Posed pod Prieľačinou

06. 07. 2012
Počas túry Považským Inovcom sme sa potešili objavu luxusného posedu, navyše, keď pár dní pred túrou niekto v diskusnom fóre napísal o dezolátnom stave útulne Medvedica. Napokon to nebola pravda a tak je možnosť pár minút od hrebeňovky, vybrať si z dvoch ponúk. Teda, pokiaľ nebudú poľovníci proti.

Posed sa nachádza na žltej značke, 10 minút od smerovníka na červenej rázcestie pod Prieľačinou, alebo 2 hodiny od smerovníka Dolina, rázcestie.

Pri zostupe po žltej od smerovníka pod Prieľačinou, pri vyústení chodníka na lesnú cestu, stojí vcelku nový posed. Je asi 5 m vysoký a vedie naň kvalitný rebrík, no bez zábradlia, čo mi hlavne pri zostupe robilo problémy. Hore je malá, nekrytá teraska. Na vstupných dverách je malé madlo a otvárajú sa dovnútra, čo môže byť problém, ak niekto leží na podlahe. Vo vnútri je posteľ s epedami, stolička, tri posuvné okná a dva vešiaky nad posteľou. Podlaha je pokrytá linoleom a celé vnútro posedu je obložené peknými latkami. Dvere sa otvárajú ľahko. Teraska má malé zábradlie, ale v noci si rozhodne treba rozmyslieť vychádzanie von. Dvaja nocľažníci sa tu vyspia pohodlne, karimatku treba len tomu na podlahe. Dážď, vietor, zima, by rozhodne nemali prekážať. Dolu na ceste je ohnisko a v okolitom lese dostatok dreva.

O vode v okolí neviem, je tu asi rovnaký problém ako pri útulni Medvedica, treba mať vlastnú. Takže pri putovaní v smere od Bezovca, sa treba zastaviť pri prameni Zľavy a pri putovaní od Inovca pri útulni Izba.

Zaujímavosti

20 minút po žltej smerom dolu sa nachádza útulňa Medvedica. Pri našej návšteve (27. 5. 2012), bola plne funkčná, vrátane piecky. Potvrdili nám to dva páry, ktoré tu nocovali pri svojom vandri na koňoch, ktoré mali ustajnené v prenosnej, elektrickej ohrade a navyše ich strážil krásny vlčiak. Ocitli sme sa medzi kovbojmi a po tekutej kolovačke sme si pokecali o ich spôsobe vandrovania. Asi centimetrové medzery v stene si myslím, nebudú prekážať nocľažníkovi s normálnym spacím vakom. Navyše na povale nehrozí ani toto.

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky

Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Víkend vo Vtáčniku Kamarát má chalupu nad Jedľovými Kostoľanmi a keď oznámil, že tam ide na týždeň, pridal som sa k nemu aspoň na víkend. Vyrazili sme autom v piatok po robote a cestou sme sa stavili v súkromnej ZOO v Pustých Úľanoch. Keďže je veterinár, doniesol lieky pre zvieratká a na oplátku sme naložili zemiaky a divinu na guláš. V Obyciach sme nabrali do fliaš vodu z miestnej minerálky a po 18 hod. sme sa už na chalupe venovali vareniu gulášu. 22/08/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec

Rozhovor Miki Knižka: Zo Zbojníčky chcem urobiť modernú chatu Zbojnícka chata vo Vysokých Tatrách bude mať nového chatára. Majitelia tatranských chát, ktorými sú Klub slovenských turistov a Slovenský horolezecký spolok JAMES, vybrali v konkurze horského vodcu Mikiho Knižku. dnes Soňa Mäkká Rozhovory
Túra Dobšinská ľadová jaskyňa – Tiesňavy – Stratenský kaňon Južná časť Slovenského raja sa mi zdá menej navštevovaná než severná, no je rovnako zaujímavá. Naša túra v sebe kombinuje jednu z našich dvoch sprístupnených ľadových jaskýň, roklinu Tiesňavy s technickými pomôckami, voľne prístupnú Zelenú jaskyňu, Stratenský kaňon a príjemný les. včera Soňa Mäkká Slovenský raj
Túra Kurčínska Magura - okruh z Legnavy Čas leta a prázdnin je práve na prelome a využívam poslednú možnosť na turistiku počas dovolenky v okolí Bardejova. Mal som toho v pláne viac, ale nie celkom dobré počasie ma trocha odrádzalo od veľkých aktivít v prírode. Napriek tomu som hľadal niečo, čo by sa dalo stihnúť v priebehu do času búrok, ktoré prebiehali každý deň v poobedňajších hodinách. Hľadaním po nete som našiel jednu turistickú akciu, ktorú organizovala obec Údol, a to výstup na Kurčínsku Maguru. Tejto sa mali zúčastniť aj turisti z Bardejova. Preto som sa s nimi skontaktoval a strávil som nádhernú sobotu v neznámom prostredí Ľubovnianskej vrchoviny, v jej východnej časti pri poľskej hranici. včera Marián Jaššo Ľubovnianska vrchovina

Posed pod Prieľačinou 06/08/18 18:21 2 príspevky
    • Považský Inovec: pod Prieliačinou
    • 2 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)