Predstavenie

Topánky Aku La Stria

18. 01. 2012
V predvianočnom čase nám na redakčný stôl prišiel zaujímavý pár topánok v dámskom prevedení – model La Stria. Ide o celokoženú topánku s nižším množstvom švov a pri danej hmotnostnej kategórii vyššou tuhosťou, ako by sme očakávali. Zaujímavou konštrukčnou vlastnosťou je tvar medzipodrážky z vnútornej strany, t. j. pod vložkou – bežne býva na topánkach rovný, v prípade La Stria je anatomicky tvarovaný. Správna opora nohy preto nezávisí iba od poddajnej vložky.

Dizajn a konštrukcia

V poslednom čase viacerí výrobcovia stavili na takmer celokoženú konštrukciu s menším počtom švov aj v kategórii ľahších topánok. Tento trend nás teší, pretože aj pri použití na ľahšiu turistiku poteší lepšia trvácnosť, vyplývajúca z menšieho počtu švov, ktoré bývajú často kameňom úrazu. Navyše, dámske modely mávajú aj pekné farby. Nie je tomu inak ani v prípade Aku La Stria – prevažná časť zvršku je z jedného kusu semišovej kože s hrúbkou 1,8 mm v peknej svetlomodrej farbe. Zvyšok zvršku tvorí zopár menších kožených panelov a nylonová tkanina AIR infinity s vysokou priedušnosťou. Po celom obvode nájdeme ochranu proti okopaniu v podobe prídavných panelov kože v sivohnedej farbe.

Šnúrky sú okrúhleho prierezu v šedej farbe. Šnurovanie ide cez dvojicu klasických očiek, nasledujú tri páry kladiek, stop očká a na záver dva páry háčikov. Šnúrky sú pomerne tuhé a tak pri šnurovaní treba použiť dostatočnú silu na poriadne utiahnutie. Jazyk je urobený z kombinácie kože a tkaniny AIR infinity. Tkanina je najmä v tých častiach, ktoré sú viac vystavené ohýbaniu. Jazyk je preto poddajnejší a tým aj pohodlnejší. V jazyku je použitý aj materiál SMF (Slow Memory Foam) – ide o penu, ktorá sa používaním vyformuje presne na nohu používateľa. Výsledkom by malo byť vylepšené pohodlie nosenia. Táto pena je tiež v oblasti členka a vyberateľnej vložky.

Vnútorná výstelka topánky je zhotovená z textílie s membránou GoreTex, ktorá zabezpečuje nepremokavosť. Ako už bolo spomenuté v úvode, zaujímavou vlastnosťou je anatomicky tvarované vnútorné dno topánky (tzv. lasting board). Správna podpora klenby a prispôsobenie tvaru nohy tak nezávisí iba od poddajnej vložky. To je dobrá správa najmä pre ľudí s plochou nohou. Druhou stranou mince však je, že tuhé doplnkové vložky, ako napr. Superfeet, budú ťažko použiteľné.

Medzipodrážka je z EVA peny a jej účelom je tlmenie nárazov. Podošva je značky Vibram, model LH S007 XS-TREK. Spojenie medzipodrážky, podošvy a výstuhy so zvrškom zabezpečuje vstrekovaný polyuretán. Táto technológia, ako protipól klasického lepeného postupu, v tejto triede topánok prevažuje. Ako celok na nás pôsobí podrážka príliš členito.

Topánka má dve textilné ušká, ktoré poslúžia na pripnutie karabínou o batoh, jedno na konci jazyka, druhé pod výkrojom vzadu z vonkajšej strany.

Určenie

Topánky La Stria možno odporúčať najmä na trojsezónnu ľahšiu až stredne ťažkú turistiku s menšou až strednou záťažou. Vďaka stredne tuhej podrážke sa nestratia ani v skalnom teréne turistických chodníkov letných Vysokých Tatier. Sme však toho názoru, že týmto topánkam bude najlepšie sedieť lesnatý až hôľny terén Fatier, či Nízkych Tatier. V zime poslúžia skôr do mesta, či lesov v nižších nadmorských výškach – konštrukčne nie sú totiž vhodné na časté používanie s mačkami.

Spolupracovala Soňa Mäkká

Topánky Aku La Stria 18/01/12 00:00 nová téma

Recenzia AdventureMenu Lightweight – dehydrovaná expedičná strava Doposiaľ mal výrobca v ponuke iba sterilizované jedlá, ktoré síce dobre chutili a stačilo ich ohriať, no boli dosť ťažké, pretože obsahovali aj vodu. Na náročnejšie prechody, kde si treba vziať viac zásob, preto veľmi vhodné nie sú. Od tohto roku má však AdventureMenu novinku – verziu Lightweight – ktorá je dehydrovaná. Niekoľko variantov sme ochutnali a prinášame krátku recenziu doplnenú o video. 15/07/20 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Test Hanwag Alverstone II GTX - moderné trekingové topánky AKTUALIZÁCIA – Nedajte sa zmiasť prvým dojmom, hoci tieto topánky vyzerajú technicky, svojím určením majú oveľa bližšie ku klasikám ako napr. Hanwag Alaska, než k topánkam do vysokých hôr. Rovnako ako Alaska, patria Alverstone II do trekkingového radu, sú kategórie B/C, majú rovnakú cenu, no vážia o takmer 200 g menej a majú výrazne odlišnú konštrukciu, ktorá sa podobá na minuloročnú novinku Tatra Light. 30/06/20 Ľubomír Mäkký Obutie
Podcast S Belom o Anjelovi na horách Belo počas nasledujúceho roka vystúpi na najvyššie kopce všetkých slovenských pohorí. Prečo sa tak rozhodol a čo to má spoločné s Dobrým Anjelom sa dozviete v 17. epizóde HIKING podcastu. 25/06/20 Ľubomír Mäkký Rozhovory

Túra Z Kriváňa na Kriváň (z Poľany do Tatier) Poľana, Kráľová hoľa, Kriváň - tri symbolické vrcholy Slovenska. Raz dávnejšie som v televízii sledoval reportáž o prechode týchto troch vrcholov v jednom slede zo severu na juh. Ja som sa nechal inšpirovať a po niekoľkých rokoch sa mi aj za spoluúčasti dvoch kamarátov podarilo prechod zrealizovať výhradne po značených trasách z mojej domovskej dedinky Kriváň až po majestátny Kriváň vo Vysokých Tatrách cez Poľanu a Nízke Tatry, spolu viac ako 180 km. Všetko sa to udialo v prvej polovici júla v priebehu 8 dní. včera Martin Hakel Nízke Tatry, Muránska planina, +
Prístrešok Sedlo Vyšný Tvarožec Pri zdolávaní červenej značky z čergovského Minčola do Duklianskeho priesmyku som narazil na niekoľko objektov nezachytených v mapách. Informácia o ich existencii by pravdepodobne ovplyvnila moje plánovanie viacdenného putovania trasou mimo dotykov s civilizáciou. Jedným je prístrešok v sedle Nižný Tvarožec. Som na pochybách nazývať ho prístreškom. Svojím spôsobom je útulňou bez špeciálneho priestoru na spanie, no poskytuje pohodový úkryt nielen v nepohode. 07/08/20 Vladimír Mikuš Nízke Beskydy
Túra Z Nesluše cez osady s deťmi Na dolných Kysuciach v bočnom údolí neďaleko okresného Kysuckého Nového Mesta sa nachádza obec Nesluša. V jej okolí je na svahoch Javorníkov roztrúsených až dvadsaťdva osád. Rozhodujeme sa pre peší výlet okolím osady Samuhelovci, Ostré. Sem by nás mala zaviesť z konca Nesluše žltá značka. Od osady chceme potom po modrej značke pokračovať k osadám Tabačkovci, Grešákovci a Balošákovci pod Jakubovským vrchom. Uvidíme, ako sa nám to podarí. 06/08/20 Jana Bílešová Javorníky

Topánky Aku La Stria 18/01/12 00:00 nová téma
  • Hmotnosť
    • 910 g
  • Farebné kombinácie
    • šedá/modrá, šedá/biela, šedá/zelená, krémová/béžová
    • kožená konštrukcia s nižším množstvom švov, tuhšia podrážka, anatomické tvarovanie, dizajn, ušká na zavesenie na batoh pomocou karabíny
  • Nepáči sa mi
    • príliš členitá konštrukcia podrážky