Predstavenie

Revivex – čistenie a impregnácia topánok

10.07.13
Pri jarnom prezeraní svojej obuvi som s hanbou zistila, že jesennému uloženiu mojich ľahších turistických topánok nepredchádzalo vyčistenie a impregnácia. Rýchlo som sa to teda pokúsila napraviť. Impregnácií sme za tie roky vyskúšali mnoho a nemáme konkrétny obľúbený prípravok. Tentoraz sme dostali na vyskúšanie Revivex, konkrétne dvojicu čistič a impregnáciu.

Čistiaci prostriedok Revivex Cleaner je určený na čistenie a odstránenie zašlých nánosov blata a škvŕn z koženej a syntetickej obuvi s membránami. Doposiaľ som zvykla čistiť topánky len vlažnou vodou a výsledok bol vždy úplne v pohode, takže som mierne skeptická, či má takýto prostriedok vôbec opodstatnenie.

Revivex Proofing Spray je impregnácia na báze vody, je určená na topánky z nubuku, semiša, textilu a ich kombinácií. Podľa výrobcu nezanáša póry v materiáli, nemení farbu a nezanecháva škvrny po aplikácii.

Obe fľaštičky majú zhodne 117 ml a sú vybavené mechanickým rozprašovačom. Ten sa mi páči viac ako hubkový aplikátor, ktorý používa napr. impregnácia Nikwax.

Čistenie

Obe topánky som najprv umyla pod vodou s použitím jemnej hubky. Neboli nejako extra špinavé, tak som bola zvedavá, či po aplikácii čistiaceho prostriedku budú vyzerať čistejšie, ako po tomto prvom zákroku. Jednu topánku som umyla druhýkrát len vodou s použitím kefky. Na druhú som nastriekala Revivex a tiež čistila kefkou. Prípravok veľmi rýchlo vsiakal a nevytváral žiadnu penu, ktorú som podvedome čakala. Každopádne som topánku svedomite vydrhla a opláchla. Keď obe uschli, porovnala som ich. Musím uznať, že topánka po prípravku bola o niečo čistejšia a so živšou farbou. Rozdiel však nie je výrazný. Prostriedok by možno mal väčšiu šancu sa prejaviť, keby som mala topánky zašpinené lepkavým blatom. Pre moje bežné použitie ma však prostriedok nepresvedčil.

Impregnácia

Topánky som sušila von v tieni. Keď boli úplne suché, nastriekala som na ne impregnačný sprej. Nádobku treba potriasť a sprejovať rovnomerne po celom povrchu topánky. Špeciálnu pozornosť treba venovať švom, ja som sa extra zamerala na prednú časť topánky, ktorá sa mi pod jazykom trochu krčí a vzniká tam ryha, kde mi potom stojí voda. Prípravok necháme vsiaknuť po dobu 5 minút, čo nevsiaklo, treba utrieť handričkou a topánky nechať už finálne doschnúť. Po tejto procedúre som topánky ešte nemala vonku, takže osobne neviem posúdiť účinok impregnácie, ale manžel sprej používa už dlhšie na staršie topánky Kayland Apex Rock. Impregnuje ich pomerne často, lebo už mu trochu do nich tečie a najmä dlho schnú, čo naznačuje, že zvršok nasaje veľa vody. S výsledkom je spokojný, pretože doba schnutia topánok sa dosť skrátila. Topánky tiež vydržia dlhšie odolávať prenikaniu vody, pozitívne sa to prejavuje najmä pri pochode premočeným snehom.

Na konci leta pridám aj svoje postrehy. Zatiaľ môžem len konštatovať, že impregnácia neovplyvnila výzor topánok po farebnej stránke tak, ako to zvyknú krémové impregnácie.

Revivex – čistenie a impregnácia topánok 08/10/14 06:17 1 príspevok

Túra Belianske Tatry – zimná túra na Chatu Plesnivec Horské chaty sú tradične obľúbený cieľ, a tak sa aj predposledný deň zimných prázdnin, ktorý trávime v Tatrách, rozhodujeme práve pre túry na ne. Delíme sa na dve výkonnostné družstvá, osemročný Kubko ide s tatom na Chatu pri Zelenom plese, štvorročný Maťko so mnou na Chatu Plesnivec. 20/02/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa NP Muránska planina by mal mať oveľa viac bezzásahového územia Národný park Muránska planina by mal byť tretím slovenským národným parkom so zonáciou. Jej návrh predstavilo ministerstvo životného prostredia tento týždeň. Polovica územia parku by mala ležať v bezzásahovej zóne. Doteraz sa nezasahovalo na necelých 13 % rozlohy NP. 13/02/20 Soňa Mäkká Správy
Rada Ako vystrojiť deti na zimnú túru – predškoláci a školáci Prešlo niekoľko rokov od našich predchádzajúcich tipov na to, ako deti vystrojiť na túru v zimných podmienkach. Vtedy sme sa zamerali na malé deti, ktoré sme na túru vzali na sánkach, v kočíku či v nosiči. Pri deťoch, ktoré čo-to prejdú po vlastných, treba oblečenie a výstroj poňať inak. Tu je niekoľko tipov z našich skúseností. 06/02/20 Soňa Mäkká Začíname

VHT Nepál: Tri sedlá alebo za 6 dní 6 x cez 5000 m Takmer každý, kto má rád turistiku, tam už bol. Dokonca tam bolo aj veľké množstvo takých, ktorí do hôr inak nechodia, len chcú mať zavesenú fotku doma, v práci, na sociálnej sieti, najlepšie všade. Tri sedlá v oblasti Solokhumbu predstavujú o niečo náročnejší, menej chodený, ale o to krajší variant v porovnaní s Gokyo alebo EBC trekom. Pri troche dobrej vôle a rozumnom časovaní nástupov sa dá väčšina úsekov absolvovať nerušene. Stále platí, že krásne kopce v NP Sagarmatha je možné vychutnať si v atmosfére, ktorá nie je skazená organizovanými stádami. Stačí si privstať. dnes Michal Gaboň Svet
Túra Zimné krásy pohoria Vtáčnik Pohorie Vtáčnik možno na prvý pohľad na mape veľmi nevyniká medzi ostatnými pohoriami a ten, kto ho nepozná, možno vybehne na najvyšší vrch, ale ďalej už pohorie neskúma. Najlepšie to vidieť v zime, keď sú cestičky na najvyšší bod vychodené, ale v iných častiach pohoria sa sotva dá nájsť nejaká ľudská stopa. Pritom je od vrcholu Vtáčnik len asi 15 minúť chôdze vzdialený vrch Kláštorská skala, ktorej vrchol tvorí zaujímavé skalné mesto. A toto je jedna veľká jedinečnosť pohoria. včera Pavel Forgáč Vtáčnik
VHT Mengusovský Volovec – okruh cez Žabie plesá Ako turista začiatočník, postupne objavujúci krásy Vysokých Tatier, som sa dostal do situácie, kedy mi Ostrva a Svišťovka nestačili, no Kriváň či Rysy boli ešte príliš vysoko. Keďže ma turistika pochytila pomerne ďaleko od mladosti, do atletických výkonov sa už nevrhám po hlave a k svojim limitom sa radšej približujem pomaly a opatrne. 23/02/20 Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry

Revivex – čistenie a impregnácia topánok 08/10/14 06:17 1 príspevok
    • McNETT
    • Revivex
    • impregnácia
    • 8 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.