Prístrešok Mamika

26. 10. 2012
Pri túre z obce Ladce cez Rohatú skalu do Mojtína sme na lúke za smerovníkom Kameňolom našli príjemné posedenie pod prístreškom, pristaveným k plechovému stavbárskemu domčeku. Lesná cesta tu je zarastená kriakmi a treba z lesa vyjsť na lúku po ľavej strane cestičky.

Poloha a objekt

Žltá značka vychádza z lesa na lúku a po ľavej ruke je vidno na obzore chatku s prístreškom. Hore lúkou je to snáď 250 m. Prístrešok je evidentne nový, pokrytý plechovou krytinou. Strecha je podopretá ôsmimi stĺpmi. Nachádzajú sa pod ňou dva stoly. Pri väčšom sú dve drevené lavice, pri menšom šesť pňov. Podlaha je vysypaná drobným bielym kameňom. Od strany svahu je prístrešok obohnaný odtokovým kanálom a voda zo svahu lúky v prípade dažďa je smerovaná doň. Dažďová voda zo strechy je rínou zvedená do dvoch 80 l plechových sudov.

V lese za chatou je latrína. Cestou k nej idete okolo v zemi zakopanej plechovej skrinky s poklopom. Pravdepodobne slúži ako chladnička na odkladanie potravín a je krytá strieškou. Malá terasa okolo chaty je z polovice ohradená a za sudmi ukončená ohniskom, okolo ktorého je šesť pňov na sedenie. V okolitom lese sa určite nájde drevo na ohník.

Časť od svahu je osádzaná mladými ihličnanmi a za pár rokov bude chatka krásne skrytá za hájikom. Pod týmto pekným a voľne prístupným prístreškom sa pohodlne vyspí 8 nocľažníkov, pričom minimálne štyria musia mať karimatku. Z prístrešku je krásny výhľad na lúku a okolité kopce Strážovských vrchov. Musia to byť romantické výhľady pri východe, či zapadaní slnka. Poniže chatky je poľovnícky posed, tak snáď nebude poľovníkom prekážať prípadný nocľažník.

- po žltej značke z obce Ladce 1,5 h,
- po žltej značke z obce Mojtín 2,5 h,
- po zelenej značke z obce Veľké Košecké Podhradie cez sedlo Mraznica 1,5 h.

Podľa mňa je dažďová voda zo sudov vhodná na varenie určite a ten liter či dva na čaj by nemali majiteľom chýbať. 10 minút od chaty po žltej značke smerom na sedlo Mraznica je vodný zdroj, ale je zakrytý betónovými platňami a v čase našej návštevy z neho voda nevytekala. Nad chatkou sú asi vo vzdialenosti 350 m ďalšie chaty. Či je tam nejaký zdroj vody, sme nepátrali.

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky

Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. 03/07/20 Miroslav Svítek Biele Karpaty
Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. 06/06/20 Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik

Extra Vtáčie pozorovateľne na Hrhovských rybníkoch Vtáky a vodné plochy patria dokopy. A rovnako aj turistická a odborná verejnosť. Preto v Slovenskom krase, pri najväčších rybníkoch na Slovensku, vyrástli v spolupráci s maďarskou stranou cez projekt Úžasný vtáčí svet bez hraníc dve rozhľadne. dnes Henrich Tomáš Zaujímavosti
PR Coros Apex 46 mm – prémiové GPS hodinky so skvelou výdržou batérie V ostatných mesiacoch sa na slovenskom trhu objavil nováčik v segmente GPS športových hodiniek - americká značka Coros. Ich prednosťou je výborná výdrž batérie a presnosť GPS záznamu. Deväť mesiacov som aktívne používal ich najpopulárnejší model Coros Apex 46 mm a prinášam svoje postrehy a dojmy z používania pri tréningoch, aj z bežného používania. včera sponzorovaný článok GPS navigácia
Recenzia Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant. včera Ľubomír Mäkký Oblečenie

Prístrešok Mamika 30/10/12 10:06 3 príspevky
    • Strážovské vrchy: medzi Ladcami a sedlom Mraznica
    • vlastný spacák a karimatka sú nutné
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)