Zrub pod Chlmom

04.05.12

Objekt sa nachádza pod úpätím pralesného zvyšku vrchu Chlm (726 m). Nájdete ho asi 30 m od zelenej turistickej značky, pri križovatke lesných cestičiek, ktoré očividne spravujú lesní hospodári. Od bodu Slosberg, ktorý sa nachádza približne v strede cesty III. triedy medzi Pukancom a Novou Baňou sa vydáte smerom na sever. Po asi 15 min. chôdze po zelenej dorazíte na spomínanú križovatku, kde kúsok od značky nájdete prístrešok. Pri opačnom smere z Rudna nad Hronom cez Chlm sa vám prístrešok sám ukáže už z viacerých výhľadov na juh.

Ide o malú drevenú chatku, ktorej vnútorný priestor odhadujem na 2,5 x 3,5 m. Vnútri sa okrem malej drevenej stoličky, pár palíc na opekanie a všemožnými druhmi pivných vrchnákov nenachádza nič. Nemá podkrovie, avšak namiesto toho sa na drevené trámy dajú zavesiť napr. premočené veci. Vnútri je priestor pre núdzové uchýlenie cca 4 - 5 osôb. Vyrytý nápis na stene OBÝVAJ, ALE NENIČ ma presvedčil, že chatka sa dá využiť v prípade nehostinného počasia a na jednorázové prenocovanie. Pred chatkou sa nachádza malá drevená lavička a kúsok aj provizórne ohnisko, ktoré si však vyžaduje značnú opravu. Latrínu som v okolí nenašiel.

V blízkom okolí bohužiaľ nenájdeme žiadny prameň, iba Obecný potok (obec Brehy). Najbližší zdroj pitnej vody sa nachádza studnička Uhliarka pod kameňolomom poniže rázcestia Slosberg (smerom na Brehy). Ďalší prameň je asi 1,5 ho smerom na Pukanec (na južnom svahu medzi Krížnym bukom a Agrašom), kde sa nachádzajú pramene Starý jarok, Pauli a Klebes. Medzi zaujímavé body v okolí určite patrí Rudniansky vodopád, Veľký Veterník, Biela skala, jaskyňa Agraš, prales Drastvica (142 ha) a pralesný zvyšok Chlm (1,66 ha).

Autor fotografií: Anton Zahradník (stav z februára 2014)

Zrub pod Chlmom 24/04/19 17:19 7 príspevkov

Prístrešok Zrub pod Chlmom Pri jarných potulkách prírodou Štiavnických vrchov som nečakane narazil na malú drevenú chatku (bez zámku), ktorá je síce zvnútra skoro celkom prázdna, zato na jednej zo stien je nožom vyrytý odkaz: "Obývaj, ale nenič". AKTUALIZÁCIA: od jari 2019 je chatka opravené a uzamknutá. Núdzový bivak vie poskytnúť krytá terasa. 04/05/12 Romuald Mozdík Štiavnické vrchy

Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. dnes Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Glarnské Alpy – ku Spitzmeilenhütte Nechce sa mi tomu veriť. Je pol jedenástej v noci a vonku v tme neustále prší. Pritom predpoveď počasia na zajtra jasne hovorí o modrej oblohe a veľmi príjemných teplotách na túto časť roka. Spoľahnúť sa na serióznosť švajčiarskych meteorológov? Skúsim. Nachystám si veci do hôr. Láka ma to tam. Zažil som totiž Alpabfahrt v obci Mels. Slávnostný jesenný návrat dobytka z letných pastvín. Trvá to zvyčajne tri víkendy. Cez dve desiatky slávnostné vyzdobených stád si majitelia rozoberú do svojich maštalí. Výzdobu hocktorej kravičky by závidela aj nejedna krojovaná nevesta. Je to aj divácky zaujímavé divadlo. No svedčí to aj o rozsiahlosti priestorov, ktoré salaše (Alp) pre svoju činnosť potrebujú. A táto oblasť je mojím cieľom. Terén pod vrchom Spitzmeilen a tam položená chata Spitzmeilenhütte. včera Vladimír Mikuš Svet
Pozvánka Festival Cestou necestou chystá šnúru v 21 mestách S jeseňou prichádza tradične aj nová šnúra festivalu Cestou necestou, tentokrát až 21 mestách SR, od 16.10. do 28.11.2019. Najväčšie podujatie sa bude konať od 8.-10.11.2019 v bratislavskom DK Ružinov, kedy je pripravených 50 prednášok v troch sálach. Témy sú pestré, skialp, vysokohorská turistika, paragliding, bicykle, plavby či stopovanie cez najrôznejšie krajiny. 21/10/19 Redakcia Festivaly a premietania

Zrub pod Chlmom 24/04/19 17:19 7 príspevkov
    • Štiavnické vrchy
    • Štiavnické vrchy: medzi vrchmi Chlm a Kozí chrbát (pri zelenej značke Rudno nad Hronom - Pukanec
    • 4 - 5 ľudí v vlastnou karimatkou a spacím vakom
    • celoročná bez možnosti zakúrenia
    • v bezprostrednej blízkosti objetku sa nenechádza zdroj vody, najbližšie je studnička Uhliarka pod kameňolomom poniže rázcestia Slosberg (smerom na Brehy)