Zrub Žihľaviny pod Chlebom

18.05.12

Nachádza sa na horskej poľane Žihľaviny na severnom úboči Chlebu, približne v strede horského žľabu, ktorý konči pri Chate Vrátna. Od tejto Chaty Vrátna vedie aj chodník okolo symbolického cintorína obetí horských nešťastí Malej Fatry, ktorý konči pri spomínanej chatke a je dlhý 2 - 3 km. Do prvej polovice vedie priamo žľabom a po potoku, no neskor sa odpája doprava, kvôli neprechodnej skale v žľabe, nazývanej Jánošíkov skok. Od tých miest je to zároveň najprudší stupák, ale aj konečný. Stromy začnú ubúdať, posledných pár metrov po lúke Žihľaviny a sme tam. Ku chatke sa dá dostať z viacerých smerov napr. z Oštiepkovej muldy alebo z centrálneho hrebeňa priamo po žľabe. Lenže prístupové chodníky nie sú značené.

Chatka je postavená z dreva zrubovou metódou. Strecha je plechová a nemala by zatekať. Na chatke je jedno zamrežovane okno a dvere. Vnútri sa nachádzajú dve železné postele s matracmi a tromi dekami. Nad jednou z nich je vstavané ďalšie lôžko. Ďalšie vybavenie chatky je strohé. Najväčší nedostatok chatky je absencia pece, ktorá tu v minulosti bola. Na stene je jedna polička, na nej zopár hrnčekov, fľašiek, sviečok a konzerv s mäsom. Nájdete ešte jednu hliníkovú lopatu s provizórnou rúčkou, dva vedrá na vodu a zvon je na chatke šnúra na sušenie oblečenia.

Zdroj vody je v blízkosti, približne 2 minúty smerom do žľabu. Nie som si istý aký prietok má cez leto, ale predpokladám, že vyschnutý nebude.

Z chatky sú krásne výhľady na Vrátnu dolinu, Sokolie, Tiesňavy, Boboty, Pupov a Kysucké Beskydy. Opačným smerom sa zjavia horské žľaby, ktoré zakončujú Steny a centrálny hrebeň Krivánskej časti Malej Fatry.

Zrub Žihľaviny pod Chlebom 03/09/14 12:18 7 príspevkov

Búda Zrub Žihľaviny pod Chlebom Na úpätí najväčšej a najkrajšej doliny Vrátna v Malej Fatre pod vrchmi Chleb, Hromové a Steny (južný vrchol), nad Jánošíkovým skokom sa v lokalite Žihľaviny nachádza maličká chatka, ktorá môže pomôcť ako skrýša pred nepriaznivým počasím, miesto odpočinku alebo na obedňajšiu prestávku počas lyžiarskej túry. 18/05/12 Marek Pecko Malá Fatra

Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. dnes Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. dnes Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie pešie okruhy 1. + 2. diel Keď vydavateľstvo DAJAMA začalo s edíciou Po Slovenskou, prvou lastovičkou bol sprievodca Najkrajšie pešie okruhy z roku 2013. V tomto roku vydavateľstvo pristúpilo k jeho opätovnému vydaniu s drobnými zmenami, okrem toho však vydalo pokračovanie a v pláne je aj tretí diel. Okružných trás na Slovensku sa dá urobiť naozaj veľa a tak sme sa pozreli, čo autorov knihy zaujalo tentokrát. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy

Zrub Žihľaviny pod Chlebom 03/09/14 12:18 7 príspevkov
    • Malá Fatra - Krivánska Fatra: severné úbočie Chlebu a Hromového medzi Oštiepkovou muldou a Jánošíkovým skokom
    • šírka: 49.19787 ° SŠ
    • 3 lôžka, vlastný spacák a karimarka nie sú nutné
    • celoročná bez možnosti zakúrenia
    • asi 2 minúty smerom do žľabu
    • Vrátna dolina (Chata Vrátna) - neznačený chodník okolo symbolického cintorína obetí horských nešťastí Malej Fatry