Búda pri Hornádskych lúkach

08. 06. 2012
Mnohí asi nebudú vedieť, kde sa Hornádske lúky nachádzajú. Tieto krásne a rozsiahle poľany sa rozprestierajú v Sopotnických vrchoch – podcelok Čiernej hory. Pri prechádzkach týmto krajom môže stavba poslúžiť najmä v prípade núdze ako útočisko alebo miesto pre oddych.

Búda sa nachádza na žltej turistickej značke medzi rázcestiami Bystra, priehyba a Hornádske lúky v nadmorskej výške približne 650 m n. m.

Je to veľmi jednoduchá stavba z dosák. Jedna strana štvorcového objektu je úplne otvorená a nachádza sa pri nej ohnisko. Interiér neponúka okrem prístenných lavíc nič navyše. Výhodou je hlavne strecha, ktorá by mala ochrániť pred dažďom, keďže je z lepenky a tak pri zlom počasí, alebo ako provizórny úkryt, môže táto stavba padnúť vhod. Medzi doskami po boku stavby sú medzery a tak ochrana pred vetrom nebude najlepšia. Ale keďže sa okolo nachádza hustý les, tak by s vetrom nemal byť až taký problém. Miesto na prenocovanie nájdu pohodlne štyria ľudia a pri dobrej vôli určite aj viac. Keďže búda nemá podlahu, je nutná izolačná podložka a spací vak.

Prameň alebo vodný zdroj sa v bezprostrednej blízkosti búdy nenachádza.

Búda pri Hornádskych lúkach 17/09/17 13:48 5 príspevkov

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. dnes Vladimír Čech Malé Karpaty
Cyklotúra Okolo Sitna s deťmi Nenáročná poldenná cyklotúra v okolí Sitna a tajchu Počúvadlo, známych turistických bodov Štiavnických vrchov. Technicky nie je náročná, no nie je ani jednotvárna. My sme sa sem vybrali začiatkom jesene, kedy bolo ešte príjemne, no bez horúčav. Čakali sme aj farebnejšie listy na stromoch, no to sa vzhľadom na konečne zrážkovo normálne leto nekonalo. včera Soňa Mäkká Štiavnické vrchy
Cyklotúra Okolo Tatier Tento rok boli plány na leto rôzne, či už lezecké, alebo výjazd bicyklom. Jeden z plánov bol zobrať bicykle a ísť s kamarátom prejsť nejaké dlhšie trasy a horské prechody do Rakúska. Počasie ale dlho odkladalo možný termín odchodu, rovnako aj nešťastná korona, čo prišla na návštevu do Európy. Nakoniec prišiel na rad náhradný program. Musím ale hneď na začiatok povedať, že nebol o nič menej atraktívny a náročný na prechod ako pôvodné plány. Oživil som môj už starší plán, prejsť bicyklom okruh okolo Vysokých Tatier. včera Michal Mikuláš Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +

Búda pri Hornádskych lúkach 17/09/17 13:48 5 príspevkov
    • Čierna hora: na žltej turistickej značke, približne v polovici trasy medzi Hornadskými lúkami a priehybou Bystrá
    • pre 4 osoby
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • prameň nie je v bezprostrednej blízkosti objektu