Náučný chodník Majdán doplnený

13.10.11

V roku 2011 bol náučný chodník doplnený o päť zastávok, venujúcich sa krasovým formám. Lokalita je bohatá na takmer všetky povrchové i podpovrchové formy krasu. Zastúpenie tu majú jaskyne, ponory, vyvieračky, závrty (krasové jamy), či škrapy. Projekt bol spolufinancovaný v rámci projektu Nadácie Orange – Šanca pre Váš región, Trnavského samosprávneho kraja a Katedry ložiskovej geológie Univerzity Kamenského v Bratislave.

Náučný chodník Majdán je vybudovaný na trase dĺžky 5,5 km v miernom prevýšení. Trasa cesty je asfaltová. Vhodná aj pre nenáročných návštevníkov.

Slávnostné otvorenie dobudovaného náučného chodníka sa uskutočnilo 8. októbra 2011 za účasti verejnosti, pre ktorú bola výnimočne na tento deň sprístupnená jaskyňa Husí stok. Slávnostné prestrihnutie pásky učinil riaditeľ OZ Smolenice Ing. Norbert Galčík a riaditeľ Chránenej krajinnej oblasti Malé Karpaty RNDr. Viliam Klescht.

Autor textu: Alexander Lačný
Autor fotografií: Michal Jánošík

NCH Majdán na webovej stránke Lesov SR (vrátane mapy NCH)

Náučný chodník Majdán doplnený 13/10/11 20:21 3 príspevky

Správa Náučný chodník Majdán doplnený Náučný chodník (NCH) Majdán sa začína pri Olšovskom mlyne, na začiatku Parinskej doliny (Horné Orešany, časť Majdánske). V roku 2002 tu štátny podnik Lesy Slovenskej republiky, Odštepný závod (OZ) Smolenice, vybudoval lesnícky náučný chodník. Formou piatich zastávok (Olšovský mlyn, Husí stok, Rybáreň, vodná nádrž Parina a Močiar), verejnosti približujú historické a prírodné zaujímavosti tejto časti Malých Karpát. 13/10/11 Michal Jánošík Správy

Rozhovor Dvořák z NP Šumava: prirodzená obnova ide lesu veľmi dobre Najväčší český národný park Šumava prešiel tak ako Tatry veternou a lykožrútovou kalamitou. Rozprávali sme sa s Jánom Dvořákom zo správy parku o tom, ako sa po dvanástich rokoch od víchrice územie spamätáva, prečo Šumavu ľudia navštevujú, o novej zonácii či sprevádzaných túrach divočinou. dnes Soňa Mäkká Rozhovory
Recenzia Fjällräven Bergtagen 38 – technický batoh Robustný strohý technický batoh z nepremokavého materiálu Bergshell do vyšších hôr. V zime zvládne skialpy a v lete poslúži na vysokohorskú turistiku či horolezectvo. Odnesie na horskú chatu slušnú porciu nákladu, no potom sa dá na túry odľahčiť tak, že jeho hmotnosť len o málo presahuje 1 kg. Na sklonku skialpovej sezóny som ho otestoval na niekoľkých lyžiarskych túrach. dnes Ľubomír Mäkký Batohy
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. včera Miroslav Svítek Svet