Prístrešok Prístrešok Mamika

Pri túre z obce Ladce cez Rohatú skalu do Mojtína sme na lúke za smerovníkom Kameňolom našli príjemné posedenie pod prístreškom, pristaveným k plechovému stavbárskemu domčeku. Lesná cesta tu je zarastená kriakmi a treba z lesa vyjsť na lúku po ľavej strane cestičky.

Strážovské vrchy: medzi Ladcami a sedlom Mraznica
480 m n. m.
vlastný spacák a karimatka sú nutné
trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
dažďová v sudoch, vodný zdroj 10 minút po značke
Dalšie info
ohnisko, latrína

Poloha a objekt

Žltá značka vychádza z lesa na lúku a po ľavej ruke je vidno na obzore chatku s prístreškom. Hore lúkou je to snáď 250 m. Prístrešok je evidentne nový, pokrytý plechovou krytinou. Strecha je podopretá ôsmimi stĺpmi. Nachádzajú sa pod ňou dva stoly. Pri väčšom sú dve drevené lavice, pri menšom šesť pňov. Podlaha je vysypaná drobným bielym kameňom. Od strany svahu je prístrešok obohnaný odtokovým kanálom a voda zo svahu lúky v prípade dažďa je smerovaná doň. Dažďová voda zo strechy je rínou zvedená do dvoch 80 l plechových sudov.

V lese za chatou je latrína. Cestou k nej idete okolo v zemi zakopanej plechovej skrinky s poklopom. Pravdepodobne slúži ako chladnička na odkladanie potravín a je krytá strieškou. Malá terasa okolo chaty je z polovice ohradená a za sudmi ukončená ohniskom, okolo ktorého je šesť pňov na sedenie. V okolitom lese sa určite nájde drevo na ohník.

Časť od svahu je osádzaná mladými ihličnanmi a za pár rokov bude chatka krásne skrytá za hájikom. Pod týmto pekným a voľne prístupným prístreškom sa pohodlne vyspí 8 nocľažníkov, pričom minimálne štyria musia mať karimatku. Z prístrešku je krásny výhľad na lúku a okolité kopce Strážovských vrchov. Musia to byť romantické výhľady pri východe, či zapadaní slnka. Poniže chatky je poľovnícky posed, tak snáď nebude poľovníkom prekážať prípadný nocľažník.

- po žltej značke z obce Ladce 1,5 h,
- po žltej značke z obce Mojtín 2,5 h,
- po zelenej značke z obce Veľké Košecké Podhradie cez sedlo Mraznica 1,5 h.

Podľa mňa je dažďová voda zo sudov vhodná na varenie určite a ten liter či dva na čaj by nemali majiteľom chýbať. 10 minút od chaty po žltej značke smerom na sedlo Mraznica je vodný zdroj, ale je zakrytý betónovými platňami a v čase našej návštevy z neho voda nevytekala. Nad chatkou sú asi vo vzdialenosti 350 m ďalšie chaty. Či je tam nejaký zdroj vody, sme nepátrali.