Ľahká softshell bunda Ferrino Brandberg

28. 11. 2012
Talianske Ferrino poznáme najmä vďaka batohom. Nejaký ten čas však robia aj oblečenie, ktoré sa navonok prezentuje pod značkou HighLab. V prípade oblečenia však nejde o technické špecialitky, ako tomu je pri Ferrino HighLab batohoch, ale skôr o veci pre všeobecné outdoor použitie. Taká je aj ľahká softshell bunda Brandberg.

Dizajn

Bunda má priliehavý výrazne anatomicky tvarovaný strih. Tak, ako je to dnes v outdoore zvykom, siaha do pása. Dodáva sa v troch farebných vyhotoveniach – červenej, modrej a čiernej. Najvýraznejší vzhľad má prvý variant. Žiarivú červenú farbu dopĺňajú zipsy a manžety rukávov v kontrastujúcej azúrovej farbe. Svetlomodrá farba je tiež pomerne krikľavá, avšak už bez kontrastných prvkov. Pre tých, čo chcú viac splývať v outdoor dave, je k dispozícii čierna so šedými prvkami.

Nájdeme tu tri vrecká v klasickom rozložení – dve po stranách a jedno náprsné. Postranná dvojica je umiestnená trochu vyššie, aby neprekážala pri zapnutom bedrovom páse batoha. Zips je otočený rubom nahor, aby po zapnutí vytváral plochý dojem. Nejde však o vodeodolné vyhotovenie, ale dizajnový prvok. Z vnútornej strany sú vrecká tvorené z priedušnej mesh látky, takže po otvorení vreciek bunda odvetráva. Zipsy pre odvetranie v podpaží však bunda nemá, čo vnímam negatívne.

Bunda má viacero reflexných prvkov – dva veľmi výrazné sú na ramenách v mieste, kde začínajú rukávy. Menšie sú vo vrchnej časti zipsov vreciek a taktiež logá Ferrino a HighLab sú reflexné. Manžety rukávov sú jednoduché elastické úzke pásiky bez možnosti stiahnutia. Kapucňa je taktiež minimalistická – sťahovanie je len po obvode a šilt absentuje. Jej anatomické tvarovanie je však veľmi dobré, takže sedí na výbornú tak, ako aj celá bunda.

Materiály

Kľúčovou vlastnosťou tejto bundy je jej nízka hmotnosť. Pri veľkosti L výrobca uvádza 360 gramov, takže "gramári" zaostrite, keď sa pozeráte po softshell bunde, toto môže byť pre vás.

Nízka hmotnosť plynie z použitého materiálu, ktorým je HL Stretch Shield s vodným stĺpcom 10 000 mm, priedušnosťou 5 000 g/m2/24 h a mernou hmotnosťou 135 g/m2. Ide o trvojvrstvý laminát s mikroporéznou membránou HL. Podšívka je hladká bez vnútorného vlasu, takže izolačné schopnosti sú nižšie. Materiál predurčuje túto bundu skôr proti vetru ako zateplenie. Ako je bežné pri softshell bundách, švy nie sú podlepené, takže pri silnejšom daždi budú pretekať. Proti slabšiemu alebo krátkemu dažďu, či pri mrholení obstojí.

Všetky zipsy sú YKK s hladkým príjemným a presným chodom. Úchopy jazdcov sú predĺžené tenkou repkou zakončenou plastovým prvkom, aby bola možná manipulácia v rukaviciach.

Skúsenosti z používania

Bundu som používal niekoľko mesiacov v letnom a jesennom období. Za hlavnú prednosť považujem jej nízku hmotnosť a dobrú zbaliteľnosť. Je preto vhodná do cyklobatohu, či na letnú turistickú jednodňovku, keď je hmotnosť batoha dôležitá. Odolnosť voči vetru je veľmi dobrá a pri mrholení s prechodom do mierneho dažďa obstála tiež dobre. Oceňujem aj dobrý anatomický strih a dobre padnúcu kapucňu. Ako už bolo spomenuté vyššie, absencia odvetrávacích zipsov v podpaží nepoteší najmä z dôvodu použitého softshellu s membránou, vďaka čomu je bunda menej priedušná.

Ľahká softshell bunda Ferrino Brandberg 04/01/13 11:22 8 príspevkov

Test Hanwag Alverstone II GTX - moderné trekingové topánky AKTUALIZÁCIA – Nedajte sa zmiasť prvým dojmom, hoci tieto topánky vyzerajú technicky, svojím určením majú oveľa bližšie ku klasikám ako napr. Hanwag Alaska, než k topánkam do vysokých hôr. Rovnako ako Alaska, patria Alverstone II do trekkingového radu, sú kategórie B/C, majú rovnakú cenu, no vážia o takmer 200 g menej a majú výrazne odlišnú konštrukciu, ktorá sa podobá na minuloročnú novinku Tatra Light. 30/06/20 Ľubomír Mäkký Obutie
Podcast S Belom o Anjelovi na horách Belo počas nasledujúceho roka vystúpi na najvyššie kopce všetkých slovenských pohorí. Prečo sa tak rozhodol a čo to má spoločné s Dobrým Anjelom sa dozviete v 17. epizóde HIKING podcastu. 25/06/20 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bergans Trollhetta V5 75 – veľký trekingový batoh Spine2 je to hlavné, prečo sa tomuto batohu oplatí venovať pozornosť. Ide o odpružený chrbtový systém, ktorý tiež poskytuje značnú voľnosť pohybu. Pritom sa s ním celkom pohodlne nosia aj väčšie záťaže. Bergans tento batoh robí vo veľkostiach 75 a 95 litrov. My sme si vyskúšali menšiu z nich na víkendovke naťažko v Považskom Inovci – išlo o Kubkovu prvú dvojdňovku so spaním vonku. A ako to pri turistike s deťmi chodí, rodič musí takmer všetko odniesť sám. 24/06/20 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Kremnickým hrebeňom z kúpeľov do kúpeľov Pri poslednej výprave do Kremnických vrchov k runám na Velestúre som si uvedomil jeden fakt. Úsek červenej značky na juh od Troch krížov je moja terra incognita. A prázdnota v našich mapách láka, nutkanie zaplniť biele miesta je neodolateľné. A tak, keď sa mi neočakávane uvoľnil v predĺženom májovom víkende jeden a pol dňa, prekonávam vlastnú pohodlnosť a neváham. Neplánovane zbalím batoh. Môžem vyraziť za svojím spôsobom novým dobrodružstvom. včera Vladimír Mikuš Kremnické vrchy
Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. 03/07/20 Martina Haratíková Strážovské vrchy
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. 03/07/20 Miroslav Svítek Biele Karpaty

Ľahká softshell bunda Ferrino Brandberg 04/01/13 11:22 8 príspevkov
    • 360 g
  • Farebné kombinácie
    • červená, modrá, čierna
    • anatomický strih, farebná kombinácia, hmotnosť, zbaliteľnosť
  • Nepáči sa mi
    • obsencia odvetrávania v podpaží, nižšia priedušnosť