Prístrešok Bývalý posed nad Pavlovcami

Pri potulkách okolím prírodnej rezervácie zárezu Stravného potoka na severe Slanských vrchov som objavil posed, ktorý je už síce v schátranom stave, ale na prenocovanie ponúka naozaj veľmi kvalitné zariadenie. Keďže možností na prenocovanie je v Slanských vrchoch ako šafranu, rozhodol som sa vám tento objekt priblížiť.

Slanské vrchy: 1 km južne od ranča Breziny nad Pavlovcami, na východnom okraji lúky
450 m n. m.
maximalne pre 2 osoby vzhľadom k stavu objektu
celoročná
ranč Pavlovce, prameň Debrá pri modrej turistickej značke približne kilometer severnejšie
Dalšie info
možnosť zakúrenia v piecke, 2 postele, ZLÝ STAV OBJEKTU - nutná opatrnosť!

Objekt je od roku 2016 nepoužiteľný, lebo konštrukcia spadla

Poloha a objekt

Posed sa síce nachádza mimo turistickej trasy, ale len pár stovák metrov východne vedie modrá značka z Pavloviec až na Sigord. Posed leží v nadmorskej výške 450 m n. m. neďaleko ranča Breziny v Pavlovciach. Zvonku vyzerá stavba ako bežný posed, musím však hneď na úvod upozorniť, že objekt je dosť schátralý a určite je namieste opatrnosť pri vstupe do objektu. Dosky sú dosť staré a aj podperné stĺpy nevyzerajú práve najlepšie. Preto viac ako 2 ľuďom naraz neodporúčam liezť na posed a určite je potrebná opatrnosť pri pohybe po objekte.

Aj napriek schátralému výzoru stavby je vnútorné vybavenie posedu príjemným prekvapením a zjavne sa tento posed využíva aj na prenocovanie. Objekt je drevenej konštrukcie, strecha je tiež drevená a proti dažďu zabezpečená plastovým krytom, pripomínajúcim vlnitý plech. Bočné steny a dokonca aj podlaha sú pokryté kobercom a tak je zabezpečená aj ochrana proti vetru.

Interiér

Interiér posedu je vybavený veľmi dobre, keď som otváral vstupné dvere, nečakal som žiadny zázrak, ale vnútri to naozaj vyzerá veľmi útulne a príjemne. Ako som spomínal, boky a podlaha sú pokryté kobercom a interiér ponúka možnosť prenocovania na poschodovej posteli, spodná je molitanová, vrchnú tvoria len dosky pokryté hrubou dekou. Vnútri sa nachádzajú ešte dve stoličky a hrubá deka. Veľkým plusom je piecka, ktorá najmä v chladnejšom období určite zahreje.

Zdroj vody, resp. prameň Debrá sa nachádza približne 800 metrov severovýchodne pri modrej značke alebo v obci Pavlovce, prípadne na neďalekom ranči Breziny.

UPOZORNENIE: Vstup do objektu odporúčam maximálne 2 osobám, je nutné si dávať pozor pri pohybe po objekte vzhľadom k stavu stavby.