Prístrešok Prístrešok Rolincová nad Bošácou

Koncom apríla 2013 sme s Mivym plánovali dvojdňovku z Trenčianskych Bohuslavíc na Veľký Lopeník a ďalej niekam po hrebeni. Pri hľadaní, kde by sme prvý deň sklonili na noc hlavy, som pri zadaní fotografie na TuristickaMapa.sk našiel pod Veľkým Lopeníkom fotku prístrešku. Dvojdňovka napokon sa premenila na sobotňajšiu túru, pri ktorej sme nad Bošácou a pri smerovníku Rolincová našli obdobné prístrešky.

Biele Karpaty: na rázcestí zelenej a žltej značky - Rolincová nad Bošácou
439 m n. m.
6 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou na laviciach a stole
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
Spojenie
Rolincová - Bošáca (bus)
Dalšie info
vonkajšie ohnisko

Ide o altánky s rozmermi asi 3 x 3 m. Strechy sú všetky kvalitné, nemalo by cez ne zatekať. Altánok má tri steny, pričom zadná – oproti vchodu a na ľavej strane, sú od zeme po strechu. Nie sú síce bez fúg a v horných rohoch sú vynechané, ale je to lepšie ako nič. Stena napravo od vchodu je len do výšky pásu a tiež s medzerami. Okolo stien sú široké lavice a uprostred je široký stôl do L. Na tom všetkom sa aj bez karimatky vyspí pohodlne šesť ľudí. Miesto pre ďalších je na zemi vysypanej drobnými kamienkami, tu už však treba mať niečo pod spací vak. Ak sa steny vylepšia pončami či celtami, myslím si, že vznikne veľmi prijateľné trojsezónne ubytovanie pre tých, čo netrvajú na chate.

Pred každým altánkom je ohnisko, na Rolincovej dokonca zabezpečené ráfom z kolesa nákladného auta. Dreva je v okolí altánkov všade dosť. V čase našej prítomnosti pri altánku nad Bošácou (341 m n. m.) bola dokonca nachystaná pyramída miestnymi hasičmi na asi prvomájovú vatru. Aj keď v Zemianskom Podhradí zase chystali v danú sobotu vraj vatru na svätého Juraja, čo bola pre mňa novinka, lebo som vedel len o jánskych vatrách. Vodu som v okolí altánkov nevidel žiadnu. Predpokladám však, že na Rolincovej by sa dala vypýtať v niektorom z domov a do druhého z altánkov si treba nabrať dole v dedine pred začatím výstupu. Keďže prístrešky sú priamo na značke, nie je možné ich minúť. V každom je dokonca smetný kôš, no myslím si, že odpadky by si každý mal zobrať so sebou.