Predstavenie Stravovacia sada Wildo Camp-a-box

V poslednom čase prenikajú na pulty outdoorových obchodov štýlové doplnky pre pobyt v prírode, bez ktorých sa síce na túre poľahky zaobídeme, no s nimi to môže byť o čosi príjemnejšie. Tieto "hračky" nebývajú drahé a tak sa aj často stávajú vhodnými darmi pre turistikou posadnutých jedincov. Takou je aj sada Camp-a-box švédskej značky Wildo, ktorá obsahuje doplnky k variču a hrncu pre lepší kulinársky zážitok pri stravovaní von.

Výrobca
Light (box, malý hrnček a lyžica) 10,- €
Complete (box, veľký a malý hrnček, lyžica a korenička) 20,- €
Materiály
BPA free plasty rôznej tvrdosti
Hmotnosť
rozmery: 19 x 13 x 5 cm
Infocena
8 / 10 / 20 €

Základom sady je zatvárací dvojdielny box s rozmermi 19 x 13 x 5 centimetrov, v ktorom sú uložené ostatné súčasti – skladacia miska, skladací hrnček, lopárik, multikorenička a lyžičkovidlička. Pri vybaľovaní z krabice odporúčam zapamätať si spôsob uloženia, lebo práve ten je najkompaktnejší. Vďaka plochému tvaru a zaobleným rohom je sada skladná a v batohu pre ňu nie je problém nájsť miesto.

Spodná časť boxu je určená ako tanier atypického rozmeru, pretože jeden z rohov slúži ako praktický držiak. Hornú časť možno podľa situácie kreatívne využiť napríklad pre zeleninovú prílohu, či pre odloženie nakrájaného chleba. Lopárik poteší každého gurmána, či už na krájanie cibule, slaniny alebo syra. Navyše je na jednej zo strán dierkovaný, takže v kombinácii s tanierom alebo miskou je použiteľný aj ako cedidlo.

Z celej sady ma asi najviac zaujali skladacia miska a pohár. Spôsob zloženia je jednoduchý – horná polovica sa preklopí dnu. Výška nádobky sa tak zmenší na polovicu. V rozloženom stave je pohár dostatočne tuhý a vzhľadom na spôsob skladania nehrozí nechcené samovoľné rozloženie pri manipulácii. Pre ľahké rozloženie slúži úchyt, ktorý je pri rozloženom stave zas uškom na držanie. Miska má využiteľný objem 5 dcl a pohár 2 dcl, v miske sú aj rysky so škálou po 1 dcl. Pri použití na horúcu tekutinu, napr. na čaj, odporúčam plniť tak do polovice až dvoch tretín, pretože materiál pri vyššej teplote zmäkne a je poddajnejší, čo zhoršuje manipuláciu.

Čo by to bolo za gurmána bez soli a korenia. Camp-a-box myslí aj na toto vo forme multikoreničky – ide o nádobku o niečo väčšiu ako krabička od filmu. Z jednej strany sa dá celá otvoriť – vnútri sú oddelené tri komôrky. Jedna veľká na soľ a dve menšie na iné dochucovadlá. Z opačnej strany nádobky sú uzatvárateľné otvory pre pohodlné sypanie.

Poslednou súčasťou sady je lyžičkovidlička. Na jednom konci integruje lyžicu, vidličku a príborový vrúbkovaný nožík. Toto riešenie sa mi až tak nepáči, lebo vďaka vidličkovej časti je využiteľnosť lyžičky na polievku horšia. Preferujem riešenie s lyžicou na jednej strane a vidličkou na druhej. Je to samozrejme otázka osobnej preferencie a zvyku. Tvarovanie rúčky však možno pochváliť, v ruke sedí dobre.

Sada je kompletne vyrobená z plastov rôznej tvrdosti. Všetky sú však podľa výrobcu 100 % BPA free, sadu možno umývať v umývačke riadu a aj použiť v mikrovlnke. Príjemne prekvapil aj hrdý nápis "Made in Sweden", čo sa v dnešnej dobe masovej výroby vo východnej Ázii len tak nevidí.

Na záver dodávam, že sada Wildo Camp-a-box sa mi páči po dizajnovej aj funkčnej stránke. Je to príjemný, hoci nie nevyhnutný, doplnok pre kuchyňu outdoorového gurmána.