McNETT Freesole – lepidlo na podrážky

29. 05. 2013
Oprava staršieho vybavenia nie je dnes práve v móde. Výrobcovia by chceli, aby sme radšej kúpili nové. Keď si však človek zvykne na svoju výbavu, nerád sa jej vzdáva. Také dobre vychodené topánky sú na nezaplatenie, najmä ak sa ešte celkovo nerozpadávajú, ale už sa začína napríklad odliepať podrážka. Kým ešte voda, drobné kamienky a prach v kombinácii s mechanickým namáhaním nedokonali dielo skazy, stačí vhodne zalepiť. Komu sa nechce k obuvníkovi, môže siahnuť napríklad po lepidle McNETT Freesole.

Lepidlo Freesole je určené na opravy odlepených podošiev a iných súčastí podrážok na turistických topánkach. Najlepšie sa hodí na lepené podrážky – najčastejšie ich majú tuhšie topánky vyššej kategórie. Poslúži aj na podrážky vyrábané technológiou vstrekovaného polyuretánu, napr. polovičky alebo ľahké turistické topánky. V druhom prípade sú opravy zložitejšie, pretože podrážky takýchto topánok výrobcovia často tvoria z dielcov rôzneho tvaru a tvrdosti.

Freesole je lepidlo na báze polyuretánu, ktoré tvorí pevný vodeodolný elastický spoj. Súčasťou balenia je okrem tuby s lepidlom aj malý štetec na rozotieranie lepidla a jedna plastová rukavica. V balení nájdete aj obrázkový návod na použitie a z vonkajšej strany je prilepený návod v slovenčine. Podľa výrobcu trvá tvrdnutie 12 až 48 hodín v závislosti od veľkosti spoja. Taktiež je možné použitie akcelerátora McNETT Cotol 240, čím sa doba tuhnutia skráti na približne 2 hodiny.

Lepidlo som použil na opravu poltopánok LaSportiva. Podrážka zo vstrekovaného polyuretánu sa začala odliepať po dvoch rokoch intenzívneho používania. Okrem tejto vady a mierne ošúchaného výzoru sú však topánky takmer úplne v poriadku. Podľa návodu je potrebné lepené povrchy vyčistit a zdrsniť. To však nebolo práve jednoduché, a tak som vnútro trhliny len poriadne umyl, dobre vysušil a trochu "postrašil" brúsnym papierom. Dovnútra som následne vytlačil primerané množstvo lepidla, pomocou štetca som ho porozotieral a v rámci možností nechal odvetrať. Následne som vzal baliacu potravinovú fóliu a spolu so špajdľou som topánku zaviazal tak, aby okraj podrážky bol čo najviac pritlačený k zvršku topánky. Topánku som odložil, aby mal lep čas vytuhnúť. Potom som na celú vec zabudol, a tak som topánku vyslobodil až po pár dňoch.

Výsledok vidieť na obrázku. Nie je to stopercentné a aj to trochu zhoršilo vzhľad topánky, no spoj bezproblémovo drží. Nadbytočné lepidlo by sa síce dalo odstrániť vhodným riedidlom, no s tým sa mi nechcelo hrať. Podstatné je, že podrážka drží, za mokra v nej už nič neločká, a tak považujem opravu za úspešnú. Verím, že poltopánky poslúžia ešte minimálne jednu sezónu.

McNETT Freesole – lepidlo na podrážky 09/10/19 11:16 21 príspevkov

Recenzia Fjällräven Vidda Pro Ventilated nohavice a bunda Turistické nohavice do hustých lesov, k táborovému ohňu, na túlačky v miernejšom tempe, na predieranie divočinou bez chodníkov. Podobné staršiemu modelu Barents Pro, vylepšené o spodnú manžetu, ktorá čiastočne nahradí návleky, odvetrávacie zipsy na bokoch a malé elastické diely, ktoré zlepšujú fit bez vplyvu na odolnosť. Zálesákom poskočí srdce pri možnosti pevného umiestnenia noža či zavesenie malej sekerky. Predstavujeme nohavice Fjällräven Vidda Pro Ventilated a rovnomennú bundu. 20/05/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Bergans Rondane 30 – pánsky batoh na jednodňovky Vyšší ľudia majú pri menších batohoch často problém krátkeho chrbtového systému – keď batoh na ramenách sedí dobre, bedrový pás ide často cez pupok, čo nie je práve pohodlné, mení to ťažisko a nevhodne zaťažuje chrbticu. Batoh Rondane 30 má preto predĺžený a výškovo nastaviteľný chrbtový systém. Okrem toho má na turistický batoh nadštandardnú výbavu a je pomerne ľahký. Testovali sme ho počas množstva jarných potuliek lesmi Malých Karpát, keď by sme inak boli boli na jarných skialpoch, no sezóna koronavírusu to veľmi neumožňovala. 06/05/20 Ľubomír Mäkký Batohy
Rada Vyberte si túru vo vašom okrese Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Cez veľkonočné obdobie sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu možného šírenia koronavírusu a obmedzila voľný pohyb mimo okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť. 12/04/20 Ľubomír Mäkký Zdravie

Túra NCH osadami Krásna nad Kysucou V článku by som vás chcela pozvať na nenáročnú prechádzku okolím horských osád patriacich ku Krásnu nad Kysucou. Niekoľko z nich sme po prvýkrát navštívili v októbri minulého roka počas pekného babieho leta. Osady sú roztrúsené v pohorí Javorníkov smerom k Vojtovmu vrchu a Kykuli. Trasu sme volili tak, aby sme si urobili okruh. dnes Jana Bílešová Javorníky
PR Aj tvoje outdoorové oblečenie do prírody môže byť ekologické Čo je ekologická móda? Ohľaduplná výroba, ktorá berie pri svojej produkcii do úvahy svoj dopad na životné prostredie. Módny priemysel je druhým najväčším znečisťovateľom našej planéty, hneď po ropnom priemysle. Dnešný rýchly životný štýl a extrémne nakupovanie vo veľkých obchodných reťazcoch produkuje enormné množstvo odpadu, a to aj v odevnom priemysle. včera sponzorovaný článok Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (6) – Javorina Sú to len tri či štyri ľudské generácie - a ako sa život zmenil! Na lazoch vo Veporských vrchoch mohol byť predlohou obrazov Martina Benku. Ubehlo ledva 100 rokov. Z výhonku na okraji lúky je statná jedľa, lúka tu už nie je, celkom zarástla. Ľudí, čo ju kosievali, zomlela vojna a spoločenské prevraty. Laznícky život sa ako-tak udržal v nižších polohách. Vysoko v horách nemali šancu ani najtvrdšie mozole. Ich jedinými pamätníkmi sú rumoviská a jedna malá biela kaplnka. včera Matúš Morong Stolické vrchy, Veporské vrchy

McNETT Freesole – lepidlo na podrážky 09/10/19 11:16 21 príspevkov
    • McNETT
    • Freesole
    • lepidlo
    • lepidlo na báze polyuretánu
  • Hmotnosť
    • 28 g
    • 8 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.