Prístrešok v doline Čierny močiar

16. 02. 2013
Bachureň nie je veľmi známe pohorie v povedomí turistickej verejnosti, najmä nie tej z odľahlejších častí Slovenska. Častokrát pri výbere trasy hrá hlavnú úlohu otázka: „Kde prespať?“ A tak chcem priblížiť ďalšiu možnosť strechy nad hlavou v tomto peknom pohorí na východe republiky, v doline zvanej Čierny močiar neďaleko Nižného Slavkova.

Drevený prístrešok sa nachádza približne 4 km východne od obce Nižný Slavkov v doline potoka Čierny močiar na červenej turistickej značke smerom do sedla Bachureň. Nie je možné túto stavbu minúť alebo nevšimnúť si ju, keďže značka vedie priamo okolo nej.

Stavba je celá drevená, z troch strán obitá doskami, hoci s neutesnenými medzerami medzi nimi, a tak si vietor vždy nájde nejakú štrbinku. Hlavne, že nad hlavou je poriadna strecha, ktorá je z vlnitého plechu a vyzerá celkom novo, ako aj celá stavba. Teda ešte nejaký ten rok bude slúžiť, pokiaľ ju nezničí hrdza.

Interiér je nanajvýš skromný - lavice a v strede stôl. Podlaha je iba udupaná hlina a trčia z nej kamene, ktoré asi nebudú najlepším podkladom pre kvalitný spánok. Na laviciach sa asi tiež vyspí len málokto, pretože sú veľmi úzke.

Voda a okolie

Prameň sa nachádza hneď naproti tejto drevenej stavbe, na opačnej strane cesty. Ohnisko som si nevšimol, keďže som navštívil lokalitu, keď bolo všetko zasypané snehom, ale myslím si, že niekde v blízkosti sa nejaké určite bude nachádzať. Bez tlačenia sa tu vyspí skupinka 4 - 5 turistov s izolačnou podložkou na spanie (karimatka).

Pohorie Bachureň ponúka taktiež možnosť prenocovania v útulni Chotárna, ktorá patrí medzi najluxusnejšie vybavené útulne na Slovensku. Avšak môže sa stať, že bude obsadená alebo sa jednoducho sami rozhodnete pre menej komfortnú možnosť a voľba padne na tento prístrešok.

Prístrešok v doline Čierny močiar 23/10/13 21:20 2 príspevky

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Zbojníckym chodníkom: Tiesňavy a Obšívanka Nedeľa po skončení vlaňajšieho autorského Hiking stretnutia sa ohlásila slnečným počasím. Výhľad z okna počas raňajok sľuboval krásny deň, no meteorológovia varovali pred silným vetrom na malofatranskom hrebeni. Mala som zabezpečiť odvoz a následný pickup Soni a Ľubovi, ktorí sa chystali na hrebeň. Vietor však zmenil plány, a tak sme sa všetci spoločne s Mirom vybrali na pre mňa neznámu vychádzku Zbojníckym chodníčkom cez Tiesňavy a Obšívanku. dnes Daniela Mäkká Malá Fatra
Túra Kremnickým hrebeňom z kúpeľov do kúpeľov Pri poslednej výprave do Kremnických vrchov k runám na Velestúre som si uvedomil jeden fakt. Úsek červenej značky na juh od Troch krížov je moja terra incognita. A prázdnota v našich mapách láka, nutkanie zaplniť biele miesta je neodolateľné. A tak, keď sa mi neočakávane uvoľnil v predĺženom májovom víkende jeden a pol dňa, prekonávam vlastnú pohodlnosť a neváham. Neplánovane zbalím batoh. Môžem vyraziť za svojím spôsobom novým dobrodružstvom. 04/07/20 Vladimír Mikuš Kremnické vrchy
Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. 03/07/20 Martina Haratíková Strážovské vrchy

Prístrešok v doline Čierny močiar 23/10/13 21:20 2 príspevky
    • Bachureň: 4 km východne do sedla Bachureň červenou značkou od Nižného Slavkova
    • 4 - 5 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • 10 metrov od prístrešku na opačnej strane cesty
    • podlaha je kamenistá, strecha v dobrom stave, ochrana pred vetrom slabá