Reportáž 10 rokov – stretnutie na Malom Kriváni

Ani vyhrážky Aladina nedokázali prekaziť v poradí už tretie vrcholové stretnutie priaznivcov webu HIKING.SK, tentoraz v obľúbenej Malej Fatre. Akcia 10 rokov – 10 vrcholov sa evidentne stihla dostať do povedomia turistickej verejnosti. Napriek vrtošivému počasiu sa v prvú májovú nedeľu na Malom Kriváni stretlo opäť niekoľko desiatok pečiatkychtivých “hikerov”.

22.9 km

Organizátorská trojica vyráža podľa plánu o pol ôsmej od ihriska v Turčianskych Kľačanoch, spoločne s prvými dvomi dvojnohými a dvomi štvornohými priaznivcami. Nečudo, alternatív výstupových aj zostupových trás je mnoho a každý si zvolil tú, ktorá mu vyhovuje najviac. Všetci sa ale môžu tešiť krásnemu slnečnému ránu. Za dobré tempo a náladu sa odmeňujeme pivkom na chate pod Kľačianskou Magurou a klasickým pohľadom na celú Turčiansku záhradku - nad oparom v kotline vyčnievajú len vrcholky Veľkej a Lúčanskej Fatry.

Pokračujeme zvyškami snehových polí cez sedlo pod Suchým a rozkvitnutým traverzom do sedla Priehyb, odkiaľ je už jasne vidno husto obsadený vrchol dňa. Od pol jednej konečne trávime výživné rozhovory a pochutiny v spoločnosti priateľov domácej turistiky. Viacerí si dopĺňajú do brožúrky už tretiu pečiatku, iných len práve spoznávame. Moja ambícia zrátať presný počet návštevníkov, prehodiť pár slov a pohostiť ich sa rozplýva už na začiatku – stihnúť sa to nedá. Z oboch strán hrebeňa neustále prichádzajú skupinky turistov a zas odchádzajú za cieľmi svojich trás.

Medzitým zhustlo aj nebo nad nami – vetrone postupne vystriedala búrková oblačnosť. Okolo druhej to s prvými kvapkami – vlastne guličkami ľadu – balíme a prcháme najkratšou cestou z hrebeňa. Nad Fatrou sa blýska, krúpy divo bijú, nás zachráni Vendovka a tých na hrebeni snáď kosodrevina. V zostupe do Sučianskej doliny (ktorej opätovné vyznačenie je vraj už-už na spadnutie) pokračujeme počas jednej z prehánkových prestávok a v nižších polohách nás opäť suší slnko a tešia výhľady až na ďaleké Roháče. Po hodnej chvíli nás na zvážnici doslova dobieha posledná účastnícka dvojica – Mirka a Tomáš. Síce s peripetiami, ale predsa, získavajú tretiu pečiatku.

Veríme, že nikomu z vás malofatranská spŕška nevzala nič z úsmevu, pohody a odhodlania stretnúť sa s nami nabudúce. Tešíme sa na ďalší spoločný vrchol – už nasledujúci víkend, 12.mája sa uvidíme na Vtáčniku. Bližšie inštrukcie nájdete v aktualizovanej Pozvánke.