Červíková

02.11.12
Pri našom októbrovom pobyte a potulkách Strážovskými vrchmi v okolí obce Mojtín sme pri túre z Mojtína do Mojtína cez Riedku prechádzali aj okolo chaty Červíková. Letmo sa uvádza v článku Prístrešky v doline Strážovského potoka. Udáva len, že je pre turistov uzavretá a o možnosti prespania, či len úkrytu pri nepriazni počasia sa nezmieňuje. Nad chatou však pri ohnisku stojí asi bývala kôlňa a tá takúto možnosť poskytuje.

- po zelenej značke od smerovníka pod Hrádkom za 20 minút,
- po zelenej značke od križovatky modrej a zelenej nad Zliechovom za 45 minút,
- po žltej značke zo sedla pod Strážovom za 50 minút.

Zelená značka od smerovníka pod Hrádkom pomaly stúpa dolinou Strážovského potoka. Pod vrchom Sokolie je oficiálne povolený skalolezecký terén. Z lesnej cesty značka zatáča doprava k smerovníku chata Červíková. Je tu kríž a samotnú chatu nevidno. Po pár metroch v lese prídeme k polorozpadnutému mostíku ponad potok a ocitneme sa pred uzatvorenou chatou. Za ňou je latrína. Musíme vystúpiť po celkom zachovaných betónových schodíkoch na malú terasu, kde je ohnisko a oproti nemu stojí mierne rozpadnutá dreváreň.

Má však kvalitnú strechu a po zatvorení dverí vznikne v prípade hustého dažďa veľmi prijateľný prístrešok na prenocovanie štyroch turistov. Podlaha je udupaná zem a tak karimatka musí byť samozrejmosťou. Ale bez nej sa, myslím si, nik nevyberie do lesa, ak plánuje prespať mimo chaty. Keďže prístrešok stojí pod stromami, myslím si, že by muselo veľmi zvláštne pršať, aby cez veľmi deravé steny napršalo dovnútra. Samozrejme, že v zime by sa tu dalo prespať len v kvalitnom spacom vaku, ale v lete to je vítaná možnosť strechy nad hlavou.

Značka pokračuje dosť strmo dohora do sedla pod Strážovom a za dažďa, či po ňom by som neodporúčal ísť po nej dolu. Dreva je v okolitom lese dosť a tak sa dá na dvoch lavičkách posedieť pri ohníku a pod strechu ísť spať, až sa nabažíme hviezdnej noci.

Keďže k chate prechádzame cez mostík, je jasné, že pod ním tečie potok. Myslím si, že voda z neho je vcelku pitná a po prevarení priam bezproblémová.

Červíková 24/09/18 13:07 3 príspevky

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra GSB: Krościenko nad Dunajcem – Schronisko Jaworzyna Po štvrtýkrát sa vyberám po Hlavnej beskydskej magistrále (GSB). Naplánovať si trasu z bodu, kde sme skončili pred rokom k bodu, odkiaľ sa dá relatívne ľahko vrátiť na Slovensko, nebol problém. Problémom sa ukázalo ako sa dostať čo najrýchlejšie z Bratislavy do Krościenka, z Nowa Wieś do Bratislavy a zohnať na trase ubytovanie. Striedavo intenzívne som na tom pracoval od októbra 2018 a nebyť kamarátky Beaty z Poľska, tak si tak spokojne 7. 6. 2019 piati do vlaku po práci asi nesadneme. Parťák, kvôli ktorého účasti na Trnavskej stovke sme to o týždeň odložili, ležal doma na antibiotikách. Takže po tretíkrát s partiou ideme šiesti, ale do vlaku len piati! 07/07/19 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Poľsko

Recenzia Fjällräven Keb 52 – celoročný trekkingový batoh Tohtoročná novinka medzi trekingovými batohmi Fjällräven ponúka odolný a nepremokavý materiál Bergshell, ktorý má aj horolezecký špeciál Bergtagen 38. V prípade Kebu ale nie je jediným materiálom, je tu zastúpený aj G-1000. Pri pohľade na chrbtový systém zaujmú na prvý pohľad aj tvarované drevené výstuhy. Určenie tohto batohu je celoročné, orientované na náročnejší treking. Je k dispozícii v dvoch veľkostných variantoch – 52 a 72 litrovom. Vyskúšal som menší z nich. dnes Ľubomír Mäkký Batohy
Túra Glarnské Alpy – k St. Martin cez Heidelpass Pri jednej návšteve v Salzburgu som si kúpil v miestnom kníhkupectve turistickú mapu od Kümmerly+Frey: Sargasenland, Liechtenstein, 1 : 60 000. Na prednej stránke bola fotka malej osady s kostolíkom v horách. Nič moc, len pár stavbičiek pod skalou. No z obrázku vyžarovalo pre mňa niečo, čo nedokážem popísať. Až raz som náhodou identifikoval miesto a zostal som prekvapený poznaním, že som sa práve ani veľmi ďaleko nevyskytol. Bohyňa príležitosti dala ponuku, ktorá sa neodmieta. včera Vladimír Mikuš Svet
Túra Slovenskou Saharou - Záhorácka magistrála Na Záhorí som už bol viackrát, ale nikdy s turistickým cieľom. Predsa len táto časť Slovenska nepatrí z morfologického hľadiska medzi najatraktívnejšie a človeka to láka skôr do kopcov. Takéto odsúdenie krajiny je však veľmi povrchné a krásne miesta sa nájdu naozaj všade, len treba mať otvorené oči a vnímať krajinu okolo seba. 19/08/19 Pavel Forgáč Biele Karpaty, Myjavská pahorkatina, +

Červíková 24/09/18 13:07 3 príspevky
    • Strážovské vrchy: dolina Strážovského potoka
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • Strážovský potok
    • ohnisko, latrína, drevené sedenie