Prístrešok Mamika

26. 10. 2012
Pri túre z obce Ladce cez Rohatú skalu do Mojtína sme na lúke za smerovníkom Kameňolom našli príjemné posedenie pod prístreškom, pristaveným k plechovému stavbárskemu domčeku. Lesná cesta tu je zarastená kriakmi a treba z lesa vyjsť na lúku po ľavej strane cestičky.

Poloha a objekt

Žltá značka vychádza z lesa na lúku a po ľavej ruke je vidno na obzore chatku s prístreškom. Hore lúkou je to snáď 250 m. Prístrešok je evidentne nový, pokrytý plechovou krytinou. Strecha je podopretá ôsmimi stĺpmi. Nachádzajú sa pod ňou dva stoly. Pri väčšom sú dve drevené lavice, pri menšom šesť pňov. Podlaha je vysypaná drobným bielym kameňom. Od strany svahu je prístrešok obohnaný odtokovým kanálom a voda zo svahu lúky v prípade dažďa je smerovaná doň. Dažďová voda zo strechy je rínou zvedená do dvoch 80 l plechových sudov.

V lese za chatou je latrína. Cestou k nej idete okolo v zemi zakopanej plechovej skrinky s poklopom. Pravdepodobne slúži ako chladnička na odkladanie potravín a je krytá strieškou. Malá terasa okolo chaty je z polovice ohradená a za sudmi ukončená ohniskom, okolo ktorého je šesť pňov na sedenie. V okolitom lese sa určite nájde drevo na ohník.

Časť od svahu je osádzaná mladými ihličnanmi a za pár rokov bude chatka krásne skrytá za hájikom. Pod týmto pekným a voľne prístupným prístreškom sa pohodlne vyspí 8 nocľažníkov, pričom minimálne štyria musia mať karimatku. Z prístrešku je krásny výhľad na lúku a okolité kopce Strážovských vrchov. Musia to byť romantické výhľady pri východe, či zapadaní slnka. Poniže chatky je poľovnícky posed, tak snáď nebude poľovníkom prekážať prípadný nocľažník.

- po žltej značke z obce Ladce 1,5 h,
- po žltej značke z obce Mojtín 2,5 h,
- po zelenej značke z obce Veľké Košecké Podhradie cez sedlo Mraznica 1,5 h.

Podľa mňa je dažďová voda zo sudov vhodná na varenie určite a ten liter či dva na čaj by nemali majiteľom chýbať. 10 minút od chaty po žltej značke smerom na sedlo Mraznica je vodný zdroj, ale je zakrytý betónovými platňami a v čase našej návštevy z neho voda nevytekala. Nad chatkou sú asi vo vzdialenosti 350 m ďalšie chaty. Či je tam nejaký zdroj vody, sme nepátrali.

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky

Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. včera Miroslav Svítek Vtáčnik
Prístrešok Raková Keď sme pred rokom išli pochod na počesť gen. M. R. Štefánika, bol plán prespať v tomto prístrešku. Vzhľadom na lejak, ktorý potom v noci prišiel, bol som rád, že sme prespali v chate Lámaná skala. No keď som sa teraz v apríli chystal po rokoch na prechod 'na ťažko', pre istotu som si z TuristickaMapa.sk, vypísal nielen pramene, ale aj možnosti prespania. Tak som zistil, že možnosť prespania v prístrešku Raková nie je popísaná a ponúkam svoje skúsenosti. 16/05/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Trek na Malý M´Goun (2) Pred piatimi dňami sme prileteli zo srdca Európy a nám sa to zdá byť strašne dávno. Zvykli sme si, že k životu mnohé veci zrazu nielenže nepotrebujeme, ale si na ne ani nespomenieme. Kopce, cez ktoré prechádzame, mi v mnohom, hlavne farebnosťou, pripomínajú Dúhové hory na Islande. Vytvorili sme fajn partiu, kde každý s každým dokáže kráčať zopár hodín a kecať. Došli sme pod Malý M´Goun a dúfame, že všetci bez nehody vystúpime na jeho vrchol a hlavne tiež zostúpime do základného tábora. 12/05/20 Miroslav Svítek Svet

Túra Kita-dake (北岳) – Severný vrch v Južných Alpách V horskej chate nás priklincoval tajfún a nútene sme tam strávili až dve noci. Silný vietor a dážď bičoval chatu a keď sa šialenstvo skončilo, boli sme radi, že môžeme konečne zostúpiť. Po dvoch nociach v troch tisícoch sme boli síce perfektne aklimatizovaní na výstup na Fuji, ale bolo nám ľúto, že sme si Alpy veľmi neužili. Parťáčka študuje v Kyote, a tak sme si tento rok plánovali na prechod hrebeňa Shiranesanzan reparát, ale všade zúri vírus, asi nám to nie je súdené. dnes Peter Šufliarsky Svet
Túra Modranským chotárom Keď mi Roman poslal jeho článok, v ktorom popisoval prechádzku k starej oskoruši na Devíne a dodal: „Napíš niečo aj o modranských“, tak som si sprvu povedal, že čo tu budem písať, akú túru popisovať, veď sú len kúsok za hradbami mesta. 24/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky
    • Strážovské vrchy: medzi Ladcami a sedlom Mraznica
    • vlastný spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)