Prístrešok Prístrešok v doline Čierny močiar

Bachureň nie je veľmi známe pohorie v povedomí turistickej verejnosti, najmä nie tej z odľahlejších častí Slovenska. Častokrát pri výbere trasy hrá hlavnú úlohu otázka: „Kde prespať?“ A tak chcem priblížiť ďalšiu možnosť strechy nad hlavou v tomto peknom pohorí na východe republiky, v doline zvanej Čierny močiar neďaleko Nižného Slavkova.

Bachureň: 4 km východne do sedla Bachureň červenou značkou od Nižného Slavkova
698 m n. m.
4 - 5 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom
trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
10 metrov od prístrešku na opačnej strane cesty
Dalšie info
podlaha je kamenistá, strecha v dobrom stave, ochrana pred vetrom slabá

Drevený prístrešok sa nachádza približne 4 km východne od obce Nižný Slavkov v doline potoka Čierny močiar na červenej turistickej značke smerom do sedla Bachureň. Nie je možné túto stavbu minúť alebo nevšimnúť si ju, keďže značka vedie priamo okolo nej.

Stavba je celá drevená, z troch strán obitá doskami, hoci s neutesnenými medzerami medzi nimi, a tak si vietor vždy nájde nejakú štrbinku. Hlavne, že nad hlavou je poriadna strecha, ktorá je z vlnitého plechu a vyzerá celkom novo, ako aj celá stavba. Teda ešte nejaký ten rok bude slúžiť, pokiaľ ju nezničí hrdza.

Interiér je nanajvýš skromný - lavice a v strede stôl. Podlaha je iba udupaná hlina a trčia z nej kamene, ktoré asi nebudú najlepším podkladom pre kvalitný spánok. Na laviciach sa asi tiež vyspí len málokto, pretože sú veľmi úzke.

Voda a okolie

Prameň sa nachádza hneď naproti tejto drevenej stavbe, na opačnej strane cesty. Ohnisko som si nevšimol, keďže som navštívil lokalitu, keď bolo všetko zasypané snehom, ale myslím si, že niekde v blízkosti sa nejaké určite bude nachádzať. Bez tlačenia sa tu vyspí skupinka 4 - 5 turistov s izolačnou podložkou na spanie (karimatka).

Pohorie Bachureň ponúka taktiež možnosť prenocovania v útulni Chotárna, ktorá patrí medzi najluxusnejšie vybavené útulne na Slovensku. Avšak môže sa stať, že bude obsadená alebo sa jednoducho sami rozhodnete pre menej komfortnú možnosť a voľba padne na tento prístrešok.