Pozvánka

11. narodeniny – stretnutie na Minčole

02.07.13
V roku 2012 si Hiking.sk pripomenul prvé decénium existencie a spolu s vami - našimi čitateľmi sme úspešne absolvovali 10 narodeninových výstupov. Jedenáste výročie portálu si opäť pripomenieme stretnutím uprostred našich krásnych hôr, ktoré tak máme radi. Tento raz sa vyberieme na najvyšší bod Oravskej Magury - Minčol (1395,9 m) v tesnom susedstve známeho lyžiarskeho strediska nad Dolným Kubínom.

Stretneme sa poslednú júlovú sobotu 27. 7. 2013 na vrchole Minčola v čase medzi 11.00 až 15.00 hodinou. Výstup bude hviezdicovým štýlom bez určenej hlavnej výstupovej trasy, individuálne podľa chuti a možností. V prípade nepriaznivého počasia bude narodeninové stretnutie presunuté do Chaty na Kubínskej holi. Po výstupe na Minčol bude neformálne posedenie (afterparty) v turistickej chate. V prípade záujmu o ubytovanie si ho treba individuálne vopred rezervovať u prevádzkovateľa chaty alebo v ostatných ubytovacích zariadeniach v lyžiarskom stredisku.

Odporúčané prístupové trasy na Minčol

z Dolného Kubína (vlak, bus) po zelenej značke cez Koliesko a Chatu na Kubínskej holi za cca 4 hodiny,

z Dolného Kubína (vlak, bus) po žltej značke cez Záskalie, Kamenný závoz a Chatu na Kubínskej holi za cca 3.45 h,

od penziónu Racibor (bus, parkovisko lyžiarskeho strediska) pri Oravskom Podzámku po modrej značke cez Zadný Racibor, Kamenný závoz a Chatu na Kubínskej holi za cca 3.45 h,

zo sedla Príslop (bus, parkovisko motorestu) po červenej hrebeňovej značke cez Mokradskú a Kubínsku hoľu za cca 3 hodiny,

z Hruštína (bus) resp. z lyžiarskeho strediska Ski Zábava/Hruštínska hoľa (parkovisko pri kolibe u Kuba) po žltej značke cez sedlo Vasiľovskej hole a po modrej značke na Minčol za cca 2 hodiny (z Hruštína za cca 4 hodiny),

zo sedla Hoľa (parkovisko lesného skladu) po modrej hrebeňovej značke cez Paráč, Bzinskú a Vasiľovskú hoľu za cca 3,5 h,

zo Zázrivej, časť Kozinská (bus) po žltej značke na sedlo Vasiľovskej hole a modrou na Minčol za cca 2.45 h,

zo Zázrivej (bus) po červenej hrebeňovej značke cez Hlásnu skalku za cca 3 hodiny,

z Istebného (vlak, bus) po modrej značke cez Koniareň a Koliesko na zelenú značku k Chate na Kubínskej holi za cca 5.45 h.

Najbližší prístup na Minčol vlastným autom je z Dolného Kubína cez mestské časti Malý Bysterec a Beňova Lehota smer lyžiarske stredisko Kubínska hoľa a úzkou asfaltovou cestou (miestami horší stav vozovky) smerom ku Chate na Kubínskej holi. Odporúčame zaparkovať na ploche pri umelej vodnej nádrži, slúžiacej na technické zasnežovanie lyžiarskeho strediska (na papierových mapách označené ako chata Trafostanica).

Tešíme sa na stretnutie s Vami!

Autor fotografií: Tomáš Trstenský

11. narodeniny – stretnutie na Minčole 28/07/13 21:48 45 príspevkov

Prístrešok Gelnica - Turzovské kúpele V mestskej časti Gelnice - Tuzov sa rozprestiera areál niekdajších kúpeľov. Dnes kúpele tvoria prevažne chátrajúce objekty s výnimkou pár súkromných objektov, ktoré sa podarilo zachrániť pred zánikom. Ide o obľúbené výletné miesto Gelničanov s viacerými vychádzkovými trasami. No i pre vandrákov majú čo ponúknuť. V kúpeľnom lesoparku sa nachádzajú dva prístrešky. 13/04/19 Tomáš Trstenský Volovské vrchy
Správa Hľadajú jubilejné háje a pamätníky z roku 1928 Sú roztratené po našich horách s nápisom "RČS 1918 - 1928" po celom Slovensku. Sú ich destiatky a mnohokrát o nich nevedia ani lesníci. Kamenné pamätníky či väčšie mohyly zabudnuté v hustých lesných porastoch. Ide o tzv. jubilejné háje, lesy a hájiky, ktoré boli vysadné pri príležitosti 10. výročia existencie Československa. 28/10/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. 22/09/18 Tomáš Trstenský Stolické vrchy

Správa Ministerstvo chce dať ŠOP právo zakázať plošné výruby V stredu 29. mája by sa na rokovanie vlády mala dostať novela zákona o ochrane prírody a krajiny. Ministerstvo životného prostredia (MŽP) ňou chce zakázať plošné výruby v chránených územiach od 2. stupňa ochrany. Štátna ochrana prírody (ŠOP) by mala mať rozhodujúce slovo pri plánovanej i náhodnej ťažbe. Novela obsahuje aj záväzok dosiahnuť bezzásahový stav najmenej na polovici územia národných parkov. včera Soňa Mäkká Správy
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. včera Boro Tomis Príbehy
PR Obnovené značenie k zaujímavostiam v Trenčianskom kraji Zatraktívniť menej známe cyklistické a turistické trasy vedúce krásnou prírodou Trenčianskeho kraja a uľahčiť milovníkom cyklistiky i peším turistom orientáciu v teréne každoročne pomáha obnovené turistické značenie či nové cyklosmerovníky. Vďaka úzkej spolupráci Trenčianskeho samosprávneho kraja, Slovenského cykloklubu a Klubu slovenských turistov sa od roku 2015 podarilo obnoviť v kraji drobnú cyklistickú i turistickú infraštruktúru na približne 1 760 kilometroch cyklotrás a turistických trás. 23/05/19 sponzorovaný článok