Posed pod Prieľačinou

06. 07. 2012
Počas túry Považským Inovcom sme sa potešili objavu luxusného posedu, navyše, keď pár dní pred túrou niekto v diskusnom fóre napísal o dezolátnom stave útulne Medvedica. Napokon to nebola pravda a tak je možnosť pár minút od hrebeňovky, vybrať si z dvoch ponúk. Teda, pokiaľ nebudú poľovníci proti.

Posed sa nachádza na žltej značke, 10 minút od smerovníka na červenej rázcestie pod Prieľačinou, alebo 2 hodiny od smerovníka Dolina, rázcestie.

Pri zostupe po žltej od smerovníka pod Prieľačinou, pri vyústení chodníka na lesnú cestu, stojí vcelku nový posed. Je asi 5 m vysoký a vedie naň kvalitný rebrík, no bez zábradlia, čo mi hlavne pri zostupe robilo problémy. Hore je malá, nekrytá teraska. Na vstupných dverách je malé madlo a otvárajú sa dovnútra, čo môže byť problém, ak niekto leží na podlahe. Vo vnútri je posteľ s epedami, stolička, tri posuvné okná a dva vešiaky nad posteľou. Podlaha je pokrytá linoleom a celé vnútro posedu je obložené peknými latkami. Dvere sa otvárajú ľahko. Teraska má malé zábradlie, ale v noci si rozhodne treba rozmyslieť vychádzanie von. Dvaja nocľažníci sa tu vyspia pohodlne, karimatku treba len tomu na podlahe. Dážď, vietor, zima, by rozhodne nemali prekážať. Dolu na ceste je ohnisko a v okolitom lese dostatok dreva.

O vode v okolí neviem, je tu asi rovnaký problém ako pri útulni Medvedica, treba mať vlastnú. Takže pri putovaní v smere od Bezovca, sa treba zastaviť pri prameni Zľavy a pri putovaní od Inovca pri útulni Izba.

Zaujímavosti

20 minút po žltej smerom dolu sa nachádza útulňa Medvedica. Pri našej návšteve (27. 5. 2012), bola plne funkčná, vrátane piecky. Potvrdili nám to dva páry, ktoré tu nocovali pri svojom vandri na koňoch, ktoré mali ustajnené v prenosnej, elektrickej ohrade a navyše ich strážil krásny vlčiak. Ocitli sme sa medzi kovbojmi a po tekutej kolovačke sme si pokecali o ich spôsobe vandrovania. Asi centimetrové medzery v stene si myslím, nebudú prekážať nocľažníkovi s normálnym spacím vakom. Navyše na povale nehrozí ani toto.

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky

Reportáž Trigonála 2020 (koroverzia) Trigonála je asi jediný pochod na Slovensku, ktorý sa ide cez hranice troch štátov, odkedy bolo možné najprv chodiť do Rakúska cez colnicu, neskôr luxusne, kde to človeku v teréne vyhovovalo a pre Maďarsko to platilo obdobne. Prišla však covidová doba a po rokoch sa nám zrazu hranice zatvorili, a to nielen medzištátne, ale aj okresné. Akcie zverejnené v Oblastnom turistickom kalendári Malé Karpaty a okolie na rok 2021 rušia turistické oddiely jednu za druhou. Organizátor Trigonály chcel zachovať kontinuitu pochodu, a tak využil možnosť chodiť na turistiku vo vlastnom okrese a pozmenil trasu pochodu. 25/02/21 Miroslav Svítek Podunajsko
Pozvánka Zimný výstup na Okrúhlu a OTO 24 vrcholov po roku Blíži sa XXIV. ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento rok na Okrúhlu, neďaleko kláštora Katarínka nad obcou Naháč, ktorý bude 20. 02. 2021. Takto pred rokom som 15. 02. 2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy MK, na kopci Tŕstie, predstavil turistickej verejnosti nový oblastný turistický odznak (OTO) 24 vrcholov MK BSK. 17/02/21 Miroslav Svítek Publicistika
Túra Slovenský kras: Moldava nad Bodvou – Rožňava To nevymyslíš, to je život! Ono je to reklamná odrhovačka, ale istotne to mnohí z nás poznajú na vlastnej koži. Takto pred rokom ma po dvojmesačnom trápení zradili, zdalo sa že definitívne, platničky a skončil som v nemocnici, na liečení v kúpeľoch. A veru som dumal, či toto má byť nadchádzajúce obdobie života, zvané dôchodok. 08/02/21 Miroslav Svítek Slovenský kras

Túra Cesta hrdinov SNP: Čertovica – Trenčín Darth vader je nazad na Ceste hrdinov SNP. Tretia etapa začína na Čertovici, dokončuje prechod Nízkymi Tatrami, prechádza Starohorské vrchy, zdoláva Veľkú Fatru, Žiar, Strážovské vrchy a končí v Trenčíne. dnes Gabriela Grofová Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +
Príbeh Prvá noc pod hviezdami Bolo to na začiatku leta, keď som sa rozhodol, že útulniam a horským chatám dám košom a vyskúšam spať prvýkrát len tak vonku. Naplánoval som si teda dvojdňovú trasu krajom, ktorý veľa turistov nenavštevuje. včera Pavel Forgáč Príbehy
Túra Decembrová Siná s deťmi Výlet na Sinú, vari najkrajší kopec v Nízkych Tatrách, sme plánovali ísť s našimi chlapcami už dlhšiu dobu. Ale stále to nevychádzalo. Už keď sme chceli vyraziť, malo byť zlé počasie. Inokedy obavy krajšej časti výletníkov zo stretu s medveďmi prebili argumenty početnejšej chlapskej zostavy. Nakoniec v polovici decembra, počas niekoľko dní trvajúcej inverzie, sme išli na to. 25/02/21 Mirka a Milan Kvietkovci Nízke Tatry

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky
    • Považský Inovec: pod Prieliačinou
    • 2 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)