doma na antibiotikách. Takže po tretíkrát s partiou ideme šiesti, ale do vlaku len piati! 07/07/19 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Poľsko

Extra Štátne lesy TANAP-u neuznávajú niektoré pralesy a rúbu v nich Kým LESY SR v pralesoch vymapovaných občianskym združením PRALES nezasahujú, ich sesterská organizácia Štátne lesy TANAP-u spochybňuje existenciu viacerých pralesov a rúbe v nich. ŠL TANAP-u fungujú samostatne, na dohode medzi Lesmi a mimovládnymi organizáciami PRALES a WWF o nezasahovaní v pralesoch sa nezúčastňujú. dnes Soňa Mäkká Publicistika
Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. včera Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč
Útulňa Žliabok Počas túry v okolí Loviec som bol pod sedlom Rakyta príjemne prekvapený skromnou, ale napriek tomu takmer ideálnou útulňou. Pre turistov, prechádzajúcich hlavným hrebeňom Tribeča, sa takto ponúka možnosť prespať pod strechou, v krásnom prostredí, navyše hneď pri vodnom zdroji. 14/09/19 Pavol Timko Tribeč

Prístrešok Ostré-Samuhlovci 30/09/11 00:00 nová téma
    • Javorníky: horská osada Ostré-Samuhlovci, pri rázcestí modrej a žltej značky
    • 3 - 5 ľudí vo vlastnom spacom vaku s podložkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • kúsok nad smerovníkom Ostré Samuhlovci
    • Kysucké Nové Mesto (vlak, bus) - Nesluša-horná škola (bus)