Bivak

Dutina v Kamennom vrchu

10. 03. 2012
Prvú sobotu roku 2012 sme sa vybrali na túru medzi sedlom Havran a Bezovec. Milan s tromi kamarátmi sa doviezli zo Skalice do Piešťan autom a ja z Bratislavy vlakom. Do sedla Havran nás vyviezol autobus. Zobral som si ako jediný snežnice, no po vystúpení z autobusu mi hneď bolo jasné, že zbytočne. Síce od Krahulčích vrchov by som ich už využil, ale keďže som bol z partie jediný, zostali v ruksaku.

Milan si ako bonus dnešnej túry naplánoval preskúmanie voľne prístupnej jaskyne v skalách pod smerovníkom Krahulčie vrchy, no napriek snahe sme ju neobjavili. Mierne sklamaní sme sa pobrali po červenej ďalej smerom na sedlo Gajda. Asi desať minút od smerovníka Krahulčie vrchy sme v skale na pravej strane zbadali otvor. Dvaja sme sa vybrali po klzkých a zasnežených skalách hore, aby sme zistili, o čo ide. Našli sme tu malú jaskyňu. Predpokladám, že v lete ju nie je z chodníka pre listy vidno, ale miestnym je určite známa.

Rozmery

Vchod je vysoký a široký asi 2 m, ale len v najširších miestach a tak si pri vstupe treba dávať pozor na hlavu. Jaskyňa pokračuje kúsok doprava, ale jej celkové rozmery nie sú viac ako 3,5 x 2 m. Dá sa v nej stáť.

Popis

Dno jaskyne je pokryté suchým lístím. Od vchodu napravo je malé ohnisko a nad ním je v strope otvor. Dosť malý na to, aby ním dnu nepršalo, ale na odvod dymu asi stačí. Vstup do jaskyne je čiastočne chránený asi 50 cm vysokým múrikom z naukladaných skál a vo vnútri sa nachádza drevený rám. Predpokladám, že slúži na uzatvorenie vchodu, ak naň nocujúci pripevnia celtu. Podľa mňa sa tu pohodlne vyspia štyria nocľažníci, ale potrebujú karimatku a spacák. Dreva je v okolitom lese určite dosť.

- po červenej zo sedla Havran asi 2.45 h,
- po zelenej z Nitrianskej Blatnice 1.45 h,
- po zelenej od chát Výtoky asi 0.40 h,
- po červenej zo sedla Bezovec 4.20 h.

Po vode som pre krátkosť času nepátral, ale podľa mapy je najbližší zdroj Skaličný potok a to 100 výškových metrov naľavo od červenej značky, asi desať minút pred Krahulčími vrchmi smerom od sedla Havran.

Zaujímavosti

Podľa mapy VKÚ Harmanec Považský Inovec (1 : 50 000) sa v okolí nachádzajú ešte Mačacia jaskyňa nad zelenou z Trhovičnej lúky do Nitrianskej Blatnice, Veľká jaskyňa v Dolnom Sokole pod Krahulčími vrchmi, Rotunda sv. Juraja na žltej značke nad Nitrianskou Blatnicou, rozhľadňa na vrchu Marhát, PR Visiace skaly na červenej pri vrchu Gajda, NCH Nitrianska Blatnica – Trhovičná lúka – Ducové.

Dutina v Kamennom vrchu 11/03/12 16:15 1 príspevok

Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Víkend vo Vtáčniku Kamarát má chalupu nad Jedľovými Kostoľanmi a keď oznámil, že tam ide na týždeň, pridal som sa k nemu aspoň na víkend. Vyrazili sme autom v piatok po robote a cestou sme sa stavili v súkromnej ZOO v Pustých Úľanoch. Keďže je veterinár, doniesol lieky pre zvieratká a na oplátku sme naložili zemiaky a divinu na guláš. V Obyciach sme nabrali do fliaš vodu z miestnej minerálky a po 18 hod. sme sa už na chalupe venovali vareniu gulášu. 22/08/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec

Túra K rozhľadni U Jantov nad Krásnom nad Kysucou V týchto dňoch pribudla k rozhľadniam na Kysuciach úplne nová, stojaca nad Krásnom nad Kysucou. Veža sa týči v nadmorskej výške 560 metrov nad morom na vŕšku Diel pri krásňanskej osade U Jantov. Je postavená tak, aby sa z nej otváral široký výhľad na mesto. Jej autorom je architekt Stanislav Mikovčák. dnes Jana Bílešová Javorníky
PR Greta RUN – 2. ročník Pozývame vás na skvelú akciu, Gréta RUN, ktorý sa pobeží od Liptovskej Mary do ústia Kvačianskej doliny a späť. K tomu polovičná trasa aj detský beh a zábava od 12:00. Prezentácia ako aj vyhodnotenie a zábava budú na Hoteli Koliba Gréta v tesnom susedstve Liptovskej Mary. včera sponzorovaný článok
Túra Veľká Knola a Pálenica zo sedla Grajnár Dvojicu vrchov z nadpisu spájajú dve veci. Prvou je, že oba majú svoje najlepšie výhľadové roky dávno za sebou. Okolitý porast vyrástol a zredukoval výhľady len na fragmenty obzoru. Druhou je sedlo Grajnár, ležiace medzi nimi. Zvolili sme si ho za východiskový bod nášho letného rodinného výletu pred pár rokmi. Dá sa z neho celkom ľahko vystúpiť na Veľkú Knolu a keďže sa decká zdali fit, po návrate sme pridali aj Pálenicu na opačnej strane. No a koncom predminulej zimy, len aby som nezhrdzavel, prebehol som si tento úsek aj po snehu. včera Peťo Nový Volovské vrchy

Dutina v Kamennom vrchu 11/03/12 16:15 1 príspevok
    • Považský Inovec: Kamenný vrch (červená značka medzi sedlom Gajda a Krahulčími vrchmi)
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • celoročne (otvorené ohnisko)