Chata

Chata vo Chválení

15.06.13
Obec Tekovská Breznica na Pohroní v roku 2008 zrekonštruovala vo Chválenskej doline v juhozápadnej časti Štiavnických vrchov chatu pre turistické účely. O obecnú chatu vo Chválení sa starajú miestni turisti z Klubu slovenských turistov Tekovská Breznica a poloha objektu ponúka nenáročné výlety po Chránenej krajinnej oblasti Štiavnické vrchy.

- z Tekovskej Breznice (vlak, bus) po zelenej značke cez obec do Chválenskej doliny (bez značky) ku chate v tesnej blízkosti údolnej cesty,
- z Devičian (bus) po zelenej značke cez loveckú vilku Žuhračka a na rázcestí pod Rakovcom treba pokračovať po výraznej lesnej ceste bez značky do Chválenskej doliny,
- z Pukanca (bus) po zelenej značke cez Krížny buk a modrou cez vrchy Ťatiar a Agraš po rázcestie pod Rakovcom na neznačenú lesnú cestu do Chválenskej doliny,

Novopostavená chatka ponúka 11 lôžok na poschodí a má zariadenú vlastnú kuchynku. Pred chatou je ohnisko, jazierko a latrína. V máji býva chata vo Chválení využívaná ako občerstvovací bod (guľáš, pivo, nealko) počas výročného turistického pochodu na Žuhračku. Nocľah stojí 10,- € za celý objekt. Poniže chatky stojí opustený ovčín.

Zdroj vody je priamo pri objekte a pred chatkou sa nachádza taktiež malé jazierko poniže ohniska.

Zaujímavosti okolia

- vrch Hrádok (445 m) so zaniknutým hradom Breznica,
- Putikov vŕšok (432 m) s jaskyňou Sezam a s najmladšou slovenskou sopkou,
- Tekovská Breznica (zaujímavosti obce, ľudová architektúra),
- lovecká vila Žuhračka (Žuhráčka) grófa Rudolf von Schöllera z Levíc z roku 1920,
- diviačia a danielia chovná a poľovná zvernica Štátnych lesov SR na svahoch Priesila,
- lovecká chata Močiar s jazierkami na území súkromnej zvernice,
- Pukanec, slobodné kráľovské banské mesto (vinice, pukanská keramika, banícky náučný chodník),
- Turčanov mlyn, expozícia mlynárstva Tekovského múzea Levice,
- Bohunice (chátrajúci kaštieľ s chráneným parkom),
- Čajkov (náučný chodník Čajkovské bralie v Sovej doline /údolie Podlužianky/),
- Krivín (Slovenská brána /prielom Hrona/, hradisko),
- Hronský Beňadik (Benediktínske opátstvo-kláštor a gotický chrám),
- Nová Baňa, slobodné kráľovské banské mesto.

Webová stránka chaty

Chata vo Chválení 15/06/13 22:17 3 príspevky

Prístrešok Chata Lesov SR Dudáš Od ukončenia prevádzky horského hotela Poľana sa možnosti úkrytu pred nečasom v najvyšších polohách Poľany dosť obmedzili. Z hotelového komplexu ostal funkčný len bufet, ale neposkytuje ubytovanie. Možnosť prístrešia v oblasti kaldery Poľany ponúka lesnícka chata Dudáš, pri ktorej stojí kvalitný altánok. 30/11/19 Tomáš Trstenský Poľana
Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy

Túra Jaskyňa v Skalke - tip na výlet s deťmi na Spiši Našu trilógiu hľadania verejnosti voľne prístupných jaskýň Belianských Tatier a Spišskej Magury zavŕšime Jaskyňou v Skalke. Ide o poslednú sprístupnenú jaskyňu v rámci danej lokality. Neobmedzený pohyb pri pátraní nám zabezpečí fakt, že sa budeme nachádzať mimo ochranného pásma Pieninského národného parku. dnes Roman Matkovčík Jaskyne
Podcast Lofoty: Voda bola úplne všade, aj tam kde sme nechceli Či ide o Aljašku alebo Škandináviu, na severských destináciách fasicuje veľkosť krajiny a počas túr odľahlosť od civilizácie v porovnaní so slovenskými horami, či Alpami. V 13. epizóde HIKING podcastu sa rozprávame o Nórsku, ktoré k severskej odľahlosti pridáva ďalší rozmer – more. Reč je konkrétne o trekkingu na Lofotoch a hosťami sú Kika Miholeková s Palim Olejníkom, ktorí boli na týchto ostrovoch začiatkom septembra tohto roka. dnes Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy

Chata vo Chválení 15/06/13 22:17 3 príspevky
    • Štiavnické vrchy: Chválenská dolina nad Tekovskou Breznicou (mimo TZT)