Búda nad Regetou

15.06.12
Slanské vrchy sú väčšinou teritóriom domácich návštevníkov. Turista zo vzdialenejších kútov sem asi zablúdi len ako fajnšmeker, hľadajúci skryté zákutia lesa rastúceho na starých sopkách. Či už patríte k jednej alebo druhej skupine, viete, že možností na prečkanie noci alebo nepriazne počasia tu veľa nenájdete. Preto aj náhodný objav starej búdy priamo na červenej hrebeňovke môže potešiť pri (ne)plánovanej zastávke.

Búda sa nachádza priamo na červenej značke nad horárňou Regeta, vedľa asfaltovej cesty vedúcej na Bogotu

Samotný objekt tvorí jednoduchá murovaná búda s eternitovou strechou a drevený prístavok na náradie. Dvere aj okná už doslúžili a aj piecka vrátane vnútorného zariadenia zmenili majiteľa. Jediným zachovaným kusom je stará váľanda (vhodná na zakrytie dverí). Cez otvor v streche pri daždi určite zateká, no diera v drevenom strope je provizórne upchaná plastovou táckou, takže o ochranu pred vodou sa veľmi báť netreba.

Drevená podlaha je zakrytá gumolitom, bez odpadkov. Trochu nafúkaného lístia nie je problém vypratať. Vzhľadom na dieru v streche a absenciu dverí odporúčam nocľah maximálne pre 2 - 3 návštevníkov. Drevený prístavok bol v čase návštevy zaprataný zmesou sena, dreva a akejsi konštrukcie, takže bol na použitie absolútne nevhodný.

Príslušenstvo

Latrína sa tu vzhľadom na povahu objektu pravdepodobne nenachádza. Upravený prameň s lavičkou a kamenným ohniskom sa nachádza cca 400 metrov vyššie po značke (asfaltka), takže na oddych odporúčam využiť toto miesto.

Búda nad Regetou 16/06/12 17:29 3 príspevky

Túra Gerlašská skala a Zvonivá jama - okruh z Kružnej Dovolenka na začiatku astronomickej jari a prvé teplé dni rozhodnú, že ideme tam, kde bude najteplejšie. A to je v tomto období zvyčajne v Slovenskom krase. Aladin mi dáva za pravdu, mapa navnadí na doteraz nenavštívené chodníčky, a tak ostáva len to najdôležitejšie, zúčastniť sa... 15/05/17 Palo "Axel" Gomboš Slovenský kras
Prístrešok Farkašova samota Na planinách Slovenského krasu je všeobecne problém s akoukoľvek turistickou vybavenosťou. Vodné zdroje je možné spočítať na jednej ruke a miesta vhodné na úkryt pred nečasom sú skôr vecou náhody. Jedinou možnosťou je teda vyhľadať objekty určené pre poľovníkov. A minimálne jedna vhodná chata sa nachádza aj na Plešiveckej planine. 29/04/17 Palo "Axel" Gomboš Slovenský kras
MTB Ranná Jahodná - okruh z Bankova Niektoré cyklistické trasy sú pre lokálnych ľudí natoľko prefláknuté, že je až škoda o nich písať na web. Ale čo má robiť chudák nováčik, prišelec do vicehlavného mesta, keď sa chce ráno povoziť po miestnych lokalitách? Nuž, nahliadne do cyklosekcie na Hiking.sk a dúfa, že tam nájde nejaké tipy, ako je napríklad tento o rannom predpracovnom výjazde na Jahodnú. 13/04/17 Palo "Axel" Gomboš Volovské vrchy

Rozhovor Dvořák z NP Šumava: prirodzená obnova ide lesu veľmi dobre Najväčší český národný park Šumava prešiel tak ako Tatry veternou a lykožrútovou kalamitou. Rozprávali sme sa s Jánom Dvořákom zo správy parku o tom, ako sa po dvanástich rokoch od víchrice územie spamätáva, prečo Šumavu ľudia navštevujú, o novej zonácii či sprevádzaných túrach divočinou. dnes Soňa Mäkká Rozhovory
Recenzia Fjällräven Bergtagen 38 – technický batoh Robustný strohý technický batoh z nepremokavého materiálu Bergshell do vyšších hôr. V zime zvládne skialpy a v lete poslúži na vysokohorskú turistiku či horolezectvo. Odnesie na horskú chatu slušnú porciu nákladu, no potom sa dá na túry odľahčiť tak, že jeho hmotnosť len o málo presahuje 1 kg. Na sklonku skialpovej sezóny som ho otestoval na niekoľkých lyžiarskych túrach. dnes Ľubomír Mäkký Batohy
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. včera Miroslav Svítek Svet

Búda nad Regetou 16/06/12 17:29 3 príspevky
    • Slanské vrchy: vedľa asfaltovej cesty (červená TZT) z Regety na Bogotu
    • 2 - 3 ľudia (vlastný spacák a karimatka)
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • prameň cca 400 metrov nad búdou vedľa cesty
    • posedenie s ohniskom vedľa prameňa