Búda Posed pod Prieľačinou

Počas túry Považským Inovcom sme sa potešili objavu luxusného posedu, navyše, keď pár dní pred túrou niekto v diskusnom fóre napísal o dezolátnom stave útulne Medvedica. Napokon to nebola pravda a tak je možnosť pár minút od hrebeňovky, vybrať si z dvoch ponúk. Teda, pokiaľ nebudú poľovníci proti.

Považský Inovec: pod Prieliačinou
755 m n. m.
2 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
útulňa Izba, prameň Zľavy

Posed sa nachádza na žltej značke, 10 minút od smerovníka na červenej rázcestie pod Prieľačinou, alebo 2 hodiny od smerovníka Dolina, rázcestie.

Pri zostupe po žltej od smerovníka pod Prieľačinou, pri vyústení chodníka na lesnú cestu, stojí vcelku nový posed. Je asi 5 m vysoký a vedie naň kvalitný rebrík, no bez zábradlia, čo mi hlavne pri zostupe robilo problémy. Hore je malá, nekrytá teraska. Na vstupných dverách je malé madlo a otvárajú sa dovnútra, čo môže byť problém, ak niekto leží na podlahe. Vo vnútri je posteľ s epedami, stolička, tri posuvné okná a dva vešiaky nad posteľou. Podlaha je pokrytá linoleom a celé vnútro posedu je obložené peknými latkami. Dvere sa otvárajú ľahko. Teraska má malé zábradlie, ale v noci si rozhodne treba rozmyslieť vychádzanie von. Dvaja nocľažníci sa tu vyspia pohodlne, karimatku treba len tomu na podlahe. Dážď, vietor, zima, by rozhodne nemali prekážať. Dolu na ceste je ohnisko a v okolitom lese dostatok dreva.

O vode v okolí neviem, je tu asi rovnaký problém ako pri útulni Medvedica, treba mať vlastnú. Takže pri putovaní v smere od Bezovca, sa treba zastaviť pri prameni Zľavy a pri putovaní od Inovca pri útulni Izba.

Zaujímavosti

20 minút po žltej smerom dolu sa nachádza útulňa Medvedica. Pri našej návšteve (27. 5. 2012), bola plne funkčná, vrátane piecky. Potvrdili nám to dva páry, ktoré tu nocovali pri svojom vandri na koňoch, ktoré mali ustajnené v prenosnej, elektrickej ohrade a navyše ich strážil krásny vlčiak. Ocitli sme sa medzi kovbojmi a po tekutej kolovačke sme si pokecali o ich spôsobe vandrovania. Asi centimetrové medzery v stene si myslím, nebudú prekážať nocľažníkovi s normálnym spacím vakom. Navyše na povale nehrozí ani toto.