Posed pod Prieľačinou

06.07.12
Počas túry Považským Inovcom sme sa potešili objavu luxusného posedu, navyše, keď pár dní pred túrou niekto v diskusnom fóre napísal o dezolátnom stave útulne Medvedica. Napokon to nebola pravda a tak je možnosť pár minút od hrebeňovky, vybrať si z dvoch ponúk. Teda, pokiaľ nebudú poľovníci proti.

Posed sa nachádza na žltej značke, 10 minút od smerovníka na červenej rázcestie pod Prieľačinou, alebo 2 hodiny od smerovníka Dolina, rázcestie.

Pri zostupe po žltej od smerovníka pod Prieľačinou, pri vyústení chodníka na lesnú cestu, stojí vcelku nový posed. Je asi 5 m vysoký a vedie naň kvalitný rebrík, no bez zábradlia, čo mi hlavne pri zostupe robilo problémy. Hore je malá, nekrytá teraska. Na vstupných dverách je malé madlo a otvárajú sa dovnútra, čo môže byť problém, ak niekto leží na podlahe. Vo vnútri je posteľ s epedami, stolička, tri posuvné okná a dva vešiaky nad posteľou. Podlaha je pokrytá linoleom a celé vnútro posedu je obložené peknými latkami. Dvere sa otvárajú ľahko. Teraska má malé zábradlie, ale v noci si rozhodne treba rozmyslieť vychádzanie von. Dvaja nocľažníci sa tu vyspia pohodlne, karimatku treba len tomu na podlahe. Dážď, vietor, zima, by rozhodne nemali prekážať. Dolu na ceste je ohnisko a v okolitom lese dostatok dreva.

O vode v okolí neviem, je tu asi rovnaký problém ako pri útulni Medvedica, treba mať vlastnú. Takže pri putovaní v smere od Bezovca, sa treba zastaviť pri prameni Zľavy a pri putovaní od Inovca pri útulni Izba.

Zaujímavosti

20 minút po žltej smerom dolu sa nachádza útulňa Medvedica. Pri našej návšteve (27. 5. 2012), bola plne funkčná, vrátane piecky. Potvrdili nám to dva páry, ktoré tu nocovali pri svojom vandri na koňoch, ktoré mali ustajnené v prenosnej, elektrickej ohrade a navyše ich strážil krásny vlčiak. Ocitli sme sa medzi kovbojmi a po tekutej kolovačke sme si pokecali o ich spôsobe vandrovania. Asi centimetrové medzery v stene si myslím, nebudú prekážať nocľažníkovi s normálnym spacím vakom. Navyše na povale nehrozí ani toto.

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky

Túra Kuchyňa, Vývrat – Zámok – Holint – Doľany Keď som oficiálne medzi turistickú verejnosť na Tŕstí (v rámci XXIII. ročníka Zimných výstupov na kopce Malých Karpát) uviedol do života OTO 24 vrcholov MK BSK, nebolo ešte označených šesť vrcholov. V nedeľu po výstupe na Tŕstie sme s Ivanou označili Bázgovič nad Mariankou a v pondelok som dostal e-mail od prvých plniteľov OTO, že v sobotu nenašli vrchol Bázgoviča. Uvedomil som si, že o nový odznak bude asi, na moju radosť, naozaj záujem, a tak som naplánoval na nasledujúcu sobotu túru tak, aby sme mohli označiť ďalšie dva kopce. Na moje milé prekvapenie, pridalo sa ku mne dvanásť kamarátov. 13/03/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Gajdoš, Kamenná brána a Peprovec Na pravidelnej utorňajšej stretávke v Malom Bajkale som popisoval, ako sme s Ivanou označovali kopce pre nový OTO 24 vrcholov MK BSK. Keď som spomenul, že mienim ísť opäť v sobotu označiť ďalšie, bol som vyzvaný, aby som to ponúkol ako oddielovú akciu. Vzhľadom na to, že kamarátka Majka mala mať o 18-tej s Devínskym chrámovým zborom AD HOC vystúpenie v devínskom kostole a my sme ju nechceli zmeškať, vybral som tri kopce v okolí Zochovej chaty. 20/02/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Extra Zimný výstup na Tŕstie Zorganizovať nejakú väčšiu akciu pre verejnosť je pomaly celoročná snaha s výsledkom veľmi neistým, a navyše, často neovplyvniteľným autorom projektu. Keď to všetko klapne, tak ako 15.02.2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát – Tŕstie, je spokojnosť účastníkov tá najväčšia odmena autorovi a realizátorovi projektu. 17/02/20 Miroslav Svítek Reportáže

Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. dnes Marek Súľovský Svet
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. včera Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy
Túra Hrebeňovka Bielych Karpát Biele Karpaty sú ďalším pohorím, ktoré mám veľmi rád, a tak ďalší viacdňový prechod mieril automaticky sem. Logickým začiatkom pre hrebeňovku pohoria by bol Lyský priesmyk nad obcou Lysá pod Makytou, kde Biele Karpaty začínajú. Obísť však najkrajšiu časť pohoria v oblasti Vršatských bradiel by bola škoda, a tak som sa rozhodol začať v meste Púchov. 05/04/20 Pavel Forgáč Biele Karpaty

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky
    • Považský Inovec: pod Prieliačinou
    • 2 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)