Hotel Choč

14.03.06

Hotel sa skladá predovšetkým z drevených dosiek a dier. Javí sa väčší zvnútra, než zvonku a má všetko, čo takýto hotel má mať. Ohnisko, sklad dreva a drevené dosky na prespanie. K dispozícii je aj dosková povala vo výške asi dvoch metrov, kde by som radil spať ľuďom, ktorým vadí obťažovanie myšami, ktoré sa tam bežne vyskytujú. Komu vadí v spánku obťažovanie medveďom, mal by na noc zatvárať dvere a zaistiť závorou, čo ostatne radí aj posledný bod pravidiel na dverách, kde ho eufemisticky označujú ako "macko". Zo znenia ostatných bodov si spomínam na odporúčania návštevníkom, aby v hoteli zachovávali poriadok, ako aj zásoby dreva po svojom odchode, čo sa žiaľ nie vždy stretáva s pochopením noclažníkov.

Kapacita hotela sa odhaduje ťažko, silne a priamo úmerne závisí od stlačiteľnosti prespávajúcich, reálne je tam možné prenocovať tridsať ľudí, ale horná hranica to určite nebude.

Asi päť minút rýchlej chôdze je vzdialený prameň. Jeho výdatnosť je pomerne diskutabilná, neviem ako kolíše v priebehu roka, ale leto 2005 bolo mokré viac než dosť, napriek tomu prameň pripomínal netesniaci kohútik, takže na naplnenie niekoľkých PET fliaš je dobré si rezervovať aspoň hodinu, alebo načapovať zásoby v dedine.

Hotel Choč je klasická koliba, trochu neudržiavaná, použiteľná napríklad na rodinné výlety (deti budú zo zmienky o “mackovi” určite nadšené, prípadne konšternované), na prenocovanie na táborových šlapačkách, či prečkanie zlého počasia pri výlete na Choč, ktorý je odtiaľ vzdialený asi hodinu cesty.

Nad ohniskom je v streche diera, ktorá má slúžiť na odvod dymu. Dym však von neprepúšťa a naopak, vodu dnu prepúšťa. Pri výdatnom daždi je tiež dobré neležať blízko stien, ktoré sa miestami skladajú z čerstvého vzduchu, alebo mať aspoň nepremokavý spacák.

zelenou značkou z Vyšného Kubína (kam sa možno dostať z Dolného Kubína po asfaltke) – cca 2:00modrou značkou z obce Valaská Dubová – 1:30modrou z Ružomberka – 3:00

Autorka fotografií: Andrea Halienová

Hotel Choč 07/02/19 22:13 29 príspevkov

Búda Hotel Choč Pod najvyšším kopcom Chočských vrchov, na križovatke ciest z Dolneho Kubína, z Ružomberka a na Veľký Choč, krčí sa na kraji lúky nenápadný hotel. Hotel Choč. Že sa jedná o hotel, je nepochybné, má to napísané nad vchodom. Chváli sa tým, že sa jedná o jediný hotel na Slovensku, kde sa neúčtuje DPH a nocovanie v ňom je zadarmo. 14/03/06 MO Plusko Veľká Fatra a Choč

Rada Turistika ako výkon a prostriedok rozvoja vytrvalosti 2. Turistika je jednou z najpopulárnejších voľnočasových aktivít. Venujú sa jej ľudia bez predošlej športovej skúsenosti, ale aj aktívni či vyslúžilí športovci. Na turistických chodníkoch stretávame celé rodiny, osamelých diaľkarov a ultramaratóncov. Asi sa nikto nebude sporiť, že táto voľnočasová aktivita má široký záber výhod pre tých, ktorí jej čaru podľahli. Okrem pobytu na čerstvom vzduchu, spoznávania prírody a okolitých zaujímavostí či kultúry, je turistika najmä športový výkon ako každý iný. A práve na športový rozmer turistiky, budú zamerané nasledujúce riadky. Nakoľko je článok určený čitateľom Hikingu, všeobecný pojem „turistika“ obmedzím na pešiu turistiku. dnes Tomáš Deneš Zdravie
Túra Rokliny Cheile Turzii a Cheile Râmețului (ferrata) Dcéra sa po prvom ročníku vysokej školy rozhodla stráviť prázdniny dobrovoľníckou prácou v zahraničí. Jej výber padol na mesto Kluž (v 19. storočí by sme povedali Koložvár, áno - odtiaľ pochádza chýrečná koložvárska kapusta) na severozápade Rumunska. Keďže je to pomerne neďaleko, ponúkli sme sa, že jej zabezpečíme dovoz a odvoz. A tak sme jedného pekného piatkového rána začiatkom augusta sadli do nášho rodinného tátoša, oznámili mu, že ideme navštíviť jeho rodnú krajinu a štartujeme. včera Juraj Švolík Svet
Túra Potulky Levočskými vrchmi II. - Čierna hora Večer po túre sa niesol v znamení varenia gulášu. Plánovali sme posedieť si vonku pri ohníku, no spustil sa lejak, a tak sme sedeli dnu, v peci pukotal oheň, Pelé rozozvučal struny na gitare a pri sviečkach sme strávili veľmi príjemný večer, ktorý sa pretiahol až do neskorej noci. Guláš bol fantastický, priam sa po ňom pýtal nejaký pohárik. Zažil som veľké prekvapenie, keď Pelé vytiahol fľašku Biatec – Cuvée biele ročník 2012. Viezol ho sem autom, len aby ma prekvapil. Tak už viem, čím si budem chcieť pripiť na oslavách 30. výročia vzniku TOM Biatec v roku 2019. Pršalo vytrvalo, a tak sme si plány na ráno nerobili, však sa ukáže až sa prebudíme. 21/04/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy

Hotel Choč 07/02/19 22:13 29 príspevkov
    • na rozľahlej krasovej poľane pod Veľkých Chočom neďaleko rázcestia zelenej a modrej
    • 30 ľudí (ak sa majú radi)
    • celoročná
    • v blízkosti je málo výdatný prameň