Predstavenie Karimatka Nordisk Krafla XL 5.0

Tomu, čo vychutnávač hôr stretne cez deň, sa venujeme často. Poďme si predstaviť niečo, čo nám pomáha prežiť tretinu času v prírode, v noci. Základom dobrého spánku je dobrý spací vak a nemenej dôležitá izolačná podložka, ktorá by mala okrem teplotnej úlohy spĺňať aj úlohu pohodlného ležacieho prostriedku. Reč je o karimatke, dnes konkrétne o modeli Nordisk Krafla XL 5.0.

Výrobca
Nordisk
Model
Krafla XL 5.0
Typ
samonafukovacia karimatka do kempu
Materiály
CobWeb DuraLite® (vonkajší materiál)
IsoCell HP1 (plnenie)
Hmotnosť
1670 g
Páči sa mi
odolné a príjemné materiály, oranžová farba, perfektný komfort spania, kvalitné samonafukovanie
Nepáči sa mi
široký ventil na dofukovanie
Ostatné info
196 x 63 x 5 cm (rozbalená)
18,5 x 70 cm (zbalená)
Infocena
72 €
Obchody
prosportshop.cz$ret

Nordisk Krafla XL 5.0 je karimatka väčších rozmerov, vhodná na kempovanie a výlety autom. Vďaka jej rozmerom nie je vhodná na potulky lesom, resp. horami, kde sa ráta každý gram a centimeter. Na druhej strane pri takom lezeckom výlete autom a spaní v kempe je táto karimatka ideálnym spoločníkom na nočné oddýchnutie unaveného a zničeného tela.

Karimatka je dostatočne dlhá aj pre vyššie osoby (až do 196 cm), akurát široká (63 cm) a veľmi príjemne hrubá, pri plnom nafúknutí má výšku až 5 cm. Vďaka tomu sa jej užívateľ vyspí dostatočne pohodlne a príjemne. Rozmery zbalenej karimatky sú 18,5 x 70 cm. Váži celkom dosť, 1670 gramov, avšak pri tomto type to je úplne normálne.

Vrchná strana karimatky Nordisk Krafla je z nešmykľavého materiálu. Farba skúšanej karimatky je oranžová. Karimatka má bežný závitový ventil. Obsahom balenia je aj látka s lepidlom na zalepenie prípadných perforácií. V zabalenom stave je karimatka „previazaná“ dvoma gumami s logom výrobcu, zabalená v klasickom šušťavom obale.

Karimatka Nordisk Krafla sa po rozbalení nafukuje v normálnom čase asi do dvoch tretín kapacity, zvyšok musí človek dofúknuť cez ventil. Ventil je na môj vkus dosť široký, prijal by som niečo užšie, toto je však asi jediná nevýhoda, ktorá je čisto subjektívna. Po plnom dofúknutí karimatky dostaneme naozaj krásnu masívnu „posteľ“, na ktorej je radosť ležať.

Na karimatke Nordisk Krafla som spal tri noci v rakúskom kempe na štrkovom podklade a aj v izbe na parketách. Pohodlie, ktoré poskytuje, je výborné, s ultratenkými karimatkami na ľahké úderné výstupy na hory sa nedá spanie a komfort porovnať. Daňou je samozrejme objem a váha telesa, ale povedzme si na rovinu, toto nie je záležitosť pre celodenne kráčajúceho trampa, či horolezca stúpajúceho do bivaku. Pre rodinné výlety či turistické (lezecké, výletné či iné) dobrodružstvá, kde zaparkujete auto na jednom mieste, z ktorého vyrážate každý deň inde, je karimatka Nordisk Krafla XL 5.0 najvhodnejším spoločníkom. Cena karimatky je navyše priaznivá, takže ak človek potrebuje karimatku na vyššie uvedené potreby, odporúčam mať tento kúsok v pamäti pri rozhodovaní sa o kúpe.