Bývalý posed nad Pavlovcami

25.05.12 → posledná aktualizácia: 30.03.16
Pri potulkách okolím prírodnej rezervácie zárezu Stravného potoka na severe Slanských vrchov som objavil posed, ktorý je už síce v schátranom stave, ale na prenocovanie ponúka naozaj veľmi kvalitné zariadenie. Keďže možností na prenocovanie je v Slanských vrchoch ako šafranu, rozhodol som sa vám tento objekt priblížiť.

Objekt je od roku 2016 nepoužiteľný, lebo konštrukcia spadla

Poloha a objekt

Posed sa síce nachádza mimo turistickej trasy, ale len pár stovák metrov východne vedie modrá značka z Pavloviec až na Sigord. Posed leží v nadmorskej výške 450 m n. m. neďaleko ranča Breziny v Pavlovciach. Zvonku vyzerá stavba ako bežný posed, musím však hneď na úvod upozorniť, že objekt je dosť schátralý a určite je namieste opatrnosť pri vstupe do objektu. Dosky sú dosť staré a aj podperné stĺpy nevyzerajú práve najlepšie. Preto viac ako 2 ľuďom naraz neodporúčam liezť na posed a určite je potrebná opatrnosť pri pohybe po objekte.

Aj napriek schátralému výzoru stavby je vnútorné vybavenie posedu príjemným prekvapením a zjavne sa tento posed využíva aj na prenocovanie. Objekt je drevenej konštrukcie, strecha je tiež drevená a proti dažďu zabezpečená plastovým krytom, pripomínajúcim vlnitý plech. Bočné steny a dokonca aj podlaha sú pokryté kobercom a tak je zabezpečená aj ochrana proti vetru.

Interiér

Interiér posedu je vybavený veľmi dobre, keď som otváral vstupné dvere, nečakal som žiadny zázrak, ale vnútri to naozaj vyzerá veľmi útulne a príjemne. Ako som spomínal, boky a podlaha sú pokryté kobercom a interiér ponúka možnosť prenocovania na poschodovej posteli, spodná je molitanová, vrchnú tvoria len dosky pokryté hrubou dekou. Vnútri sa nachádzajú ešte dve stoličky a hrubá deka. Veľkým plusom je piecka, ktorá najmä v chladnejšom období určite zahreje.

Zdroj vody, resp. prameň Debrá sa nachádza približne 800 metrov severovýchodne pri modrej značke alebo v obci Pavlovce, prípadne na neďalekom ranči Breziny.

UPOZORNENIE: Vstup do objektu odporúčam maximálne 2 osobám, je nutné si dávať pozor pri pohybe po objekte vzhľadom k stavu stavby.

Bývalý posed nad Pavlovcami 30/03/16 20:53 4 príspevky

Túra Pralesy Skalná Alpa a Jánošíkova kolkáreň Ráno sa budíme, až keď Slnko ohrieva stany na teplotu, že sa v nich nedá vydržať. Času máme dosť, celý deň pred sebou ale ja, ako vždy, mám v sebe nekontrolovateľnú túžbu vyraziť čím skôr, čo ospalým kamarátom lezie na nervy. Skorý ranný entuziazmus schladí spŕška nepekných zaspaných pohľadov a nadávok z hlbín stanov. To sa však mení po raňajkách. Všetci sa tešíme na nové, málo známe časti veľkofatranských pralesov. Dnes sa ocitneme s doprovodom z OZ Jantárová cesta uprostred krásneho pralesa Skalná Alpa a neskôr v Jánošíkovej kolkárni. 10/04/19 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Túra Spoznávanie veľkofatranského pralesa Smrekovica Navštíviť prales nie je až tak nemožné, ako sa bežnému človeku zdá. Prales je zvyčajne chápaný ako hustá džungľa v oblastí rovníka, niekde v Južnej Amerike alebo v Afrike. No prales nájdeme aj v našich horách. A tak k tomu stačí trocha voľného času a chuť spoznať les zvnútra a nesústrediť sa výhradne na najviac vyhľadávaný cieľ turistiky – výhľady a vysoké štíty. 03/04/19 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Túra Apuseni - čarovná tiesňava Cheile Galbenei Celé roky sme sa počas našich potuliek slovenskými horami dohodovali na tom, že konečne vyrazíme na turistiku do Rumunska. A keďže sme všetci z východu, hľadali sme zaujímavú lokalitu, ktorá bude čo najbližšie Slovensku. Voľba padla na pohorie Apuseni a krasovú oblasť Padis a ako vhodný čas sme si vybrali začiatok mája. O oblasti je na internete veľké množstvo informácií a plánovanie teda nebolo náročné. 19/03/19 Stanislav Ďurica Svet

Recenzia Fjällräven Bergtagen 38 – technický batoh Robustný strohý technický batoh z nepremokavého materiálu Bergshell do vyšších hôr. V zime zvládne skialpy a v lete poslúži na vysokohorskú turistiku či horolezectvo. Odnesie na horskú chatu slušnú porciu nákladu, no potom sa dá na túry odľahčiť tak, že jeho hmotnosť len o málo presahuje 1 kg. Na sklonku skialpovej sezóny som ho otestoval na niekoľkých lyžiarskych túrach. dnes Ľubomír Mäkký Batohy
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. včera Miroslav Svítek Svet
Túra Kalinovo – Bôrček – Breznička Mala to byť čisto botanická akcia! Chcela som nafotiť korunkovku strakatú a krivec najmenší. Cestou od jednej lokality k druhej sme však prešli krajinou, ktorá je síce turistom neznáma, ale určite nie nezaujímavá. Radi sa túlame menej známymi lokalitami a vždy tam dačo objavíme. Zaujímavé bývajú aj reakcie miestnych ľudí, s ktorými sa občas dáme do reči. Najskôr sa veľmi prekvapia, keď zbadajú turistov, potom sa pýtajú odkiaľ sme, no a keď počujú Zvolen, prekvapia sa ešte viac. Ich reakcia je väčšinou v duchu: „Veď nie tu, ale tam máte hory!“ Ale sú doslova hrdí, keď pochválime ich kraj, aj keď občas, akoby tomu ani neverili. 20/05/19 Danka Tomášiková Juhoslovenská kotlina

Bývalý posed nad Pavlovcami 30/03/16 20:53 4 príspevky
    • Slanské vrchy: 1 km južne od ranča Breziny nad Pavlovcami, na východnom okraji lúky

• maximalne pre 2 osoby vzhľadom k stavu objektu

• celoročná

• ranč Pavlovce, prameň Debrá pri modrej turistickej značke približne kilometer severnejšie

• možnosť zakúrenia v piecke, 2 postele, ZLÝ STAV OBJEKTU - nutná opatrnosť!