Prístrešok Žimerová

14.09.12
V oblasti masívu Veľkého Choča sa dá ukryť alebo prenocovať v známom salaši "Hotel Choč" na Strednej poľane na západ od vrcholu. Pri výstupe z opačného smeru na hornom konci lúk Žimerová som už pred rokmi zaregistroval prístrešok, ktorý je momentálne obnovený a pripravený poslúžiť turistom.

Prístrešok sa nachádza na trase červenej značky z obce Lúčky na Veľký Choč, na miernom návrší na okraji smrekového lesa. Turista stúpajúci riedko porastenými lúkami Žimerová ho zazrie už z pár desiatok metrov, zároveň s pohľadom na skaly Malého Choča. Z opačného smeru, pri klesaní zo sedla Vráca (medzi Malým a Veľkým Chočom) je signálom smerovník Žimerová (na lúke s pekným spätným výhľadom na skaliská Chočov) - prístrešok je za zákrutou po 130 m.

- červená z Lúčok, 1.50 h
- červená z vrcholu Veľkého Choča, 1.00 h

Prístrešok je celodrevený, s pôdorysom asi 3 x 3 metre. Štyri nosné hranoly nie sú zapustené priamo do zeme, ale uchytené na zabetónovaných kovových prvkoch. Obvodové steny sú obité doskami do výšky postavy, dolu je medzera, južná strana je otvorená. Sedlová strecha je pokrytá šindľom, východný štít plný, v západnom časť voľný. Do podkrovia sa dá vyliezť zvnútra pevne zabudovaným rebríkom. Zariadením sú lavice po obvode (dosť široké na spanie), uprostred premiestniteľný stôl. Na prenocovanie sa na povalu vojdú 3 osoby, na lavice tak isto, prípadne na zem ďalšie 2 - 3 osoby. Pri daždi a prudkom južnom vetre treba rátať s ochranou priestoru z toho smeru.

Prameň je vedľa turistického chodníka, vedúceho nahor do sedla Vráca vzdialený asi 900 m. Je zachytený dreveným žľabom a pomerne výdatný. Pri výstupe z Lúčok si treba vodu vyniesť z doliny Jastrabá.

Pred prístreškom je ohnisko s dvomi lavicami z rozpoleného kmeňa. Na juh sa otvára výhľad na Liptov. Za výhľadom na sever, na Choč, treba zájsť k smerovníku Žimerová.

Prístrešok Žimerová 16/09/16 14:25 7 príspevkov

Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie
Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). 24/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Tiesňava Prieboj a Peňažná z Ihráča Vždy ma poteší, keď domáci poznajú svoje okolie, zaujímavé lokality v ňom, keď vedia ich históriu a hlavne, keď si uvedomujú jej krásu a význam. Nie je to vždy tak. Veď z nejednej pamiatky sa už stalo smetisko alebo bola zničená kvôli vlastnému sebeckému prospechu. Taktiež ma teší, keď si tieto vedomosti nenechajú len pre seba, ale pamiatku sprístupnia, hoci aj miestnym značením, a tak umožnia, aby aj iní ľudia mohli obdivovať jej krásu a oceniť jej hodnotu. dnes Danka Tomášiková Kremnické vrchy
Recenzia Fjällräven Keb – trekingová bunda Má výstredný dizajn, netradičnú materiálovú skladbu, svojou funkčnosťou sa najviac podobá softshellkám a je súčasťou setu s rovnomennými trekingovými nohavicami. Výrobca ju označuje za letnú, no treba poznamenať, že leto myslí švédske. U nás je vhodná skôr do prechodných období jari a jesene, keďže však nie je nepremokavá, nesmie pršať. Môže však poriadne fúkať, na čo má aj prispôsobenú špeciálnu kapucňu. Pre túto sezónu bola aktualizovaná podobne ako nohavice Keb. včera Ľubomír Mäkký Oblečenie
Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbeľ, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Michal Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbeľ a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. 15/10/19 Soňa Mäkká Reportáže

Prístrešok Žimerová 16/09/16 14:25 7 príspevkov
    • Chočské vrchy: lúky Žimerová pod sedlom Vráca medzi Veľkým a Malým Chočom
    • povala - 3 ľudia, zem - 2 až 3 osoby
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • prameň cca 900 m pod sedlom Vráca (upravená studnička)
    • Lúčky (bus) - lúky Žimerová (červená značka)
    • ohnisko s dvomi lavicami, panel NCH