Predstavenie

Revivex – čistenie a impregnácia topánok

10.07.13
Pri jarnom prezeraní svojej obuvi som s hanbou zistila, že jesennému uloženiu mojich ľahších turistických topánok nepredchádzalo vyčistenie a impregnácia. Rýchlo som sa to teda pokúsila napraviť. Impregnácií sme za tie roky vyskúšali mnoho a nemáme konkrétny obľúbený prípravok. Tentoraz sme dostali na vyskúšanie Revivex, konkrétne dvojicu čistič a impregnáciu.

Čistiaci prostriedok Revivex Cleaner je určený na čistenie a odstránenie zašlých nánosov blata a škvŕn z koženej a syntetickej obuvi s membránami. Doposiaľ som zvykla čistiť topánky len vlažnou vodou a výsledok bol vždy úplne v pohode, takže som mierne skeptická, či má takýto prostriedok vôbec opodstatnenie.

Revivex Proofing Spray je impregnácia na báze vody, je určená na topánky z nubuku, semiša, textilu a ich kombinácií. Podľa výrobcu nezanáša póry v materiáli, nemení farbu a nezanecháva škvrny po aplikácii.

Obe fľaštičky majú zhodne 117 ml a sú vybavené mechanickým rozprašovačom. Ten sa mi páči viac ako hubkový aplikátor, ktorý používa napr. impregnácia Nikwax.

Čistenie

Obe topánky som najprv umyla pod vodou s použitím jemnej hubky. Neboli nejako extra špinavé, tak som bola zvedavá, či po aplikácii čistiaceho prostriedku budú vyzerať čistejšie, ako po tomto prvom zákroku. Jednu topánku som umyla druhýkrát len vodou s použitím kefky. Na druhú som nastriekala Revivex a tiež čistila kefkou. Prípravok veľmi rýchlo vsiakal a nevytváral žiadnu penu, ktorú som podvedome čakala. Každopádne som topánku svedomite vydrhla a opláchla. Keď obe uschli, porovnala som ich. Musím uznať, že topánka po prípravku bola o niečo čistejšia a so živšou farbou. Rozdiel však nie je výrazný. Prostriedok by možno mal väčšiu šancu sa prejaviť, keby som mala topánky zašpinené lepkavým blatom. Pre moje bežné použitie ma však prostriedok nepresvedčil.

Impregnácia

Topánky som sušila von v tieni. Keď boli úplne suché, nastriekala som na ne impregnačný sprej. Nádobku treba potriasť a sprejovať rovnomerne po celom povrchu topánky. Špeciálnu pozornosť treba venovať švom, ja som sa extra zamerala na prednú časť topánky, ktorá sa mi pod jazykom trochu krčí a vzniká tam ryha, kde mi potom stojí voda. Prípravok necháme vsiaknuť po dobu 5 minút, čo nevsiaklo, treba utrieť handričkou a topánky nechať už finálne doschnúť. Po tejto procedúre som topánky ešte nemala vonku, takže osobne neviem posúdiť účinok impregnácie, ale manžel sprej používa už dlhšie na staršie topánky Kayland Apex Rock. Impregnuje ich pomerne často, lebo už mu trochu do nich tečie a najmä dlho schnú, čo naznačuje, že zvršok nasaje veľa vody. S výsledkom je spokojný, pretože doba schnutia topánok sa dosť skrátila. Topánky tiež vydržia dlhšie odolávať prenikaniu vody, pozitívne sa to prejavuje najmä pri pochode premočeným snehom.

Na konci leta pridám aj svoje postrehy. Zatiaľ môžem len konštatovať, že impregnácia neovplyvnila výzor topánok po farebnej stránke tak, ako to zvyknú krémové impregnácie.

Revivex – čistenie a impregnácia topánok 08/10/14 06:17 1 príspevok

Túra Šípska Fatra: z Komjatnej do Švošova cez Hrdošnú skalu Oblasť Šípskej Fatry je pre mňa pomerne neznámou, prešla som tu len okruh samotným Šípom. Ale Ostré, Hrdošná skala, Radičiná, Kečky či Čebrať zatiaľ ostávali nenavštívené. Ťažké bolo aj niečo vybrať, každá lokalita hýri peknými fotkami. Nakoniec som sa rozhodla pre prechod naprieč masívom z Komjatnej do Švošova. Tešila som sa na niekoľko skalných vyhliadok a monumentálne skalné okno. 12/08/19 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Túra Šumava: Okolie Borových Lád, Chalupská slať a NCH Les Obec Borová Lada je jedno z častých východísk túr v Národnom parku Šumava. Rôznych peších aj cyklistických okruhov sa dá odtiaľto urobiť viacero. Vybrala som dva tipy pre tých, ktorí majú menej času, horšiu kondičku alebo daždivé počasie. Na oba sa dostaneme priamo z obce a naspäť bez potreby použiť akúkoľvek dopravu. 01/08/19 Soňa Mäkká Svet
Túra Šumava - na vrchol Oblík a Tříjezerní slať Národný park Šumava sa prezentuje najmä lesmi, ale nájdu sa tu aj výhľadové vrcholy. Jedným z nich je Oblík v strednej časti národného parku. Charakteristické pre tento národný park sú aj početné mokrade. Do nášho okruhu sme si pridali Tříjezerní slať, jedno z troch sprístupnených rašelinísk v rámci parku. 25/07/19 Soňa Mäkká Svet

Túra Západné Javorníky: Čertov – Vysoká nad Kysucou Východnú časť Javorníkov v okolí Čadce som pochodil vo všetkých ročných obdobiach, pešo, na snežniciach alebo aj na bicykli. Západnú časť, tvoriacu hranicu SR a ČR, som poznal len z lyžovačky na Čertove. Túto osadu Lazov pod Makytou som zvolil ako východisko hrebeňovej túry najmä z dopravných dôvodov – keď piatok bol zároveň sviatkom Sv. Cyrila a Sv. Metoda a autobus z Púchova ideálne nadväzoval na skorý rýchlik z Bratislavy. dnes Peter Straka Javorníky
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Ferrata Ferrata Dve veže v Liptovských Revúcach Postupne aj na Slovensku pribúdajú zaistené cesty via ferrata. Nový prírastok k tomuto populárnemu sprístupneniu skál nehorolezcom pribudol na Liptove, neďaleko Nižnej Revúcej na skale nad Záhorovom. Dostal pomenovanie "Dve veže" a krátko pred oficiálnym otvorením sme ho vyskúšali spolu s asi tuctom iných ferratistov z okolia. 16/08/19 Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

Revivex – čistenie a impregnácia topánok 08/10/14 06:17 1 príspevok
    • McNETT
    • Revivex
    • impregnácia
    • 8 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.