Čelný pohľad (autor foto: Anton Zahradník)
Čelný pohľad (autor foto: Anton Zahradník) Zatvoriť

Útulňa Útulňa pod Uchánkom

Táto zrubová útulňa sa nachádza na Chvojnickej pahorkatine, neďaleko obce Sobotište vo výške 516 m. Je relatívne nová, dokončili ju koncom minulého leta. Nenachádza sa priamo na turistickej značke, zato je pekne umiestnená pod borovicami takmer na kóte rovnomenného vrchu Uchánok.

Biele Karpaty: neďaleko obce Sobotište takmer na vrhole Uchánok
516 m n. m.
8 - 10 turistov
celoročná (bez vykurovacieho telesa), bez hospodára
100 m od útulne je neupravený prameň
oravec.jan(at)centrum.sk
obecsobotiste.sk/klub-slovenskych-turistov.as…
Spojenie
dolu lúkou k žltej značke, ďalej na rázcestie s červenou smer Kút a ďalej do Sobotišťa
Zrušené od
februára 2015

Koncom februára 2015 útulňa vyhorela do tla. Viac informácií nájdete v tejto reportáži.

Obnovená útulňa bola oficiálne otvorená 31. decembra 2015, aktuálne foto aj stav nájdete v diskusnom fóre.

Útulňu svojpomocne postavili členovia KST zo Sobotišťa a okolia. Na stavbu dreveného zrubu použili starší materiál, väčšinou z búračiek. Útulňa tak aj napriek tomu, že bola postavená koncom minulého leta, pôsobí starším dojmom a dobre zapadá do tohto kopaničiarskeho kraja.

V útulni sa nachádza stôl s lavicami a pozdĺž zadnej steny sú široké poschodové palandy na spanie. V prípade núdze poskytne nocľah aj 8-10 turistom. Bohužiaľ tu nie je žiadna možnosť prikúrenia v zime a tak je určená prevažne na letnú sezónu. Pravidlá používania útulne jasne a stručne informujú prichádzajúcich, samozrejmosťou je i návštevná kniha. Neďaleko útulne sú lavice so stolom a ohnisko.

Asi 100 m od útulne je neupravený (zatiaľ) prameň, ktorý by mohol byť zdrojom vody. Pre potreby turistov je vybudované suché WC asi 30 m od útulne.

Zo Sobotišťa po červenej značke smer Kút. Značka vedie po asfaltovej ceste. Asi po 2 km ju križuje žltá značka. Po nej treba pokračovať cestou vľavo a asi po 600 m sa dať lúkami prudko vpravo hore a okolo lesa až k útulni. Iná možnosť je pokračovať po asfaltke (už bez červenej) stále smerom na Kút a potom podľa mapy odbočiť vľavo ku kóte Uchánok.