McNETT Freesole – lepidlo na podrážky

29.05.13
Oprava staršieho vybavenia nie je dnes práve v móde. Výrobcovia by chceli, aby sme radšej kúpili nové. Keď si však človek zvykne na svoju výbavu, nerád sa jej vzdáva. Také dobre vychodené topánky sú na nezaplatenie, najmä ak sa ešte celkovo nerozpadávajú, ale už sa začína napríklad odliepať podrážka. Kým ešte voda, drobné kamienky a prach v kombinácii s mechanickým namáhaním nedokonali dielo skazy, stačí vhodne zalepiť. Komu sa nechce k obuvníkovi, môže siahnuť napríklad po lepidle McNETT Freesole.

Lepidlo Freesole je určené na opravy odlepených podošiev a iných súčastí podrážok na turistických topánkach. Najlepšie sa hodí na lepené podrážky – najčastejšie ich majú tuhšie topánky vyššej kategórie. Poslúži aj na podrážky vyrábané technológiou vstrekovaného polyuretánu, napr. polovičky alebo ľahké turistické topánky. V druhom prípade sú opravy zložitejšie, pretože podrážky takýchto topánok výrobcovia často tvoria z dielcov rôzneho tvaru a tvrdosti.

Freesole je lepidlo na báze polyuretánu, ktoré tvorí pevný vodeodolný elastický spoj. Súčasťou balenia je okrem tuby s lepidlom aj malý štetec na rozotieranie lepidla a jedna plastová rukavica. V balení nájdete aj obrázkový návod na použitie a z vonkajšej strany je prilepený návod v slovenčine. Podľa výrobcu trvá tvrdnutie 12 až 48 hodín v závislosti od veľkosti spoja. Taktiež je možné použitie akcelerátora McNETT Cotol 240, čím sa doba tuhnutia skráti na približne 2 hodiny.

Lepidlo som použil na opravu poltopánok LaSportiva. Podrážka zo vstrekovaného polyuretánu sa začala odliepať po dvoch rokoch intenzívneho používania. Okrem tejto vady a mierne ošúchaného výzoru sú však topánky takmer úplne v poriadku. Podľa návodu je potrebné lepené povrchy vyčistit a zdrsniť. To však nebolo práve jednoduché, a tak som vnútro trhliny len poriadne umyl, dobre vysušil a trochu "postrašil" brúsnym papierom. Dovnútra som následne vytlačil primerané množstvo lepidla, pomocou štetca som ho porozotieral a v rámci možností nechal odvetrať. Následne som vzal baliacu potravinovú fóliu a spolu so špajdľou som topánku zaviazal tak, aby okraj podrážky bol čo najviac pritlačený k zvršku topánky. Topánku som odložil, aby mal lep čas vytuhnúť. Potom som na celú vec zabudol, a tak som topánku vyslobodil až po pár dňoch.

Výsledok vidieť na obrázku. Nie je to stopercentné a aj to trochu zhoršilo vzhľad topánky, no spoj bezproblémovo drží. Nadbytočné lepidlo by sa síce dalo odstrániť vhodným riedidlom, no s tým sa mi nechcelo hrať. Podstatné je, že podrážka drží, za mokra v nej už nič neločká, a tak považujem opravu za úspešnú. Verím, že poltopánky poslúžia ešte minimálne jednu sezónu.

McNETT Freesole – lepidlo na podrážky 10/07/13 06:23 20 príspevkov

Túra Vyvieranie a Demänovská hora – skryté poklady Demänovskej doliny Demänovská dolina patrí medzi najnavštevovanejšie horské lokality na Slovensku. Napriek tomu je možné aj tu nájsť zákutia, kde stretnete minimum ľudí, hoci známe miesta praskajú vo švíkoch. Jednou z takýchto lokalít je tiesňava Vyvieranie. Po jej absolvovaní je možné pokračovať na Pusté, Krakovu hoľu alebo opačne na Demänovskú horu. My sme si s Kubkom vybrali druhú možnosť. Ide o nenáročnú túru, ktorú môžete ísť celý deň v ležérnom tempe, prípadne ju svižnejšie obehnete za poobedie. 26/09/19 Ľubomír Mäkký Nízke Tatry
Recenzia Detská nepremokavá bunda Skogstad Vadsø S nárastom výkonnosti dieťaťa rastú nielen prejdené kilometre a nastúpané metre, ale aj nutnosť kvalitnej výbavy. Ako bunda už nestačí lepší pršiplášť z hypermarketu, treba už serióznejšiu. Jednak s ohľadom na hmotnosť, ale aj šírku použitia – či už do veterného alebo daždivého počasia. Hoci osemročné dieťa sa ešte nepotí ako dospelák, už treba brať ohľad aj na priedušnosť. Tento rok Kubko preto nosí bundu Vadsø od Nórskeho Skogstad. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Test JetBoil Zip – sada variča a hrnca s výmenníkom Váži to necelých 600 gramov a "vnútri" je takmer 12 litrov horúceho čaju. Čo je to? No predsa kompaktná sada variča, hrnca a malej plynovej kartuše. Sedí to samozrejme za podmienky, že máte po ruke počas túry zdroj pitnej vody. Takýmto sadám sa tiež hovorí PCS – personal cooking system, po našom varná sada pre jednotlivca. Prinášame predstavenie najmenšieho modelu značky JetBoil, modelu Zip. 11/09/19 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo

Správa Novela zákona o lesoch by mala pomôcť ochrane prírody Minulý týždeň schválil parlament popri novele zákona o ochrane prírody a krajiny aj novelu zákona o lesoch. Tá obsahuje viaceré ustanovenia, ktoré môžu pomôcť ochrane prírody. Paradoxne ide o prvý všeobecne záväzný právny predpis definujúci bezzásahový režim v slovenskej legislatíve. Okrem iného sa zaoberá ochranou pralesov a pralesových zvyškov, povoľuje tiež pasenie hospodárskych zvierat na lesných pozemkoch, ak si to vyžaduje program starostlivosti o chránené územie. Podľa zákona o ochrane prírody sa budú schvaľovať programy starostlivosti na územiach NATURA 2000. včera Soňa Mäkká Správy
Ferrata Dolomity – Tofana di Mezzo a Tofana di Dentro Tofany sú jednou z najznámejších častí Dolomitov. Výstup na Tofanu di Rozes som opísal v minulom článočku, v tomto opíšem okruh cez Tofanu di Mezzo a Tofanu di Dentro, ktorý som absolvoval hneď ďalší deň. Až večer pred túrou som si pozrel odhadované časy ferrát a trochu som sa naľakal. Naštudoval som si zopár ústupových trás, avšak dúfal som, že okruh zvládnem celý podľa pôvodného plánu. včera Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

McNETT Freesole – lepidlo na podrážky 10/07/13 06:23 20 príspevkov
    • McNETT
    • Freesole
    • lepidlo
    • lepidlo na báze polyuretánu
  • Hmotnosť
    • 28 g
    • 8 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.