Búda pri Hornádskych lúkach

08. 06. 2012
Mnohí asi nebudú vedieť, kde sa Hornádske lúky nachádzajú. Tieto krásne a rozsiahle poľany sa rozprestierajú v Sopotnických vrchoch – podcelok Čiernej hory. Pri prechádzkach týmto krajom môže stavba poslúžiť najmä v prípade núdze ako útočisko alebo miesto pre oddych.

Búda sa nachádza na žltej turistickej značke medzi rázcestiami Bystra, priehyba a Hornádske lúky v nadmorskej výške približne 650 m n. m.

Je to veľmi jednoduchá stavba z dosák. Jedna strana štvorcového objektu je úplne otvorená a nachádza sa pri nej ohnisko. Interiér neponúka okrem prístenných lavíc nič navyše. Výhodou je hlavne strecha, ktorá by mala ochrániť pred dažďom, keďže je z lepenky a tak pri zlom počasí, alebo ako provizórny úkryt, môže táto stavba padnúť vhod. Medzi doskami po boku stavby sú medzery a tak ochrana pred vetrom nebude najlepšia. Ale keďže sa okolo nachádza hustý les, tak by s vetrom nemal byť až taký problém. Miesto na prenocovanie nájdu pohodlne štyria ľudia a pri dobrej vôli určite aj viac. Keďže búda nemá podlahu, je nutná izolačná podložka a spací vak.

Prameň alebo vodný zdroj sa v bezprostrednej blízkosti búdy nenachádza.

Búda pri Hornádskych lúkach 17/09/17 13:48 5 príspevkov

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. dnes Miroslav Svítek Biele Karpaty
Túra Kôprová dolina a Kmeťov vodopád Kôprová dolina spolu so susednou Tichou dolinou sú známe tým, že po vetrovej kalamite v roku 2004 sa ponechali na samovývoj. Do týchto miest nazrieme počas našej jarnej detskej túry. Chceme vidieť aj najvyšší vodopád na Slovensku, Kmeťov vodopád. včera Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
PR Nadštandardný servis LOWA Nadštandardný servis LOWA je doplnkom k bežnej záruke a zaisťuje bezplatné opravy poškodení, na ktoré sa bežná záruka nevzťahuje. Záruka pri obuvi zo zákona zaručuje 2 roky od nákupu ochranu zákazníka pred vadami materiálu, vadami konštrukcie a vadami spôsobenými chybnou výrobou. Nadštandardný servis potom pokrýva všetky poškodenia, ktoré vznikli používaním a opotrebovaním. Umožňuje zákazníkom odstrániť poškodenia bezplatne ihneď pri ich vzniku a zaistiť dlhú životnosť obuvi LOWA. 01/07/20 sponzorovaný článok

Búda pri Hornádskych lúkach 17/09/17 13:48 5 príspevkov
    • Čierna hora: na žltej turistickej značke, približne v polovici trasy medzi Hornadskými lúkami a priehybou Bystrá
    • pre 4 osoby
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • prameň nie je v bezprostrednej blízkosti objektu