Prístrešok Mamika

26.10.12
Pri túre z obce Ladce cez Rohatú skalu do Mojtína sme na lúke za smerovníkom Kameňolom našli príjemné posedenie pod prístreškom, pristaveným k plechovému stavbárskemu domčeku. Lesná cesta tu je zarastená kriakmi a treba z lesa vyjsť na lúku po ľavej strane cestičky.

Poloha a objekt

Žltá značka vychádza z lesa na lúku a po ľavej ruke je vidno na obzore chatku s prístreškom. Hore lúkou je to snáď 250 m. Prístrešok je evidentne nový, pokrytý plechovou krytinou. Strecha je podopretá ôsmimi stĺpmi. Nachádzajú sa pod ňou dva stoly. Pri väčšom sú dve drevené lavice, pri menšom šesť pňov. Podlaha je vysypaná drobným bielym kameňom. Od strany svahu je prístrešok obohnaný odtokovým kanálom a voda zo svahu lúky v prípade dažďa je smerovaná doň. Dažďová voda zo strechy je rínou zvedená do dvoch 80 l plechových sudov.

V lese za chatou je latrína. Cestou k nej idete okolo v zemi zakopanej plechovej skrinky s poklopom. Pravdepodobne slúži ako chladnička na odkladanie potravín a je krytá strieškou. Malá terasa okolo chaty je z polovice ohradená a za sudmi ukončená ohniskom, okolo ktorého je šesť pňov na sedenie. V okolitom lese sa určite nájde drevo na ohník.

Časť od svahu je osádzaná mladými ihličnanmi a za pár rokov bude chatka krásne skrytá za hájikom. Pod týmto pekným a voľne prístupným prístreškom sa pohodlne vyspí 8 nocľažníkov, pričom minimálne štyria musia mať karimatku. Z prístrešku je krásny výhľad na lúku a okolité kopce Strážovských vrchov. Musia to byť romantické výhľady pri východe, či zapadaní slnka. Poniže chatky je poľovnícky posed, tak snáď nebude poľovníkom prekážať prípadný nocľažník.

- po žltej značke z obce Ladce 1,5 h,
- po žltej značke z obce Mojtín 2,5 h,
- po zelenej značke z obce Veľké Košecké Podhradie cez sedlo Mraznica 1,5 h.

Podľa mňa je dažďová voda zo sudov vhodná na varenie určite a ten liter či dva na čaj by nemali majiteľom chýbať. 10 minút od chaty po žltej značke smerom na sedlo Mraznica je vodný zdroj, ale je zakrytý betónovými platňami a v čase našej návštevy z neho voda nevytekala. Nad chatkou sú asi vo vzdialenosti 350 m ďalšie chaty. Či je tam nejaký zdroj vody, sme nepátrali.

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky

Túra Olbramovice – Prčice Minulý rok som 53. ročník pochodu Praha – Prčice vynechal pre iný, pre mňa významný pochod, no tento rok som bol pevne odhodlaný pokračovať na jednej zo 17 peších trás. Prisľúbili mi spoluúčasť aj Igor a Ivana, moji tradiční parťáci. No a do toho prišiel pricviknutý nerv po Veľkonočnej turistike a zrážka so slovenskou zdravotníckou realitou. Keď píšem tieto riadky koncom mája, ešte stále mám tri týždne do návštevy neurológa, lebo skorší termín vraj nie je! Odtrpel som si svoje na Tomášovom pochode na počesť Štefánika, a tak som dúfal, že podobne zvládnem aj tohtoročnú trasu pochodu Praha – Prčice, len plánovanú z Týnce nad Sázavou som zamenil za kratšiu z Olbramovic. 04/06/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra NCH Rakytovské plieska (okruh) Dnes konečne aj do Tatier prišlo teplé, skoro letné počasie. Máme chuť na kratšiu vychádzku na menej navštevovaných miestach. Vyberieme si NCH na Rakytovské plieska. Nachádza západne od Štrbského Plesa, v oblasti zasiahnutej vetrovou kalamitou v roku 2004. Chceme si detailne pozrieť, ako si príroda poradila s jej následkami a vychutnať si krásne výhľady v objatí sviežej zelene. dnes Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. včera Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. včera Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky
    • Strážovské vrchy: medzi Ladcami a sedlom Mraznica
    • vlastný spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)