Prací prostriedok Biowash

25. 01. 2012
Outdoorové oblečenie obvykle nie je lacná záležitosť a tak sa oň treba starať tak, aby vydržalo čo najdlhšie, a to aj po funkčnej stránke. To predpokladá aj nepoužívať pri jeho praní bežné pracie prostriedky, či nebodaj aviváž. Po dlhoročnom používaní pracích prostriedkov Nikwax a Holmenkol sa mi do rúk dostal bio-prostriedok s názvom Biowash.

Charakteristika

Biowash je prací prostriedok vo forme gélu. Jeho základom je výťažok z mydlových orechov – ide o plody mydlovníka, ktoré vďaka vysokému obsahu saponinu možno použiť ako prírodnú náhradu saponátu. Viac sa o tomto strome dozviete na Wikipédii.

Prací gél ďalej obsahuje silikáty, uhličitan sodný (sóda) a xantanovú gumu. Univerzálna verzia prostriedku má prídavok levanduľovej silice a (podľa výrobcu) z outdoorového šatníka je vhodná najmä na pranie termoprádla, membránového oblečenia a páperových výrobkov. Pre merinovlnu je k dispozícii verzia s obsahom lanolínu, ktorý by mal zachovať vlne funkčnosť a všetky prirodzené vlastnosti. Prípravky naopak neobsahujú ropné deriváty, fosfáty, chlór, syntetické parfémy či farbivá. Podľa výrobcu sú prípravky vhodné aj pre osoby s citlivou pokožkou, alergikov či na detské prádlo.

Na obale je český EAN kód, avšak konkrétnu informáciu o výrobcovi nenájdete – dozviete sa len, že distribúciu pre SR a ČR vykonáva firma North Trappers. Podľa informácií od North Trappers sú aj výrobcom a prostriedok sa vyrába v Českej republike.

Množstvo

Prípravok sa predáva vo fľaštičkách s príjemným prírodným dizajnom o objeme 250 ml. Okrem toho sú k dispozícii aj jednorazové (30 ml) a veľkokapacitné (1500 ml) balenia.

Použitie je bežné, napchať oblečenie do práčky, nastaviť na šetrný program a použiť jeden vrchnáčik, t. j. asi 30 ml gélu. To znamená, že celá fľaštička vydrží cca na 8 - 9 praní. Pri porovnaní s "chemickejšími" prostriedkami od iných značiek teda stačí menšia dávka.

Skúsenosti

Na výsledný efekt som bola celkom zvedavá, lebo chémia je často účinnejšia než prírodné prostriedky. Môžem konštatovať, že prádlo sa vypralo veľmi dobre a niektoré staré syntetické tričká, ktoré na istých miestach trošku smrdeli aj po vypratí, teraz takmer nesmrdia. Tiež vôňa, resp. zápach pracieho prostriedku je oveľa znesiteľnejší než pri doteraz používaných prostriedkoch. Ako žena ho môžem teda odporúčať aj po tejto stránke, nielen po funkčnej.

Prací prostriedok Biowash 31/01/12 08:43 10 príspevkov

Predstavenie Devold Valldal a Vasset – letné merino tričká s Tencelom Kedysi bolo merino tričko pre mňa typom odevu predovšetkým do zimy. No časy sa pohli a merino začalo byť dostupné v rôznych hrúbkach vrátane veľmi tenkých modelov. Toto leto som doplnila svoj šatník hneď dvoma merino tričkami. Jedným z nich je Valldal Woman Tee od nórskej značky Devold. Pánsku verziu pod menom Vasset zas vyskúšal Ľubo. 08/07/20 Soňa Mäkká Oblečenie
Správa Štátne lesy TANAPu zavreli dva chodníky, vinia ochranu prírody Štátne lesy Tatranského národného parku uzavreli už dve obľúbené trasy vo Vysokých Tatrách kvôli suchým stromom. Tie podľa nich ohrozujú návštevníkov, no nemôžu ich odstrániť, lebo im to nepovolila ochrana prírody. Správa národného parku s touto interpretáciou nesúhlasí. 06/07/20 Soňa Mäkká Správy
Túra Kôprová dolina a Kmeťov vodopád Kôprová dolina spolu so susednou Tichou dolinou sú známe tým, že po vetrovej kalamite v roku 2004 sa ponechali na samovývoj. Do týchto miest nazrieme počas našej jarnej detskej túry. Chceme vidieť aj najvyšší vodopád na Slovensku, Kmeťov vodopád. 02/07/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Jelšavský hrad a Skalka Hurá!!! Koronokríza takmer skončila a môžeme konečne ísť na náš prvý tohoročný viacdňový pobyt. Tento raz nazrieme do regiónu Gemer. Niektoré časti Gemera poznáme celkom dobre, no oblasť okolo Revúcej a Jelšavy je pre nás Terra incognita. Je načase to zmeniť. Veľkým lákadlom sú tri hrady, na ktorých som ešte nebola – Jelšavský, Šivetický a Rákoš. 10/07/20 Danka Tomášiková Revúcka vrchovina
Túra Hrebienok – Tatranská Lomnica Jarné prázdniny sme sa nakoniec rozhodli stráviť vo Vysokých Tatrách. Ako východiskový bod vyhrala Tatranská Lomnica, odkiaľ sa dá v pohode všade dostať vláčikom a nemusím riešiť presuny autom, ani plné parkoviská. A keď sme boli vo Vysokých Tatrách, nemohli sme minúť Studenopotocké vodopády. 09/07/20 Martina Haratíková Vysoké a Belianske Tatry

Prací prostriedok Biowash 31/01/12 08:43 10 príspevkov
    • North Trappers
    • Biowash
    • ekologický prací prostriedok z mydlových orechov
  • Ostatné info
    • okrem 250 ml balenia je k dispozícii aj jednorazové (30 ml) a veľkokapacitné (1500 ml)
    • 4,80 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.