Posed pod Prieľačinou

06. 07. 2012
Počas túry Považským Inovcom sme sa potešili objavu luxusného posedu, navyše, keď pár dní pred túrou niekto v diskusnom fóre napísal o dezolátnom stave útulne Medvedica. Napokon to nebola pravda a tak je možnosť pár minút od hrebeňovky, vybrať si z dvoch ponúk. Teda, pokiaľ nebudú poľovníci proti.

Posed sa nachádza na žltej značke, 10 minút od smerovníka na červenej rázcestie pod Prieľačinou, alebo 2 hodiny od smerovníka Dolina, rázcestie.

Pri zostupe po žltej od smerovníka pod Prieľačinou, pri vyústení chodníka na lesnú cestu, stojí vcelku nový posed. Je asi 5 m vysoký a vedie naň kvalitný rebrík, no bez zábradlia, čo mi hlavne pri zostupe robilo problémy. Hore je malá, nekrytá teraska. Na vstupných dverách je malé madlo a otvárajú sa dovnútra, čo môže byť problém, ak niekto leží na podlahe. Vo vnútri je posteľ s epedami, stolička, tri posuvné okná a dva vešiaky nad posteľou. Podlaha je pokrytá linoleom a celé vnútro posedu je obložené peknými latkami. Dvere sa otvárajú ľahko. Teraska má malé zábradlie, ale v noci si rozhodne treba rozmyslieť vychádzanie von. Dvaja nocľažníci sa tu vyspia pohodlne, karimatku treba len tomu na podlahe. Dážď, vietor, zima, by rozhodne nemali prekážať. Dolu na ceste je ohnisko a v okolitom lese dostatok dreva.

O vode v okolí neviem, je tu asi rovnaký problém ako pri útulni Medvedica, treba mať vlastnú. Takže pri putovaní v smere od Bezovca, sa treba zastaviť pri prameni Zľavy a pri putovaní od Inovca pri útulni Izba.

Zaujímavosti

20 minút po žltej smerom dolu sa nachádza útulňa Medvedica. Pri našej návšteve (27. 5. 2012), bola plne funkčná, vrátane piecky. Potvrdili nám to dva páry, ktoré tu nocovali pri svojom vandri na koňoch, ktoré mali ustajnené v prenosnej, elektrickej ohrade a navyše ich strážil krásny vlčiak. Ocitli sme sa medzi kovbojmi a po tekutej kolovačke sme si pokecali o ich spôsobe vandrovania. Asi centimetrové medzery v stene si myslím, nebudú prekážať nocľažníkovi s normálnym spacím vakom. Navyše na povale nehrozí ani toto.

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky

Bivak Pivnica Kolovrátok pod Mesačnou Opäť raz som sa presvedčil, že ak som niekade išiel desaťkrát, ešte stále som si všetko poriadne nepozrel. Na lúke Kolovrátok pod kopcom Mesačná vždy bývala kontrola pri Pochode bankových úradníkov. Chalani stanovali pri altánku a od prameňa sa chodilo neznačene k oploteniu obory Biela skala. Že je tam asi uprostred lúky pod stromami v lese pivnica, som si všimol až minulú sobotu, keď som prechádzal zo Sološnice do Píly. 17/10/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra České středohoří – okolím Litoměřic Náš T. O. Bjatek sa v roku 2020 dožíva 20. výročia svojej existencie. Na tento, pre nás tak významný rok, sme si pripravili viacero zájazdov – švajčiarske štvortisícovky, jednodňovky na Madeire, rakúske pohodové dvojtisícovky a České středohoří. Prišla však pandémia a plány nielen na zahraničie, ale aj domáce akcie padali jeden za druhým. 06/10/20 Miroslav Svítek Svet
Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. dnes Tomáš Trstenský Oblečenie
Cyklotúra K vodopádom Rheinfall Po cyklotúre okolo Bodamského jazera mi na mape padol zrak na vodopády Rheinfall, ktoré síce ležia vo Švajčiarsku, no len asi 50 kilometrov západne od nemeckej Konstanze. Tam a späť by to bolo 100 kilometrov, čo je zvládnuteľná porcia na jednodňovú cyklotúru. včera Dominik Baco Svet
Reportáž Kosili sme Mackov bok, aby sa darilo poniklecom Mnohí z nás chodia na jar obdivovať nápadné fialové poniklece. No nie každý vie, že horské lúky, kde tieto a ďalšie vzácne kvety rastú, vznikli činnosťou človeka stáročia dozadu. A na to, aby prežili, potrebujú ďalej jeho asistenciu. Inak na ich miesto príde tráva, kríky, les. A nemali by sme vlastne nechať prírodu, nech si robí, čo chce, a keď sa o poniklece nepostará sama, nechať ich zmiznúť? Aj tieto otázky sme riešili počas dobrovoľníckej brigády zameranej na kosenie rezervácie Mackov bok pri Slovenskej Ľupči. 26/10/20 Soňa Mäkká Reportáže

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky
    • Považský Inovec: pod Prieliačinou
    • 2 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)