Reportáž 10 rokov – stretnutie na Veľkej Vápenici

Ráno 28. 7. 2012 je v Heľpe slnečné, tetušky v krojoch sa zbiehajú do kostola, alebo na klebetu na priedomie. Odkladám bicykel v škole, prebaľujem ruksak a ponáhľam sa za ostatnými. Po chvíli sme na vyšnom konci, pohľadmi skenujeme značky odstavených áut a snažíme sa identifikovať prvých „Hikingáčov“. Na Nižných Dolinkách vidíme skupinu ľudí a hneď je jasné, že sú to naši. Po krátkom pozdravení začíname výstup na v poradí deviaty vrchol.

Tŕnistá cesta na vrchol

Nastupujeme na modrú smerom do sedla Priehybka. Hneď po pár metroch sa chodníček stráca v nepriechodnom poraste. Aj som chvíľami zvažoval výstup po neďalekej obchádzke po zvážnici, no tvrdohlavo chcem spriechodniť chodník po značkách. Zhadzujem ruksak a hľadám pásku na značenie. Pásky niet. Zostala v Heľpe! V duchu si nadávam a predstavujem si ľudí po krk v pŕhľave ako hľadajú páskou značený chodník. Snáď pomôžu aspoň drevené šípky z konárov.

Pomaly sme sa prebrodili na poľanu, kde sa stretáme s partiou, ktorá to pri pohľade na nás radšej obišla po neznačenej ceste. Ďalej postupujeme spolu. Presekávame sa zárastom, občas sa dokonca ukáže modrá značka, trasa sa postupne lepší a čochvíľa obiehame vyčerpaných zberačov čučoriedok. Pod sedlom Priehybka stretávame prvých priaznivcov HIKING.SK. Prehodíme pár slov a poďho na záverečný výstup. Míňam vrchol Veľkej Vápenice a konečne prichádzam k neďalekým skalám, kde už čaká skupina „pečiatkovaniachtivých“ účastníkov stretnutia.

Naozaj narodeninové stretnutie

Atmosféra na Vápenici bola podobne, ako na ostatných vrcholoch, príjemná a priam narodeninová. Ľudí postupne pribúdalo, pečiatka dostávala zabrať a z čučoriedkovej štrúdle pekne ubúdalo. Prichádzali jednotlivci, skupinky, cyklisti. Zovšadiaľ počuť družné debaty. Fotografujeme vrcholové zábery na tisíc spôsobov. Popri témach o zanedbanom stave chodníkov a výnimočne dobrých malinách je asi najčastejšie počuť vetu: „Všetko najlepšie k narodeninám!“

Čas tu beží rýchlo, skupinky návštevníkov sa už niekoľko krát vymenili, strašiace dažďové mraky odtiahli. Už to vyzeralo, že sa nič zvláštne neudeje, keď sa zrazu pred Ľubom zjavil „krstný otec“ a spoluzakladateľ HIKING.SK Martin "Emeš" Šácha s akousi škatuľou v ruke. Ľubo je zjavne prekvapený, prijíma ďalšiu vlnu gratulácií a začína sa spomínať na časy spred desiatich rokov. A čo bol darček? Boli to vzácne útržky z notesu s rukopismi a poznámkami z čias, keď bol HIKING.SK ešte len v konceptuálnej rovine.
Presne pred desiatimi rokmi 28. 7. 2002 vyšiel prvý článok na HIKING.SK a ešte rok predtým Ľubo z Veľkej Vápenice telefonicky zaregistroval doménu HIKING.SK.

Postupne prichádzajú poslední nadšenci, rozdávajú sa posledné bonusové pečiatky. Po čučoriedkovej štrúdli a bublanine už nie je ani chýru ani slychu, ešte počuť závierky fotoaparátov a nekončiace sa debaty. Čas už dávno pokročil za 16. hodinu, no mne sa nejako nechcelo opustiť toto miesto. Človek by si aj odniesol trochu atmosféry zo sebou, keby sa to dalo. A tak plný myšlienok dupocem dole svahom do Heľpy, kde ma už netrpezlivo čaká bicykel.

Na záver

Ďakujeme za hojnú účasť a skvelú narodeninovú atmosféru. Stretnutie na Vápenici bolo bonusové, čiže za dva body, čo ste mnohí využili. Trochu nám po Kojšovskej holi ubudlo „kompletiek“, no už teraz je jasné, že na Gerlach sa chystáte mnohí a ťažko je odhadnúť, koľkí dosiahnu osembodový limit. O tom, koľkí sa zaradíte do záverečného žrebovania sa rozhodne na najbližšom, tiež bonusovom stretnutí na Jahňacom štíte.