Červíková

02.11.12
Pri našom októbrovom pobyte a potulkách Strážovskými vrchmi v okolí obce Mojtín sme pri túre z Mojtína do Mojtína cez Riedku prechádzali aj okolo chaty Červíková. Letmo sa uvádza v článku Prístrešky v doline Strážovského potoka. Udáva len, že je pre turistov uzavretá a o možnosti prespania, či len úkrytu pri nepriazni počasia sa nezmieňuje. Nad chatou však pri ohnisku stojí asi bývala kôlňa a tá takúto možnosť poskytuje.

- po zelenej značke od smerovníka pod Hrádkom za 20 minút,
- po zelenej značke od križovatky modrej a zelenej nad Zliechovom za 45 minút,
- po žltej značke zo sedla pod Strážovom za 50 minút.

Zelená značka od smerovníka pod Hrádkom pomaly stúpa dolinou Strážovského potoka. Pod vrchom Sokolie je oficiálne povolený skalolezecký terén. Z lesnej cesty značka zatáča doprava k smerovníku chata Červíková. Je tu kríž a samotnú chatu nevidno. Po pár metroch v lese prídeme k polorozpadnutému mostíku ponad potok a ocitneme sa pred uzatvorenou chatou. Za ňou je latrína. Musíme vystúpiť po celkom zachovaných betónových schodíkoch na malú terasu, kde je ohnisko a oproti nemu stojí mierne rozpadnutá dreváreň.

Má však kvalitnú strechu a po zatvorení dverí vznikne v prípade hustého dažďa veľmi prijateľný prístrešok na prenocovanie štyroch turistov. Podlaha je udupaná zem a tak karimatka musí byť samozrejmosťou. Ale bez nej sa, myslím si, nik nevyberie do lesa, ak plánuje prespať mimo chaty. Keďže prístrešok stojí pod stromami, myslím si, že by muselo veľmi zvláštne pršať, aby cez veľmi deravé steny napršalo dovnútra. Samozrejme, že v zime by sa tu dalo prespať len v kvalitnom spacom vaku, ale v lete to je vítaná možnosť strechy nad hlavou.

Značka pokračuje dosť strmo dohora do sedla pod Strážovom a za dažďa, či po ňom by som neodporúčal ísť po nej dolu. Dreva je v okolitom lese dosť a tak sa dá na dvoch lavičkách posedieť pri ohníku a pod strechu ísť spať, až sa nabažíme hviezdnej noci.

Keďže k chate prechádzame cez mostík, je jasné, že pod ním tečie potok. Myslím si, že voda z neho je vcelku pitná a po prevarení priam bezproblémová.

Červíková 24/09/18 13:07 3 príspevky

Túra Olbramovice – Prčice Minulý rok som 53. ročník pochodu Praha – Prčice vynechal pre iný, pre mňa významný pochod, no tento rok som bol pevne odhodlaný pokračovať na jednej zo 17 peších trás. Prisľúbili mi spoluúčasť aj Igor a Ivana, moji tradiční parťáci. No a do toho prišiel pricviknutý nerv po Veľkonočnej turistike a zrážka so slovenskou zdravotníckou realitou. Keď píšem tieto riadky koncom mája, ešte stále mám tri týždne do návštevy neurológa, lebo skorší termín vraj nie je! Odtrpel som si svoje na Tomášovom pochode na počesť Štefánika, a tak som dúfal, že podobne zvládnem aj tohtoročnú trasu pochodu Praha – Prčice, len plánovanú z Týnce nad Sázavou som zamenil za kratšiu z Olbramovic. 04/06/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistkou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. dnes Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie pešie okruhy 1. + 2. diel Keď vydavateľstvo DAJAMA začalo s edíciou Po Slovenskou, prvou lastovičkou bol sprievodca Najkrajšie pešie okruhy z roku 2013. V tomto roku vydavateľstvo pristúpilo k jeho opätovnému vydaniu s drobnými zmenami, okrem toho však vydalo pokračovanie a v pláne je aj tretí diel. Okružných trás na Slovensku sa dá urobiť naozaj veľa a tak sme sa pozreli, čo autorov knihy zaujalo tentokrát. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Lezenie Vareškovým hrebeňom na Slavkovský štít Je ešte len koniec marca, ale dobrá predpoveď napovedá zotrvanie teplého počasie aj počas najbližšieho víkendu. Rozhodli sme sa preto, že slnečnú sobotu využijeme na dlhšie odkladaný prechod hrebeňa, ktorý začína od Východnej Slavkovskej veže a smeruje na Slavkovský štít. Ide o pomerne známy Vareškový hrebeň, oddeľujúci Veľkú Studenú dolinu od Slavkovskej dolinky. včera Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry

Červíková 24/09/18 13:07 3 príspevky
    • Strážovské vrchy: dolina Strážovského potoka
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • Strážovský potok
    • ohnisko, latrína, drevené sedenie