Test

Turistické mačky

05.11.03
Prichádza zima a sneh a s tým i problémy pohybu po horách. Nebezpečie zľadovatelých, či len ušliapaných chodníčkov je veľké a vibramová podrážka na takomto povrchu vôbec nedrží. Spomeňme si len na smrtelný úraz z konca minulej zimy, keď skúsený skautský vodca zahynul po pošmyknutí sa na zľadovatelom chodníku a následnom páde po svahu.

Horolezecké mačky sú príliš velké a drahé a nevhodné pre bežnú turistiku (dajú sa pripevniť iba na špeciálnu obuv). Riešením môžu byť turistické mačky, vyrobené z pevného plechu a dobre pripevniteľné na normálnu turistickú topánku. Štyri hroty dobre držia a systém pripevnenia na topánku je rýchlo a spoľahlivo aplikovateľný. Plocha mačiek je profilovaná tak, aby sa zaprela do podpätku topánky a tým zabezpečila pevnú fixáciu i pri prudkých zostupoch. Tieto mačky rozhodne nie sú náhradou za horolezecké mačky a preto rozsah ich použitia je len pre bežnú horskú turistiku.

Mačky z 3 mm plechu vážia asi 400 g a môžete ich pokojne nosiť vo vrecku vetrovky. Mačky sme si zakúpili asi pred tromi rokmi na jednej fatranskej chate a spoľahlivo nám slúžia doteraz. Pokiaľ ste domáci majster a máte primerané vybavenie, nemalo by byť veľký problém si ich vyrobiť aj doma.

Turistické mačky 30/01/18 06:27 424 príspevkov

Príbeh Smrť v konzerve Keď som sa v 1971 vrátil z vojny, zostali mi spomienky na kamaráta Juriho, s ktorým sme spolu slúžili v Hodoníne pri delostreleckej batérii a s ktorým sme spolu zažili naozaj správne vandrácke chvíle pri vojenských cvičeniach v teréne. Juraj pochádzal z Trenčína a poviem vám, že keď sme sa spolu ocitli v kasárňach v Hodoši, ihneď sme vedeli, že sa stretli dvaja trampi. No, a tak sme spolu odolávali kreténskemu mechanizmu a môžem s kľudom povedať, že sme odolali. 20/03/20 Boro Tomis Príbehy
Príbeh Ako sme držali bobríka hladu Raz, keď sme vandrovali kdesi v Slovenskom rudohorí, večer, sediac pri ohni a oddychujúc po celodennom trmácaní sa, sme začali spomínať na naše krátke, ale o to nezabudnuteľnejšie členstvo v Skautingu. Boli sme vtedy veľmi mladí a Skauting bol v tej dobe zakázaný, a tak sa naše spomienky točili iba okolo niektorých akcií, ktoré nám utkveli v pamäti. 21/02/20 Boro Tomis Príbehy
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch, je postavený a začína na ňom bežná prevádzka. 12/10/19 Boro Tomis Správy

Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. dnes Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy
Túra Hrebeňovka Bielych Karpát Biele Karpaty sú ďalším pohorím, ktoré mám veľmi rád, a tak ďalší viacdňový prechod mieril automaticky sem. Logickým začiatkom pre hrebeňovku pohoria by bol Lyský priesmyk nad obcou Lysá pod Makytou, kde Biele Karpaty začínajú. Obísť však najkrajšiu časť pohoria v oblasti Vršatských bradiel by bola škoda, a tak som sa rozhodol začať v meste Púchov. včera Pavel Forgáč Biele Karpaty
Túra Z Polomky do Tisovca v marcovom snehu V poslednom období ma zaujal Národný park Muránska planina, v ktorom som túto zimu bol viackrát. Vybral som sa na túru práve sem. Keďže rád chodím tam, kde som ešte nebol, vyskúšal som trasu z Polomky cez Fabovu hoľu do Tisovca. Počasie prialo dokonale, a tak hor sa za dobrodružstvom. 04/04/20 Martin Birka Veporské vrchy