Prístrešok Mamika

26.10.12
Pri túre z obce Ladce cez Rohatú skalu do Mojtína sme na lúke za smerovníkom Kameňolom našli príjemné posedenie pod prístreškom, pristaveným k plechovému stavbárskemu domčeku. Lesná cesta tu je zarastená kriakmi a treba z lesa vyjsť na lúku po ľavej strane cestičky.

Poloha a objekt

Žltá značka vychádza z lesa na lúku a po ľavej ruke je vidno na obzore chatku s prístreškom. Hore lúkou je to snáď 250 m. Prístrešok je evidentne nový, pokrytý plechovou krytinou. Strecha je podopretá ôsmimi stĺpmi. Nachádzajú sa pod ňou dva stoly. Pri väčšom sú dve drevené lavice, pri menšom šesť pňov. Podlaha je vysypaná drobným bielym kameňom. Od strany svahu je prístrešok obohnaný odtokovým kanálom a voda zo svahu lúky v prípade dažďa je smerovaná doň. Dažďová voda zo strechy je rínou zvedená do dvoch 80 l plechových sudov.

V lese za chatou je latrína. Cestou k nej idete okolo v zemi zakopanej plechovej skrinky s poklopom. Pravdepodobne slúži ako chladnička na odkladanie potravín a je krytá strieškou. Malá terasa okolo chaty je z polovice ohradená a za sudmi ukončená ohniskom, okolo ktorého je šesť pňov na sedenie. V okolitom lese sa určite nájde drevo na ohník.

Časť od svahu je osádzaná mladými ihličnanmi a za pár rokov bude chatka krásne skrytá za hájikom. Pod týmto pekným a voľne prístupným prístreškom sa pohodlne vyspí 8 nocľažníkov, pričom minimálne štyria musia mať karimatku. Z prístrešku je krásny výhľad na lúku a okolité kopce Strážovských vrchov. Musia to byť romantické výhľady pri východe, či zapadaní slnka. Poniže chatky je poľovnícky posed, tak snáď nebude poľovníkom prekážať prípadný nocľažník.

- po žltej značke z obce Ladce 1,5 h,
- po žltej značke z obce Mojtín 2,5 h,
- po zelenej značke z obce Veľké Košecké Podhradie cez sedlo Mraznica 1,5 h.

Podľa mňa je dažďová voda zo sudov vhodná na varenie určite a ten liter či dva na čaj by nemali majiteľom chýbať. 10 minút od chaty po žltej značke smerom na sedlo Mraznica je vodný zdroj, ale je zakrytý betónovými platňami a v čase našej návštevy z neho voda nevytekala. Nad chatkou sú asi vo vzdialenosti 350 m ďalšie chaty. Či je tam nejaký zdroj vody, sme nepátrali.

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra GSB: Krościenko nad Dunajcem – Schronisko Jaworzyna Po štvrtýkrát sa vyberám po Hlavnej beskydskej magistrále (GSB). Naplánovať si trasu z bodu, kde sme skončili pred rokom k bodu, odkiaľ sa dá relatívne ľahko vrátiť na Slovensko, nebol problém. Problémom sa ukázalo ako sa dostať čo najrýchlejšie z Bratislavy do Krościenka, z Nowa Wieś do Bratislavy a zohnať na trase ubytovanie. Striedavo intenzívne som na tom pracoval od októbra 2018 a nebyť kamarátky Beaty z Poľska, tak si tak spokojne 7. 6. 2019 piati do vlaku po práci asi nesadneme. Parťák, kvôli ktorého účasti na Trnavskej stovke sme to o týždeň odložili, ležal doma na antibiotikách. Takže po tretíkrát s partiou ideme šiesti, ale do vlaku len piati! 07/07/19 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Poľsko

Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. dnes Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč
Útulňa Žliabok Počas túry v okolí Loviec som bol pod sedlom Rakyta príjemne prekvapený skromnou, ale napriek tomu takmer ideálnou útulňou. Pre turistov, prechádzajúcich hlavným hrebeňom Tribeča, sa takto ponúka možnosť prespať pod strechou, v krásnom prostredí, navyše hneď pri vodnom zdroji. včera Pavol Timko Tribeč
Túra Veľké Hincovo pleso zo Štrbského Plesa Malebnosť Vysokých Tatier ma vždy svojím spôsobom priťahovala, ale aj napriek tomu som v nich nejako nenašiel záľubu. Ako turista by som ich chcel aspoň čiastočne spoznať a oboznámiť sa z ich chatami, plesami a možno aj s vrcholmi niektorých štítov. 13/09/19 Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky
    • Strážovské vrchy: medzi Ladcami a sedlom Mraznica
    • vlastný spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)