Pozvánka

10 rokov – 10 stretnutí na vrcholoch

28.03.12
AKTUALIZOVANÉ 20. 9. 2012 – Pri príležitosti 10. výročia založenia HIKING.SK pripravila redakcia špeciálnu akciu – 10 stretnutí na 10 slovenských vrcholoch. Turné sme odštartovali 14. 4. na malokarpatskej Vápennej a ukončili 15. 9. na Jahňacom štíte vo Vysokých Tatrách. Súčasťou akcie bude je aj súťaž o výstup na Gerlachovský štít. Ďakujeme, že ste oslávili naše okrúhle výročie s nami na krásnych slovenských vrcholoch!

Akcia úspešne ukončená :-)

Info k súťaži

Všetci, čo počas akcie 10 rokov - 10 vrcholov nazbierali aspoň 8 bodov, zašlite svoje hárky nascannované na adresu redakcie – redakcia(zav)hiking.sk – najneskôr do 7.10.2012. Losovanie o výstup na Gerlachovský štít sa uskutoční v pondelok 8.10.2012. Žrebujeme jedného výhercu, ktorý si bude so sebou môcť na výstup vziať ďalších dvoch ľudí. Vyhlásenie výsledkov bude v novinkách na titulke Hiking.sk a postredníctvom Facebooku.

Reportáže zo stretnutí

organizujú: Erik, Miro

26. 05. (sobota) – Klenovský Vepor – Veporské vrchy
organizujú: Axel, Muska
Afterparty bude od 18.30 h v sedle Chlipavice s FunTTomasom na Gazdovskom dvore (posedenie pri táboráku, nocľah bude vo vlastných spacákoch a je zabezpečený v stodole /treba karimatku/).

09. 06. (sobota) – Lysec – Veľká Fatra

organizujú: Bacaardi, Lubo
afterparty na Chate pri Zelenom plese s Bacaardim
mapa
Ubytovanie je nutné si rezervovať už teraz kvôli vyťaženosti chaty.

Google Calendar
Všetky akcie sú spracované do Google kalendára (môžete si pridať do svojho kaledára): kliknite tu.

Prihlásenie a priebeh

Zúčastniť sa môže ktokoľvek – ide o voľné stretnutie na tom-ktorom vrchole bez hromadnej organizácie. Každý účastník príde sám za seba a môže si zvoliť takú prístupovú cestu, akú uzná za vhodnú, keďže na väčšinu vrcholov vedie viacero trás. Kto by mal záujem o spoločnú výstupovú túru s organizátormi, info o mieste a čase zrazu bude publikované vopred. Hoci prihlasovanie nie je nutné, budeme radi, keď nám o svojom zámere napíšete vopred na adreasu 10rokov@hiking.sk.

Na vrchole nás spoznáte podľa špeciálnej bundy alebo trička s narodeninovým logom. Rovnako budeme mať HIKING.SK vlajku a budeme účastníkov vítať a snáď aj pohostíme. Každý účastník, ktorý bude mať záujem, obdrží špeciálnu vrcholovú pečiatku.

Afterparty

Po zostupe z Klenovského Vepra bude afterparty v sedle Chlipavice na Gazdovskom dvore, ktorú organizuje Tomáš "FunTTomas" Trstenský. Bude pripravené posedenie pri táboráku. Kto by mal chuť prespať, nech si zoberie spací vak a karimatku a nocľah je zaistený v stodole.

Podobne, aj po zostupe z Jahňacieho štítu bude party v Chate pri Zelenom plese, takže tiež bude vhodné si zajednať nocľah, však kto by šiel proti noci dolu.

Na párty si pospomíname na naše spoločné aj individuálne turistické zážitky, vychutnáme si miestne špeciality, možno si aj zaspievame alebo nacvičíme nejaký tanec, napríklad špeciálny snežnicový.

Súťaž o výstup na Gerlachovský štít

Ako bolo uvedené v úvode, so stretnutiami na vrcholoch bude spojená aj súťaž. Na každom vrchole získate pečiatku daného vrchola – každá je za 1 bod s výnimkou Veľkej Vápenice a Jahňacieho štítu, ktoré budú za 2 body. Každý, kto získa aspoň 8 bodov, získa automaticky darček a navyše bude zaradený do zlosovania o výstup na Gerlachovský štít s horským vodcom.

Pre zbieranie pečiatok je k dispozícii špeciálna brožúrka, ktorú uverejníme vo formáte PDF pre voľné stiahnutie a následnú tlač.

Tešíme sa na vašu hojnú účasť.

10 rokov – 10 stretnutí na vrcholoch 09/10/12 11:14 546 príspevkov

Pozvánka Cestou necestou 2017 Pridajte sa ku komunite nadšencov cestovania a príďte sa inšpirovať príbehmi cestovateľov a dobrodruhov z najrôznejších končín sveta. Od 18. 10. - 28. 11. sa bude v jedenástich slovenských mestách cestovať, v priebehu piatich týždňov odznie 100 cestovateľských prezentácií. 02/11/17 Redakcia Správy
Pozvánka Festival Vysoké hory Nitra 2017 Festival Vysoké hory Nitra je tradičným podujatím, na ktorom sa každoročne v novembri stretávajú stovky priaznivcov hôr a cestovania. Je pre nich pripravená prehliadka filmov a prezentácií od známych osobností, horolezcov, cestovateľov a filmárov. Aj tento rok sa v sobotu 4. novembra 2017 od 9:00 hod. na Mestskom úrade v Nitre uskutoční v poradí už dvanásty ročník tohto festivalu. Organizuje ho občianske združenie Nitriansky horský spolok (NHS). 30/10/17 Redakcia
Pozvánka Andrejcová vertikal 2017 už čoskoro Andrejcová vertikal ale ľudovo "výbeh na Andrejcovú" sú otvorené jednodňové preteky pre širokú behajúcu i do kopca kráčajúcu verejnosť podľa určených kategórií. Trasa pretekov vedie z centra obce Pohorelá po modro značenom turistickom chodníku až na hlavný hrebeň Nízkych Tatier s cieľom na vrchu Andrejcová 02/10/17 Redakcia Správy

Búda Salaš Dlhý grúň nad Suchou dolinou Nedávno som si na počítači prezeral letecké mapy Veľkej Fatry. Už vtedy mi do oka padol chodník vedúci z hlavného hrebeňa Dlhým grúňom dole do Suchej doliny. Hneď ma zaujal. Preto som sa rozhodol, že počas mojich fotograficko-turistických potuliek pohorím ho obzriem. Medzi stromami som si všimol strechu na okraji hôľ. Zbadal som tam stavbu salaša. dnes Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Túra Levice – Vápnik (Šiklóš) – Čankov Aj tento rok som sa dostal na rehabilitačný pobyt v kúpeľoch Dudince. Keďže som na rozdiel od predchádzajúcich rokov išiel sám, rozhodol som sa venovať rozhľadniam v širšom okolí Dudiniec. Ako prvé dve sa ponúkali rozhľadňa na Kalvárii priamo v Leviciach a kúsok ďalej, na travertínovej kope Vápnik (Šiklóš). Pátraním po internete sa ukázalo, že vežu na Kalvárii kvôli absolútne nemožným návštevným hodinám jednoducho nemôžem navštíviť, lebo by som sa nedostal včas späť do Dudiniec. včera Miroslav Svítek Podunajsko
Cyklotúra Dolomity – Sella Ronda Medzi regiónmi Južné Tirolsko, Venet a Trentino sa rozprestiera jedna z najnavštevovanejších oblastí severného Talianska, Dolomity. Približne uprostred nej nájdeme miesto, ktoré sme navštívili začiatkom októbra, tentokrát nie turisticky ani lezecky, ale na bicykloch. Cieľom bola oblasť Sella Ronda, alebo tiež “okrúhle sedlo”, ktoré pozostáva zo štyroch sediel: Passo Gardena (2136), Passo Sella (2218), Passo Pordoi (2239) a Passo Campolongo (1875). 16/11/17 Michal Mikuláš Svet