Reportáž

10 rokov – stretnutie na Vtáčniku

16.05.12
Mocný Aladin strašil, nebojácni pešiaci zoradení v rôznopočetných šíkoch sa nedali odradiť. Na rozľahlú tú horu, konečne pokrytú zelenou prikrývkou, sa vydalo nemálo pútnikov s úsmevom na perách. A nech už nohy ich viedli ktoroukoľvek cestou tŕnistou, či to bola poézia náučného chodníka od Siah, partizánske spomienky od Kľaku, zamotané jazyky cez Vrvravu, hrebeňová ďialnica, či improvizačné tvorivé chúťky od Buchlova, každý si skôr či neskôr na vrchole upil zo životodárnej vody, potešil oči pohľadom do diaľky a pozdravil tých, ktorých vždy rád vidí.

Atrament na pečiatke nevyschol, hoc majster pečiatkár – toť najťažšie pracujúci súpútnik – nemal čas ani na dýchanie. Slabosť materiálnych vecí oproti povznesenému duchu myšlienky slávnosti tejto, jasne preukázalo zlyhanie pečiatkovacej podložky. Ibažeby to Chuck Norris sám nás poctil svojou návštevou a siahol svojou svätou rukou po tom atramentovom kúsku drievka.

Po krátkych pozdravoch, úprimných úsmevoch, požití pochutín sa každý odoberie do svojho kúska domoviny. Večer už len pri zlatom moku, v teplom suchu chaty spomíname na ďalší nepremárnený deň a tešíme sa na ďalšie na tých najkrajších horách na svete.

P.S.: Mirka a Tomáš, začínate sa stávať legendami tejto akcie, len tak ďalej :)

Foto: Martina Haratíková

Najbližšie stretnutie je v sobotu 26.5. na Klenovskom Vepri.

10 rokov – stretnutie na Vtáčniku 17/05/12 10:14 19 príspevkov

Reportáž Lavaredo ultra trail 2018 Vedel som, že to bude zážitkový vrchol prvej polovice sezóny. Je to udalosť s podtitulom „snažiť sa dokončiť a neriešiť čas v cieli“, no napriek tomu som v poslednom období venoval viac pozornosti kopcom. Na naháňanie mám vyčlenené iné preteky, no zasa úplne flákať sa do Talianska nejdem. Dolomity sú mi dôverne známe, viem, že terén a počasie je v nich nevyspytateľné, preto si ani len predstaviť neviem, aký konečný výkon mám od seba očakávať. 01/07/18 Erik Hübner Svet
Reportáž Szentlászló trail - aj v Maďarsku majú krpále V maďarských horách v okolí Vyšehradu sa už po štvrtýkrát konala najväčšia trailová akcia Salomon ultra-trail Hungary®, ktorej súčasťou sú behy o dĺžke 29 km, 54 km, 84 km a 112 km. Keďže som zaváhal a na stovku som sa už nemohol prihlásiť, nakoľko bola štartová listina plná, ostalo mi miesto na 84 km trasu nazvanú Szentlászló trail, s 3000 metrami prevýšenia. 25/05/18 Erik Hübner Reportáže
Reportáž Pražská stovka 2017 Nech sa Ti to zdá akokoľvek neuveriteľné – vždy dôveruj olafošípkam! Pre mnohých náročné zakončenie uplynulej sezóny, pre mňa skorý začiatok novej. Pražská stovka organizovaná Olafom Čihákom a jeho tímom sa tradične, nech je kopec srandy, koná v decembrových dňoch. Jej 24. vydanie sa tiahlo horami a údoliami pozdĺž rieky Sázavy. 30/12/17 Erik Hübner Reportáže

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. dnes Michal Bukvai Súľovské vrchy
Cyklotúra Od Lunzer See do Göstling an der Ybbs a späť Letná karavanovačka 2017. Pôvodne sme plánovali zakotviť až niekde v Soľnej komore (Salzkammergut) a tráviť dovolenku so šesťročným prckom motaním sa okolo jazier s výhľadom na skalnaté kopce. Prvú noc sme sa zastavili v kempe Ötscherland v Lunz am See. Ľubo hneď po zhliadnutí okolia lobuje za to, aby sme miesto dovolenky vymenili za toto. Jazero tu je, hory tu sú a najmä tu nie sú davy, ktoré tušíme v Salzkammergut, kde pri telefonickom prieskume nebolo voľné miesto ani v jednom kempe. včera Soňa Mäkká Svet
Extra Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi V poslednej dobe sa na Slovensku rozmohlo stavanie rôznych rozhľadní, ktoré vás privedú na zaujímavé miesta s peknými výhľadmi. K týmto miestam sa priradilo aj mesto Lipany, ktoré nedávno otvorilo zaujímavú rozhľadňu s názvom Balážka. Rozhľadňa sa nachádza na západ od Lipian a poskytuje krásne pohľady na okolité pohoria Čergov, Levočské vrchy a Bachureň. včera Gabriela Ferencová Zaujímavosti