Reportáž 10 rokov – stretnutie na Vtáčniku

Mocný Aladin strašil, nebojácni pešiaci zoradení v rôznopočetných šíkoch sa nedali odradiť. Na rozľahlú tú horu, konečne pokrytú zelenou prikrývkou, sa vydalo nemálo pútnikov s úsmevom na perách. A nech už nohy ich viedli ktoroukoľvek cestou tŕnistou, či to bola poézia náučného chodníka od Siah, partizánske spomienky od Kľaku, zamotané jazyky cez Vrvravu, hrebeňová ďialnica, či improvizačné tvorivé chúťky od Buchlova, každý si skôr či neskôr na vrchole upil zo životodárnej vody, potešil oči pohľadom do diaľky a pozdravil tých, ktorých vždy rád vidí.

Atrament na pečiatke nevyschol, hoc majster pečiatkár – toť najťažšie pracujúci súpútnik – nemal čas ani na dýchanie. Slabosť materiálnych vecí oproti povznesenému duchu myšlienky slávnosti tejto, jasne preukázalo zlyhanie pečiatkovacej podložky. Ibažeby to Chuck Norris sám nás poctil svojou návštevou a siahol svojou svätou rukou po tom atramentovom kúsku drievka.

Po krátkych pozdravoch, úprimných úsmevoch, požití pochutín sa každý odoberie do svojho kúska domoviny. Večer už len pri zlatom moku, v teplom suchu chaty spomíname na ďalší nepremárnený deň a tešíme sa na ďalšie na tých najkrajších horách na svete.

P.S.: Mirka a Tomáš, začínate sa stávať legendami tejto akcie, len tak ďalej :)

Foto: Martina Haratíková

Najbližšie stretnutie je v sobotu 26.5. na Klenovskom Vepri.